tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

3 najpoważniejsze obawy o Wiedźmina 3

45 214 wyświetleń 25 listopada 2014

Co może nie wyjść w hitowym RPG?

Wiedźmin 3 zapowiada się rewelacyjnie, ale kilka decyzji twórców budzi pewne wątpliwości... Co może sprawić, że jednak "trójka" nie przebije kapitalnych Zabójców Królów?

Komentarze Czytelników (144)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
27.11.2014 23:55
odpowiedz
Mr.Morfeusz
38
Centurion

Moja obawa jest jedna i chyba najważniejsza
CZY GRA MI RUSZY na moim sprzęcie i nie będzie problemów podczas instalacji ( oczywiście mowie o PC ) :P

28.11.2014 00:41
odpowiedz
Nicto
6
Pretorianin

Absolutnie nie zgadzam się z tym cyt. "rozmymłaniem". Wątki poboczne a przede wszystkim ich jakość to podstawa, bo cel najczęściej nie jest aż tak ważny, jak to, co ma miejsce po drodze. Chodzi Ci raczej o momenty w grze, kiedy trzeba zgodnie z logiką i aktualnym, przełomowym wątkiem zrobić te najbardziej kluczowe zadanie na daną chwilę zadanie i nic nie może w tym momencie od tego Geralda odwieźć, gdyż potoczy się ono niejako "samopas". Myślę, wydaje mi się, że to kwestia dobrego podziału gry na etapy, ogarniające jednocześnie całość i logicznie z nią spójne. To kwestia "montażu", że odniosę się do innego gatunku - filmu. Jestem pewny, że niepotrzebnie się denerwujesz :). ------------ Co do płynnego przemieszczania się, czy teleportacji to myślę, że jakiś clip, wizualny fragment odbycia tej podróży nadałby i wzmocnił poczucie realizmu i odniesienia do faktycznych praw, zjawisk w świecie tzw. rzeczywistym. Co do reszty to rozumiem twój niepokój Blady, bo sam siedzę, jak na szpilkach. Gdyby była taka możliwość to wielu dałoby się "zahibernować" na czas oczekiwania - do czasu pojawienia się tej gry. Jest to jedyna gra, powtarzam jedyna gra, którą kupię w ciemno. I cieszę się, że to polska gra, że w końcu zaczynamy wychodzić ze "wschodnich" kompleksów, co do reszty świata. Ceńmy się a świat także nas doceni.

28.11.2014 01:19
odpowiedz
AntyGimb
42
Generał

Przez brak szybkiej podróży Wiedźmin tracił punkty u zachodnich portali i między innymi u ANGRYJOE...

28.11.2014 03:34
odpowiedz
yadin
102
Legend

Początkowo z tym „rozmemłaniem” byłem skłonny się zgodzić. Jednak gdy posłuchałem redaktora dłużej, bardzo się skrzywiłem. Kiedy grałem w „Red Dead Redemption”, najbardziej rajcowało mnie to, że mogę urządzać polowania do woli i podnosić umiejętności zanim udam się do jakiegoś głównego zadania. Zresztą zanim wróciłem głównym bohaterem do żony, na zegarze gry minęło mi półtora roku! W grach RPG i sandboksach cenię sobie właśnie to, że nikt do niczego mnie nie zmusza. Niektóre side-questy poznawałem do bólu robiąc je po kilkanaście razy. Bo po to są erpegi i sandbosky. We wspomnianym „Red Dead Redemption” można było myknąć cała fabułę w tydzień czasu gry i pewnie zdecydowana większość ludzi tak robiła. Tylko po co? Wówczas to ekspresowe rozwijanie postaci dzieje się trochę na siłę. Taka kariera od pastucha bo herosa. Dlatego odrzuciłem gry liniowe, ponieważ zawsze do czegoś mnie zmuszały, a twórcy wręcz wymuszali zręcznościowe przechodzenie pewnych etapów.

Zgadzam się natomiast z teleportacją. Mnie przypomina się pewne ułatwienie dodawane przez Kojimę do „Metal Gear Solid”. Na przykład po zestrzeleniu wszystkich żabek dostawało się kostium zapewniający niewidzialność. To cieszyło tylko trochę. Bo gdy gracz pograł trochę dłużej, czuł niedosyt. Ja uważałem, że gram na jakimś ordynarnym kodzie, który daje mi gigantyczną przewagę nad przeciwnikami. Z teleportacją jest tak samo. Jak studio ją daje, to ludzie będą z niej korzystać.

Co do ”Wiedźmina 3” mam zupełnie inne obawy i podejrzewam, że nie bezzasadne. Mnie martwi schematyczny, wręcz skyrimowy model walk. Nie chciałbym odtwarzać tych samych, sztucznych ruchów, a video raczej nie zachęca. Obawiam się też schematu, który istniał w „Skyrim: Elder Scrolls”. Wchodziłem do jakiejś lokacji i czyhali na mnie jacyś wojownicy. Trzeba było ich pokonać i iść dalej. Potem odwrót. Raz czy dwa wygląda to bardzo dobrze. Jednak potem zaczyna denerwować i męczyć. Obawiam się, że „Wiedźmin 3” będzie bardziej grą pasującą jeszcze do realiów PS3 i X360, a nie nex-genów. Wielka piaskownica i niską sztuczną inteligencją i bliźniaczymi zadaniami. Nie chcę też w nieskończoność rozwijania postaci, tak aby główny bohater z outsidera stał się pod koniec władcą całej krainy. Mam spore obawy co do efektu końcowe. Studio nie raczyło nas ostatnio zbyt wieloma różnorodnymi materiałami.

28.11.2014 07:36
odpowiedz
MrocznyWędrowiec
58
aka Hegenox

Dobrym remedium na nadmierne używanie QT byłoby coś w stylu GTA San Andreas (z tego co pamiętam) - a mianowicie: większość zdolności raz odblokowana, nie spadałaby, ale część - np kondycja ulepszałaby się w miarę biegania, a atrofizowała się przy częstym używaniu QT.

28.11.2014 11:00
odpowiedz
drayko
59
Centurion

Świetny i sensowny materiał. Ilość minusów to raczej komplement w tym wypadku ;o

28.11.2014 12:13
odpowiedz
Nomad_pl
56
Centurion

Co do materiału to uważam że bardzo dobry... Ale prosiłbym o nienadużywanie słów potocznych jak słowo "memłać". Nie wiedziałem za bardzo o co chodziło z tym memłaniem... Twórcy poniewierali questami, brudzili lub gnietli nimi ? Jakoś wprowadzało to jakiś rodzaj dezinformacji dla mnie bo osobiście "memłać" kojarzy mi się z wyżej wymienionymi czynnościami. Jeżeli chodzi o obawy to obawa nr 1 jest błaha i nie znacząca bo dobrze zrobione questy poboczne dają masę zabawy. Nr 2 to coś z czym się zgodzę ale nr 3 to taka pierdoła która istnieje ale nie jest wymagana do cieszenia się z gry.

28.11.2014 14:03
odpowiedz
Drace66676
119
D.R.A.C.E

Twoje obawy są tak głupie, że brak mi słów. To jest tylko gra przy której każdy z nas ma się odprężyć i zrelaksować, to tylko rozrywka, a ja widzę, że u Ciebie zaciera się granica pomiędzy realem a wirtualem. Chcesz realnego życia to kosztuj go ile tylko chcesz ale nie przed komputerem bo od tego się mózg kurczy gdyż masz tego w zbyt dużych ilościach. Proponuje Ci jakąś terapię chłopie póki nie jest za późno.

28.11.2014 15:48
odpowiedz
Grave
63
Pretorianin

Ciekawe co by było jakby wprowadzić taką zasadę, że obawy zawsze trzeba prezentować względem innych podobnych tytułów - np. obawiam się że ekonomia będzie gorsza niż w (i tutaj trzy tytuły dla przykładu), obawiam się że walka będzie gorsza niż w (i tutaj znowu trzy tytuły). Wtedy by było bardziej klarowne różnice między zwykłymi obawami a tymi typu "ja chciałbym" czy "obawiam się że ta gra nie zmiażdży innych tytułów tak mocno jakbym chciał". Jeśli koniecznie chcemy pogadać o bardziej bezzasadnych czy dziwnych obawach (np. że questy będą nudne jak Skyrim mimo, że deklarowali wyraźnie że tak nie będzie) to po prostu trzeba wyraźnie to podkreślić, że nie są to zwykłe obawy...
Ja mogę się obawiać że prawie wszystko co CDP mówiło to bzdury, że gameplay jest odpowiednio wyreżyserowany i tak naprawdę Wiedźmin 3 niewiele będzie się różnił od Wiedźmina 2 i że uwierzę że jest inaczej dopiero jak sam zagram! Nikt nikomu nie zabroni mieć takie obawy, ale jakoś nie wyobrażam sobie żeby na tvgry znalazł się taki materiał...

28.11.2014 16:58
odpowiedz
Adrianun
114
Senator

Nie jest powiedziane, że trzeba używać szybkiej podróży lub robić zadania poboczne. Każdy będzie grał tak jak mu będzie pasowało, aby czerpać z gry jak największą radość. Niemniej materiał bardzo dobry, przyjemnie się oglądało.

28.11.2014 23:58
odpowiedz
Imperator106
11
Legionista

WIEDŹMIN SIĘ NIE TELEPORTUJE! Podczas szybkiej podróży Geralt będzie jechał konno, my zaś to "skipniemy". Nie ma mowy o żadnych teleportach. Podróż trwałaby za długo. Jeśli gracz chce jechać z Geraltem i wykonywać wiedźmińską robotę to będzie mógł tak uczynić. Ale jeśli chce przenieść się z jednego końca mapy na drugi, bez robienia zadań pomiędzy, to ta podróż byłaby za długa i zbyt nudna. Tak czy siak podczas szybkiej podróży Geralt będzie jechał na Płotce.

A co do wymowy, to albo "Cede Projekt" albo "Sidi Prodżekt". Wiadomo, że druga opcja odpada. Ale łączenie pierwszej z drugą też nie jest najmądrzejsze.

29.11.2014 11:13
odpowiedz
Xingu
6
Junior

1) Na ZTG w tym roku, parę osób z CDP prowadziło wykłady. Między innymi był tam Jakub Rokosz. Opowiadał o tym, jak budują świat w Wiedźminie 3. Streszczając: Stwierdzili, że nie będą pchać side questów ludziom do gardeł. One sobie są i często są powiązane z głównym wątkiem. Więc nie musisz ich robić, ale jeśli chcesz lepiej poznać fabułę, świat etc. To masz motywację do wykonywania. A przez to, że przeplatają się z głównym wątkiem, nie jesteś od niego całkowicie oderwany.
2) W pierwszym odruchu, pomyślałem "Faktycznie", ale... Na początku gry, musisz podróżować fizycznie. Więc odkrywasz ten świat powoli i pomału łapiesz takie zależności. Póki gra się rozkręca, będziesz pewnie wszędzie przemieszczać się "ręcznie", bo będzie to fajne, a dużo rzeczy będzie do odkrycia. Pod koniec gry, gdy przemieszczanie stanie się uciążliwe, to już Twoja decyzja. "Ej, pobawię się w kupca" - no to sam sobie narzucasz zasadę, nie używania automatycznej podróży. A złota będziesz pewnie miał tyle, że teleportowanie się po 10 razy z rzędu, żeby uzbierać trochę złota, będzie mijało się z celem.
3) Wg. mnie wyciągnęli część contentu z gry, żeby móc skupić się nad dopieszczeniem produktu. Tak samo pojawia się cisza. Im bliżej terminu wydania, tym więcej pracy dla wszystkich pracowników studia. A jeżeli chcesz kontaktu z twórcami, to istnieje forum CDRP, gdzie chyba dość na bieżąco rozmawiają z ekipą ;)

29.11.2014 15:31
odpowiedz
krisn1
18
Legionista

Oby obawy były nie uzasadnione, moje najbardziej dotyczą wymagań gry na PC oraz optymalizacji. Do premiery gry już całkiem niedaleko a o wymaganiach narazie podejrzanie cicho.

29.11.2014 15:51
odpowiedz
jcdman
33
Chorąży

Co do tej szybkie podrozy...
Nie mozna zrobic tak jak w Falloucie, ze przynajmniej na mapie jest pokazane przemieszczanie postaci oraz prawdopodobienstwo napotkania po drodze na przeciwnikow, ktore przerwie ten transport i wymusi dzialanie gracza? Moim zdaniem to by zapewnilo minimum realizmu.

29.11.2014 16:29
odpowiedz
szumi jawor
52
Centurion

Jeśli chodzi o rozmemłanie to był taki Skyrim. Questy poboczne robiłem 80 godzin a fabułę zaledwie w 5 ale jakoś nie zraziłem się mimo to do gry. Problem z szybką podróżą można załatwić limitami w danym czasie, np: 3 razy w ciągu godziny lub jedna szybka podróż i ładujesz możliwość wykonania następnej przez 20 minut. Cisza CDP faktycznie jest jakaś dziwna, obawiam się co będzie z optymalizacją.
Doczekać to ja się nie mogę Cyberpunk bo Wiedźmin to kontynuacja a to będzie coś nowego.

29.11.2014 17:17
odpowiedz
mrdrag5
24
Legionista

To wiadomo matole ze jak pozyczysz gre to nie masz wszystkich przywilejow, ciesz sie ze wogole mozesz grac na pozyczonej.

29.11.2014 19:52
odpowiedz
Ashir
4
Junior

Jpr... Blady weź Ty już kręć te swoje głupoty dalej w domu, i napindalaj w ASG bo to co gadasz to kompletna breja... żal kolego, normalnie żal...

29.11.2014 20:54
odpowiedz
zaodrze244
49
Centurion

oby się twoje obawy w g..... obróciły ale zapewne będzie tak jak mówisz. dzięki za ostrzeżenie i za zastanowienie się nad tematem. uważam że masz 100% racji w swoich obawach.

30.11.2014 09:39
odpowiedz
robert31
1
Junior

Słabiutki materiał. Obawy wydumane na siłę. Wogule to najgorszy merytorycznie materiał jaki widziałem na waszej stronie. Wyślijcie tego chłopca na jakiś kurs mówienia do ludzi morze jakieś szkolenie ... ? Szybkie przemieszczanie przez portale w grach w pewnym momencie przy tak rozległym świecie są bardzo pomocne (zadanie kontynułują się raz na jednym koncu świata to na drugim), bez portali po obejżeniu już wszystkiego nudzi się bieganie tymi samymi trasami w kółko. Co do pozostałych obaw to nikt nie zmusza nas do wykonywania zadań pobocznych morzesz sobie wykonać tylko linię fabularną i kropka, natomiast dodatki dla tych którzy kupili grę są kapitalnym pomysłem se strony producenta (bez nich terz dałoby się grę ukonczyć) i sprawiedliwym bonusem dla kupujących (uczciwych klientów), chyba, że ktoś chce porzyczyć :-) grę od kolegi albo odwrotnie. Trzeba sobie kupić grę czyli zapłacić producentowi za jego pracę i ludziom którzy tam pracują. Za jedynkę i dwójkę uczciwi zapłacili i dzięki temu mamy trojkę i inne gry nie z serii.

30.11.2014 21:18
odpowiedz
KacperB
2
Junior

oczekuje się że Wiedźmin 3 będzie grą dobrą jak i lepszą od swojego poprzednika a dlaczego bo Mamy wielki doskonały świat fabularnie jaki i z rozgrywki niczego sobie za to lubimy wieśka że możemy robić co chcemy nikt nas nie pogania i dobrze się przy tym bawiąc bo chyba lepiej jest się oderwać trochę od fabuły i zrobić sobie coś innego taka samowolka a nie jak w niektórych grach że prowadzą nas za rączkę a co do szybkiej podróży dobrze że jest, a to że gracze z niej korzystają to ich sumienie ale w sumie się nie dziwię jak ma być większy świat od Skyrim to te chodzenie było by trochę monotonne tak przez 100h. a raczej bym się obawiał jak tu już Kolega wspomniał o wymaganie sprzętowe o ilość błędów czy jakiś innych komplikacjach Pozdrawiam :)

01.12.2014 13:49
odpowiedz
Kamoski
2
Junior

W sumie słusznie gada. A co do tego DLC. To jest kurwa śmieszne >.< Nie mogli dać tego po prostu jako możliwości w grze. To jest takie: W podstawowej wersji gry nie możesz się bić, ale jako DLC dla każdego dajemy... możliwość walki! Hurraaaa! Ale jesteśmy kochaną i dbającą o graczy firmą, prawda?
...
Obawy są słuszne. Każdy wręcz się trzęsie na myśl o Wieśku, jakie to nie będzie cudowne i wspaniałe, ale twórcy coś kręcą... Poza tym, What's up with Watch Dogs & Unity? Też miały być świetne, cudowne, innowacyjne i niemożliwie dobre gry... Ekhem... Chłopaki musza się sprężyć, jakiś nowy gameplay, bo robi się coraz gorzej z wiarygodnością. Dobry materiał, daje do myślenia.

03.12.2014 07:14
odpowiedz
kuba3118
5
Junior

Czemu ten materiał nie nazywa się "Moje 3 (subiektywne) obawy o Wiedźmina 3"? Kim Ty w ogóle jesteś pajacu? Gadasz o memłaniu side questami, że masz coś ważnego do zrobienia, ale i tak zbierasz zioła, po czym narzekasz na szybką podróż (która tak naprawdę jest tylko po to, żeby ułatwić Ci życie. Gwarantuję, że zgodnie z cyklem dnia i nocy w grze, po użyciu szybkiej podróży nie będziesz na drugim końcu mapy dokładnie w tej samej wirtualnej godzinie w grze). Kłócisz się sam ze sobą. Znajdź sobie normalną pracę -.-

03.12.2014 16:21
odpowiedz
Anael
13
Legionista

Przepraszam bardzo ale pana bladego popaprało. O "problemie" misji pobocznych nawet nie będę się rozpisywał bo pierwszy raz spotykam się z takim zarzutem wobec RPG (nie licząc MMO) i kompletnie się z nim nie zgadzam. Ot rzecz gustu. Tak jak można się zgodzić z tym ew. "problemem" szybkiej podróży to i tak tłumaczenia twórców mnie przekonują. Jaki pass? Pamiętacie jak do W2 w różnych sklepach czy gazetach były 3 różne pakiety dlc? Miecznik, mag itp. zdobyłem wszystkie, miałem dlc związane z edycją kolekcjonerską a tu nagle bach: wszystkie dotychczasowe dlc za free dla wszystkich. I mimo wszystko nie czułem się oszukany. A argument z cytatem "dla tych, którzy kupią grę..." powinien brzmieć: Ci, którzy kupią grę będą grali w Wiedźmina a to, że twórcy zdjęli DRM wcale nie znaczy, że trzeba ją "piracić". Cała magia Wiedźmina polega na tym, że to gierka, którą najłatwiej ściągnąć ale naprawdę chce się ją kupić i wspierać. Gdyby wszystkie gry były tak dobre, że czulibyśmy się, źle "piracąc" to może DRMy nie byłyby aż tak potrzebne?

04.12.2014 21:32
odpowiedz
Nicto
6
Pretorianin

Będzie dobrze. Zapewne ci, którzy będą chcieli się teleportować teleportują się a ci, którzy będą chcieli gnać przez świat, będą mogli gnać pieszo lub konno.

08.12.2014 19:46
odpowiedz
CyprianG
10
Legionista

Co do DLC - może jestem starej daty, ale nie qmam o co z nimi chodzi, jeśli gra jeszcze nie wyszła, to po prostu te DLC powinny być zintegrowane z grą.
DLC to jest dopiero rozmemłanie.

Natomiast fast travel..
Jako fan TES wiem, że można używać go sensownie.
Cały TES na konsoli (chodzi o tyldę) jest grą, która nie ma sensu dla ludzi, którzy chcą oszukiwać samych siebie.

I tak powstaną trainery czy też inne sposoby oszukania gry, więc moim zdaniem nie ma potrzeby walki z tymi, którzy nie chcą wczuć się w grę.

Przypominam Gildię Twardzieli - z Morrowind'a czy też immersive dodatki (polecane przez) Gophera do Skyrim'a.

08.12.2014 23:59
odpowiedz
planet killer
83
Konsul

Gratulacje dla autora!
Inteligenty i trzeźwo myślący człowiek nieskażony fanatyzmem wiedzmo-fanbostwa a to rzadkie w polskich mediach o grach.
Wyczuł,że u redow coś złego się dzieje.

19.12.2014 18:18
odpowiedz
Hajduczio
27
Chorąży

Po pierwsze "moje", po drugie jesli chcesz po kilka godzin uzywajac fast travela zarabiac (podejrzewam) male sumy zamiast zwiedzac i bawic sie gra to gratuluje, nie wiem ile w tobie gracza. Kolejne REDi mowili ze bedzie bardzo duzo interesujacych miejsc i histori pobocznych do zwiedzania a ograniczenie tego czasowo kloci sie z tym poza tym beda nam o glownym watku od czasu do czasu przypominac. Czwarte, skoncz ze swoja gestykulacja, strojeniem min i marnym humorem bo zanim uslyszalem tresc juz mnie okropnie irytowales i wstyd bylo cie ogladac na ekranie w towarzystwie. Uprzedze ze nie jestem super fanem W jak to byscie mnie nazwali. Ksiazka jest swietna przez co jedynka cholernie mnie denerwowala (powtorzony watek), dwojka zauroczyla i po prostu czekam na trojke

09.01.2015 22:50
odpowiedz
premium077247
5
Junior

Daja darmowe dlc , a nie lepiej poprostu dodac te brody stroje itd od razu do gry ?!

21.01.2015 11:07
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul

Zgadzam sie z tb mam dosłownie te same obawy .
Jak dla mnie redki tymi tekstami do cb widać że sa zadufani w sobie i przydaloby sie im nosa utrzec ale zobaczymy jak to bedzie nosa mozna utrzec jak wyjdzie slaby wiedzmin 3 albo za prosty albo dla leniwych .
No ale cóż i tak jak wyjdzie TES VI kiedyś << to zmiecie i DA i Wiedzmina i wróci na tron bethesda z nowa odsloną ale nawet jak juz zaczeli VI to grafika pewnie bedzie taka jak we wiedzminie 3 nie zaskoczyloby mnie to ^^
CO DO ME3 to jedyna zaleta w tej czesci to ogromnie niskie wymagania a piekna grafika i jej szczegolowosc oraz końcówka gry troche mroczna psychologiczna ale pomijajac to , to wlasnie duzo slabsza od 2 .

26.12.2015 20:29
odpowiedz
Nolifer
115
The Highest

No jak widać już długo, długo po premierze obawy były nieuzasadnione, każdy przechodził grę jak chciał, robił po drodze co chciał i mógł wymaksować grę na 100%, ale i też przejść tylko główny wątek, mógł też nigdy nie korzystać z szybkiej podróży oraz dlc były dla każdego. Największa obawa i sprawdzona po premierze to był downgrade.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Najgorsza podróbka Cyberpunk 2077 – Gry z Kosza
15:35
12336238

Najgorsza podróbka Cyberpunk 2077 – Gry z Kosza

233 422 wyświetlenia 15 kwietnia 2019

10 gier, które dostały bana na Steamie
10:13
11936238

10 gier, które dostały bana na Steamie

332 886 wyświetleń 16 kwietnia 2019

Czy trudne gry powinny mieć tryb łatwy?
14:15
8956110

Czy trudne gry powinny mieć tryb łatwy?

153 770 wyświetleń 15 kwietnia 2019

Historia serii WarCraft
18:01
5808123

Historia serii WarCraft

146 087 wyświetleń 16 kwietnia 2019