tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
Standard
Brak Premium HD

Recenzujemy Wiedźmina 3 - czy REDzi sprostali oczekiwaniom?

56 041 wyświetleń 12 maja 2015

Geralt wyrusza w otwarty świat!

Dziki Gon to dla większości graczy w Polsce najbardziej wyczekiwana gra tego roku. Zakończenie historii Geralta to jednocześnie wejście CD Projekt RED na nowy grunt, czyli wydanie gry z otwartym światem. Jak skoncentrowana na opowieści gra wypada przy tego typu strukturze? Okazuje się, że bardzo dobrze. Wszystko było by pięknie, gdyby nie technologiczne problemy, których niestety nie udało się uniknąć przy tej produkcji.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
15.05.2015 14:09
odpowiedz
zanonimizowany879063
36
Konsul

Czyli podsumowując: gra jest idealna, ale ma tragiczny dubbing (co było wiadome już od pierwszych filmików), tekstury się doczytują na oczach gracza (ale to PS, więc na PC może być lepiej), są długie loadingi, a otwarty świat to bujda (swoją drogą to ograniczenie jest tak źle zrobione - z tego co widać na filmiku i z tego, co mówi recenzent - że aż się robi smutno), do tego bym doliczył słabe animacje podczas dialogów.
No i mnie jeszcze zastanawia, dlaczego modele postaci wyglądają tak paskudnie kanciasto (ale może to też wina PS4).
Sądzę, że pewnie i u nas by dostawała dziesiątki, ale z tym otwartym światem to tak pojechali, że aż mi szkoda tych, którzy właśnie dlatego kupili grę. Gdyby redzi tak solidnie nie nakłamali przy promowaniu (brak płatnych DLC, brak DRM, wielki otwarty świat bez loadingów), pewnie odbiór byłby lepszy. No a tak pozostaje niesmak, że gra niby dobra, ale mogli być uczciwsi względem kupujących.

15.05.2015 15:55
odpowiedz
Grave
64
Pretorianin

@OsK[ar] - do czego to przyrównujesz, że tak oceniasz? Do jakichś swoich marzeń o idealnej grze? Bo na pewno nie do tego co standardowo gry oferują xD
Też jestem zdania że REDzi przesadzili i w nieciekawy sposób nakręcali hype (choćby z tym czasem na przebiegnięcie świata czy to że mówili non stop o naprawdę króciutkich loadingach)
Co do otwartości świata to jest kontrowersyjna rzecz - gdyby chodziło o jedną wielką mapę to by nie było problemu, no ale nie chodzi o to, tylko o status otwartego świata. Nawet Dragon Age Inkwizycja jest przez wielu uznawana za grę z otwartym światem, tylko że podzielonym na większe części. Jeśli zastanowimy się nad np. takim Skyrimem który chyba przez wszystkich jest uznawany za otwarty, to on w sumie jest bardzo mocno podzielony, tyko kawałki są mniejsze - każda jaskinia, każde pomieszczenie a nawet spora część obszarów na zewnątrz się perfidnie wczytuje pokazując nam ekran ładowania. Ciężko jest dokładnie powiedzieć kiedy świat gry jest na tyle ograniczony że już nie można go nazwać otwartym - raczej każdy będzie wyznaczał tą granicę bardzo subiektywnie...

15.05.2015 17:00
odpowiedz
shederriere
4
Junior

Jakie to szczęście, że już 3/4 graczy z Polski ma za sobą 100 godzin gry w nowego wiedźmina i może wystawić swoje profesjonalne recenzje i oceny... tak właśnie mi się zdawało, że ta data premiery to tak naprawdę jedna wielka ściema, a dla prawdziwych fanów gra jest dostępna już od lutego, ale nikt o tym głośno nie mówi. Nie możliwe, jak recenzja p. Krystiana, który grę skończył, może być tak bardzo drobiazgowa i szczegółowa, obiektywna i zdystansowana, i w ogóle biorąca pod uwagę GRĘ a nie zwiastuny. Ale fakt, przecież wszyscy mają już 100 godzin gry za sobą więc wiedzą lepiej. Nie oszukujmy się. Grafika dupy nie urywa, wymagania ściskają serce trwogą, a ja czekam tylko na to jaka okaże się optymalizacja gry pamiętając jeszcze dwójkę, gdzie mój komputer spełniając wymagania nie mógł jej sprostać. Nikt nie mówi o tym, że DLC miały być darmowe, a już wiadomo, że trzeba będzie za nie zapłacić 90 zł. Ale przecież 10/10, Redzi bóstwo, zwiastuny takie ładne, pan recenzujący taki durny i żałosny, po Skyrim 10 a Wiedźmin 8.5. Tyle że to moim zdaniem inna liga i wiem że będą hejty, ale TESom seria Wiedźmin mimo genialnej fabuły nie dorówna.

15.05.2015 18:02
odpowiedz
MrShedow
2
Junior

Recenzowanie gry tydzień przed premierą i narzekanie na błędy których nie będzie podczas premiery (po pachtach) to takie średnie.A poza tym wiadome jest ze na konsolach gra będzie miała spadki klatek jak we wszystkich produkcjach z taka grafiką.

15.05.2015 18:08
odpowiedz
PePe PL
130
Konsul

Brednie. Wiele gier jest recenzowanych przed premierą. Tylko ostatnio były nietypowe sytuacje z embargo przed premierą, które były mocno krytykowane przez graczy. Nie wiadomo, które błędy patch eliminuje, a które nie. Więc nie można mówić, że recenzja wytyka błędy, których zaraz nie będzie. Może będą, może nie. To się dopiero okaże. I nie, na konsolach spadki animacji w grze o takiej grafice nie są normalne. FC4, InFamous, GTA V - wszystkie te gry mają dużo lepsza grafikę, przy zachowaniu płynności (GTA dopiero po ostatnim patchu). Chyba nawet Shadow of Mordor i AC IV dużo lepiej wyglądają.

15.05.2015 18:50
odpowiedz
internetowyfighter
37
Centurion

OMG DOWNGRADE!!!
NIE KUPUJCIE TEGO !!
HAŃBA ZŁODZIEJOM Z CD PROJEKT !
CD PROJEKT = UBISOFT = EA = ACTIVISION !!!!
Nie wieżycie ? TO SPRAWDŹCIE TO!!!
http://imgur.com/a/sxcBc

15.05.2015 20:16
Dovah
odpowiedz
Dovah
50
Centurion

Drogi recenzencie, jak chcesz idioto mieć ograniczenie świata? Wielką białą ścianę?
(recenzent) "Moje minusy: jest 5 loading screenów, świat nie jest ograniczony. Ocena 8,5/10, chujowo, ide grać w minecraft, bo tam mnie nie zawraca i nie pokazuje mapy jak debilowi żebym wiedział gdzie leży granica..." Pozdro.

15.05.2015 20:17
Dovah
odpowiedz
Dovah
50
Centurion

@up *"świat nie jest NIEograniczony" :)

15.05.2015 20:28
MorrisonHotel
odpowiedz
MorrisonHotel
20
Chorąży

Pewnie straszny gniot z tego Wiedźmina, skoro Assassin's Creed Unity dostało od redakcji ocenę 9.0/10, a "Dziki Zgon" zaledwie 8.5... Strach odpalać... Strach się sugerować.

15.05.2015 20:31
Dovah
odpowiedz
Dovah
50
Centurion

@MorrisonHotel
Wiedźmin ma mniejszą ocenę, bo ma framedropy w porównaniu ze znakomitym Unity...
ps. XD

15.05.2015 21:05
odpowiedz
Macko1981
44
Chorąży

Preoder kupiony :)z tej recenzji jedynie na minus jak dlamnie to ze nie mozemy dojsc wszedzie na piechote co widzimy fakt milo by bylo jak w Skyrim'e ale jesli chodzi o przedstawiony swiat,fabule to Skyrim i wszystkie morrowind'y jak dla mnie sie chowaja nigdy ich nie przeszedlem i nie ukonczylem gdzie Ghotic ,Wiedzmin bez zajakniecia wiec jak dla mnie 10/10,sam fakt ze sie jakas chalupa nie wczytuje jak chcemy do niej wejsc to juz wystarczajace dla mnie ,czego nienawidzilem w grach od Betesdy takze juz sie nie moge doczekac!!!!

15.05.2015 21:52
yadin
odpowiedz
yadin
102
Legend

@OsK[ar] :: Masz sporo racji. Zgadzam się z Tobą. Minie wiele czasu zanim roznamiętnieni gracze skonstatują, że to pewnie nie jest tak wspaniały tytuł. Loading i granice lokacji zrobione tak, że jest auto-cofka, to amatorskie rozwiązanie. Grafika postaci wcale nie jest taka cudowna, a lokacje także pozostawiają sporo do życzenia. Poczekam jednak na pełną wersję i wówczas ocenię sam.

16.05.2015 02:46
Vi-jołek
odpowiedz
Vi-jołek
13
Legionista

No dobra panowie recenzenci, pojechaliście po grubości, porównywanie wolności eksploracji świata do skyrim... ale wiecie że przed wejściem do jakiejkolwiek jaskini czy miasta w skyrim jest wczyt, tego nie wzieliście pod uwagę, w skyrim jadąc na koniu przez całą mapę zajmie nam to ok 5-6 min, największa lokacja w wiedźminie zajmuje 13 min a jest to tylko jedna lokacja większa od całego skyrim(ale tak czy siak nie mało być wczytów to ok niech wam będzie :D), no dobra co jeszcze :D, ograniczenia eksploracji przy granicach... no błagam to tego się przyczepić, mapa nie ma mieć końca czy jak?! Nawet w GTA V po jakimś czasie nasz pojazd przestaje działać i w powrocie pomaga nam rekin :P, bynajmniej wiadomo że jest jakieś tło niż świadomość życia na wyspie :P, doczytujące się tekstury i długi loading następnej lokacji hmmmmm, jeśli część danych gry była zainstalowana na dysku i część doczytywana z płyty to wina leży po stronie dysku twardego którym nie jest ssd, wczyt na ps3 GTA V z ssd miał przeogromną różnicę(taki jak na trailerze), mocy do tego raczej nie braknie w PS4 mimo wyższości mocnych pieców, bugi...no dobra są, ale każda dzisiejsza gra je ma z wysokimi notami od waszego serwisu a do tego w "dniu premiery" ma wyjść patch po którym może nawet znikną framedropy(nieładnie gry-online), myślę że gdyby wzięto to pod uwagę(ale niestety tak się nie stało) to była by wyższa nota nawet o te 0,5 czy 1, jedyne do czego mogę się przyczepić to dubbing bo w kwestii niektórych postaci może być irytujący a fps równy 30kl/s jest wg mnie lepszy do tego typu gier bo wygląda to bardziej filmowo :), rozumiem 60fps w COD, CS:GO albo BF ale nie w tym tytule

16.05.2015 09:16
legolas93
odpowiedz
legolas93
45
Konsul

Ja czekam na prawdziwą grę, nie obietnicę, niespełnioną obietnicę, niestety Redzi nas do tego przyzwyczaili już wczesniej i nie zmieniło się nic. Czekam na prawdziwa grę, od Bethesdy, oni nie mydlą oczów, nie gadają czy słodzą zbyt dużo przed premierą, czekam na TES VI czy Fallout 4, jedna z tych gier jestem pewien zmiecie Wiesia 3, niestety jeszcze długo czasu minie nim Redzi dorównają twórcom TES. I to jest fakt, nie mój wymysł. Wiem zaraz się znajdą obrońcy polskiej gry, ale mam to gdzieś. W życiu trzeba być obiektywnym.

16.05.2015 10:02
odpowiedz
Mattin
26
Centurion

krótkie acz tresciwe pytanie - skoro gra ma premiere dopiero 19 V to jakim cudem masa gawiedzi już w nią gra teraz i streamuje juz teraz http://www.twitch.tv/directory/game/The%20Witcher%203%3A%20Wild%20Hunt

16.05.2015 12:46
DarkStar
odpowiedz
DarkStar
160
magister inzynier

Ciekawe jak zarzuty gryonline na loadingi mają się do ukazywania Wiedźmina jako kamienia milowego w budowie otwartych światów przez najpopularniejsze branżowe portale

http://www.gamespot.com/videos/reality-check-how-is-the-witcher-3-so-huge/2300-6424853/

16.05.2015 13:44
odpowiedz
kain_pl
78
Generał

legolas93 jest jeden problem. Juz gdzies wspomniano ze nasi rodacy maja ograniczone srodki aby zrobic gre tak gotowa jak Bethesda ,ktorzy maja dosc kasy aby spokojnie wykonac gre. Ciekawe dlaczego hejtujecie gre na ps4 a nikt nie wspomnial o XboxOne.

16.05.2015 14:15
odpowiedz
Grave
64
Pretorianin

Pamiętajmy że ludzie nie oceniają tego w co grali tylko odnoszą się do recenzji w której nie było nic, co by sugerowało, że należy tak zaniżyć ocenę biorąc pod uwagę jak były tu oceniane inne gry w takich sytuacjach... Może i gra zasługuje na niższą ocenę, ale wtedy by wypadało powiedzieć dlaczego bo ten materiał nie za bardzo to wyjaśnia, a oceny innych serwisów i ton w jakim jest ta recenzja sprawiają, że to wygląda jakby autor po prostu obraził się na REDów za to, że nie jest wszystko dokładnie tak jak sobie wymarzył...
Opcje raczej są tylko dwie - albo gra faktycznie jest słabsza i recenzja jest do doopy bo nie wyjaśnia dobrze dlaczego, albo recenzja jest z negatywnym wydźwiękiem rozczarowania, ale nie jest taka zła, tylko że ocena jest zbyt emocjonalna i zaniżona.
Rozumiem, że można narzekać na autocofkę itp. rzeczy, ale pamiętajmy że w innych grach z wysokimi ocenami też to jest... Każdy by chciał żeby pod każdym względem REDzi wybili się ponad przeciętność, no ale to są marzenia... Sam fakt że jest taki wielki progres z każdą kolejną grą i że trzymają wysoki poziom questów nawet pobocznych przy takiej skali świata jest czymś nowym i imponującym... Skoro REDzi tak szybko się rozwijają, to wyobraźcie sobie jak będą wyglądać ich przyszłe gry.
Niektórzy piszą, że ocena jest słuszna i trzeźwa bo nie są ślepymi fanbojami, ale to by przecież oznaczało niekonsekwencję - to by oznaczało że są mega fanbojami co do Dragon Age, Asasynów i masy innych tytułów, ale nagle tylko Wiedźmina oceniają trzeźwo... Teoretycznie dla GOLa chyba lepiej by było żeby ludzie myśleli że tylko z Wiedźminem jest coś nie tak niż że ze wszystkimi innymi ocenami oprócz Wiedźmina jest coś nie tak...
Żeby było łatwiej i klarowniej i żeby emocje zdążyły opaść trochę, to może z ocenami warto poczekać do premiery, albo od razu zapowiadać że ocena może się zmienić po premierze (zwłaszcza jeśli ma być łatka)?

16.05.2015 14:46
MorrisonHotel
odpowiedz
MorrisonHotel
20
Chorąży

Wiedźmin to Wiedźmin, zagrać należy! :) Każdy z nas już sobie o nim opinie wyrobi.
Szacunek dla REDów za ambicje i aspiracje. Życzę im tylko, by nie dopadł ich po premierze "Dziki Zgon" finansowy, ale skoro ponoć się rozeszło samych pre-orderów milion...

Co do oceny - to było do przewidzenia, że Polacy i polskie serwisy grę ocenią najsurowiej. 8,5 to bardzo solidna ocena, pewnie okrojona z euforycznych emocji, które na bank towarzyszyły recenzentowi przy ogrywaniu. Zapewne ocena jest bardzo "trzeźwa". Z drugiej strony... jeżeli ocena poleciała o 1.5 w dół za problemy techniczne wersji dla recenzentów... AC Unity mimo tragedii w kwestii technicznej otrzymał ocenę 9.0.
Patche wszelkie usterki i bugi ładnie pewnie połatają. Czyli za miesiąc gra zasługiwałaby już na 10/10?

To w sumie ciekawa kwestia... Jak problemy techniczne wersji dla recenzentów (które to problemy na bank zostaną błyskawicznie połatane) mogą wpływać na ocenę końcową? Nie jestem kompletnie specem od "problemów i ich łatania", ale czy obniżanie oceny o 1,5 z powodów, które i tak niedługo z gry znikną jest słuszne?
Ciekawią mnie Wasze opinie na ten temat.

Czy skrajnie zbugowany początkowo AC Unity nie powinien dostać w recenzji 7/10?, 5/10?

16.05.2015 15:02
odpowiedz
zurdiv
13
Legionista

Ogólnie wygląda na to, że Wiedziek 3 dostarczy sporo materiału dla strony www.glitchbay.net :D ale mam nadzieję, że nie będzie tak źle

16.05.2015 16:50
odpowiedz
Skull17
46
Centurion

"Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę" haha legendarny tekst obecny w wiedźminie

17.05.2015 14:17
Texas84
😁
odpowiedz
Texas84
120
Generał

OMG jak Wy wytykacie jako minus to, że główny bohater napomina, iż lepiej zawrócić i pojawia się minimapa to faktycznie niech w patchu zapodadzą po prostu białą ścianę:D:D
Wiem, że recenzja to opinia i odczucia jednej osoby ale...

17.05.2015 15:58
odpowiedz
zanonimizowany1089001
7
Pretorianin

Recenzent to idiota. Typowy konsolowiec. Mam nadzieję, że dopadnie go najgorszy nowotwór i będzie zdychał w największych męczarniach.

Dobrze, że w branży liczy się Gamespot, IGN, czy inne wielkie portale, które mają łatkę OPINIOTWÓRCZYCH - a nie denne gry-online z amatorami.

17.05.2015 16:22
Texas84
😐
odpowiedz
Texas84
120
Generał

Recenzent to idiota. Typowy konsolowiec. Mam nadzieję, że dopadnie go najgorszy nowotwór i będzie zdychał w największych męczarniach.

Nie uważasz, że przesadziłeś???

18.05.2015 13:51
odpowiedz
Yaboll
115
Generał

VinniV > No to może czas zmienić portal a nie męczyć przy nim i rzucać inwektywami pod adresem ludzi którzy w nim pracują.

18.05.2015 15:03
👎
odpowiedz
Liktor
9
Legionista

"Ludobójstwo z czasów średniowiecza" - autor "recenzji" tym stwierdzeniem wzbił się na wyżyny ignorancji, powtarzając propagandową formułkę z komunistycznych szkół; żenada.

18.05.2015 20:30
odpowiedz
^kerm1t
44
Pretorianin

Ej, jedno pytanie. Dlaczego ta gra jest tak okropnie brzydka? :o
Przecież to wygląda O WIELE gorzej niż poprzednia część... Nie rozumiem dlaczego oni zdecydowali się wypuścić to coś, co wygląda co najwyżej jak pre-alpha na rynek. I nie chodzi mi tylko o strone techniczną, ale ta grafika jest po prostu okropna i jakaś taka... niespójna... nie wiem. Jedna z gorzej wyglądających gier ostatnio, definitywnie. Cieszę się, że nie zamówiłem pre-ordera, bo to chyba nawet na ogranie z pomocą TPB nie zasługuje.

19.05.2015 15:26
odpowiedz
zanonimizowany1074579
2
Pretorianin

Recenzent to ignorant jakich mało... Widać REDZi nie posmarowali tak jak Ubisoft i trzeba tyrać grę... Nie ma to jak wychwalać sztampowego do bólu CoD'a a takiej perełce dawać niskie noty, swoją drogą ciekawe czemu tych "okropnych spadków animacji" nie pokazaliście :), czyżby tak naprawdę ich nie było i to wymysł autora?

UP Idź trollować gdzie indziej, tutaj cię nie chcemy... Co do kupna to pewnie rodzice ci nie zamówili bo za młody jesteś i nie powinieneś grać w gry oznaczone PEGI 18 :).

03.06.2015 15:52
odpowiedz
aresxxxl
14
Legionista

Oglądając tą recenzje stwierdzam,że jest do bani. Wiedźmin 3 to arcydzieło, które trzeba oddać RED-om udało im się i dokonali super RPG-a z super questami i fabułą która wciąga nie jak Skyrim choć nie powiem uwielbiam grę Bethesda. Wiadomo też, że Skyrim miał wiele błędów a jakoś dostał te 10/10 nie lobię jak ktoś ocenia ponad miarę.To moja opinia inni mogą się nie zgodzić i nie bronię tej gry bo Polska tylko co niektórzy za bardzo narzekają.Chcesz wielki Świat to graj Skyrim ,chcesz super przygodę graj Wieśka :)

03.06.2015 15:55
😁
odpowiedz
zanonimizowany1080091
33
Legend

Beka z bólu dupy fanboyów i uznawania tej gry za arcydzieło.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze

więcej

Popularne na tvgry.pl

Reklamy gier, które zabijają szare komórki
10:51
38466299

Reklamy gier, które zabijają szare komórki

460 281 wyświetleń 11 stycznia 2021

Jaki jest Cyberpunk 2077 po 200 godzinach
18:30
21217849

Jaki jest Cyberpunk 2077 po 200 godzinach

324 459 wyświetleń 11 stycznia 2021

10 gier, które z grafiki wycisnęły WSZYSTKO
16:32
18884293

10 gier, które z grafiki wycisnęły WSZYSTKO

335 262 wyświetlenia 11 stycznia 2021

Gdy na koniec gry jesteśmy ZA MOCNI
13:47
14924207

Gdy na koniec gry jesteśmy ZA MOCNI

260 971 wyświetleń 11 stycznia 2021