tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Komentarz – Battlefield 4 to sukces czy porażka?

15 072 wyświetlenia 16 lutego 2014

Świetna strzelanka sieciowa kontra wymagania rynku – komentują Hed i Gambrinus.

Battlefield 4 to dobra gra, którą wciąż trapią liczne problemy – można odnieść wrażenie, że firma Electronic Arts nie zawsze potrafi sobie z nimi radzić. Mimo tego, wydawca przekonuje, że czwarta odsłona serii jest sukcesem. Poprosiliśmy o komentarz Gambrinusa, jednego z największych fanów strzelanek w redakcji. Jego zdaniem, Electronic Arts musi zmienić podejście do gier i fanów.

Komentarze Czytelników (42)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
17.02.2014 10:51
odpowiedz
Bezi2598
85
Legend

I ty wierzysz, że zaprzestali robić DLC aby naprawić grę, której i tak nie naprawili.

No tak. Zaprzestali. Przecież DLC już dawno gotowe.

17.02.2014 11:07
odpowiedz
rj
108
Pretorianin

Ja miałem przerwę od Battlefielda po wybornym Bad Company 2. Nie grałem w 3 a niedawno kupiłem 4 i pewnie dlatego nie odczuwam tylu wad o których wspominacie, a że są bugi i że polityka "produkcyjno-pieniężna" EA jest taka a nie inna to już nic z tym nie zrobimy. Mi się gra bardzo przyjemnie, chętnie zagram z GOLowcami więc jak chcecie, dodawajcie mnie, nick: rupecz

17.02.2014 11:30
odpowiedz
power xxl
48
Pretorianin

Witam gram na ps4 i często sa lagi na serwerach 64 osobowych az cofa zolnierza , a już 4 miesac mija od premiery zal. :(

17.02.2014 11:56
odpowiedz
foxu23
40
Centurion

dice troche lami, albo sie boi, bo takie bioware potrafiło postawić przy swoim przy produkcji dragon age 3
ea tam nie ma nic do gadania aktualnie

17.02.2014 14:00
odpowiedz
Ghost_
114
Konsul

BF4 wyszedł rok za wcześnie. Kto normalny robi tak skomplikowane tytuły w ciągu 2 lat?

17.02.2014 14:49
odpowiedz
mateo91g
82
Konsul

@wcogram - po pierwsze to gra może być jednocześnie dobra i zbugowana, może tylko tobie tak to ciężko zrozumieć. Po drugie - gra na tyle dużo, żeby móc stwierdzić, że większość broni z dodatków jest OP, szczególnie jeśli ma się dostęp do szczegółowych statystyk broni (i nie mówię tutaj o nożach, bo różnią się one tylko wyglądem). Ponadto, nie chwaląc się, raczej najeżę do tej części graczy, którzy mają "skilla" i dzięki temu widzę niektóre rzeczy których niedoświadczeni gracze, tacy jak ty, nie zauważają (min. to że większość broni z DLC jest OP).

17.02.2014 14:59
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
53
Senator

Najbardziej ubawiła mnie wiadomość że najnowszy dodatek (płatny, a jakże!) zawiera najlepsze mapy... z BF3. Ręce opadają.

Dobrze że dałem sobie spokój i zostałem na BF3. Gra może i jest dobra, ale taka polityka wymaga stanowczego bojkotu bo inaczej wszyscy gracze obudzą się z ręką w nocniku i molochy takie jak EA będą nas dymać jak chcą.

17.02.2014 15:21
odpowiedz
assassin47
87
Konsul

Grałem i w BF4 i w COD: Ghosts, ale multi w BF4 jest o niebo lepszy. Gra sie po prostu przyjemniej. Natomiast singleplayer to porażka, tutaj wygrywa Ghosts.

17.02.2014 15:53
odpowiedz
nietoperztbg
60
Pretorianin

Tak mocno uogólniając to dzisiaj klienta szanują tylko niezależni twórcy. "Duże" firmy, które biorą pod uwagą zdanie odbiorców można szybko i sprawnie policzyć.

17.02.2014 17:25
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

A wszystko to z tego powodu że za wszelką cenę chcieli zdążyć z wydaniem na rynek Battlefielda 4 przed premierą Call of Duty Ghost które jak by nie patrzeć również nie grzeszy swoją jakością. Już beta testy dały pierwszy wyraźny sygnał ostrzegawczy. Electronic Arts doskonale zadawało sobie sprawę z tego że każdy kolejny dzień po premierze Call of Duty Ghost w którym przypuszczalnie miała by się odbyć premiera Battlefield 4 był by stratą dla EA i wiedzieli ze BF 4 nie ma szans jeśli chodzi o sprzedaż w bezpośrednim starciu z Ghostem dlatego te sześć dni przed premierą coda były dla BF 4 kluczowe ponieważ ich produkt przez ten czas nie miał jeszcze na rynku bezpośredniego konkurenta i cały hype był skierowany właśnie na BF 4 co z pewnością odbiło się też na dochodach ze sprzedaży. Oczywiście Ci co z góry wiedzieli jaką z tych dwóch gier wybiorą nie mieli takiego znaczenia tu chodziło o pozyskanie nowych klientów przy wykorzystaniu renomy jaką osiągną BF 3. W Battlefield 4 (multi) grałem łącznie 65 godzin w pierwszych tygodniach od premiery, i mimo tych wszystkich problemów ze stabilnością gry, dołączeniem do serwerów i tp. nie żałuje ani minuty bo Battlefield 4 to obecnie gra FPS z najlepszą mechaniką rozgrywki dostępną na rynku, dającą niesamowitą satysfakcje niezależnie od stylu i sposobu prowadzenia rozgrywki i raczej w najbliższym czasie ten stan rzeczy się nie zmieni.

17.02.2014 17:47
👍
odpowiedz
maciek.ittech
35
Pretorianin

Fajny komentarz, oby więcej takich materiałów. Zróbcie coś o opłacalności Metal Gear Solid Ground Zeroes, z przyjemnością obejrzę. Pozdrawiam Was :)

17.02.2014 17:56
odpowiedz
Emiliano666
78
Konsul

A ja powtórzę to już któryś raz z kolei, BF3 był dla Mnie grą zajebistą do momentu, do momentu w którym zaczęli wprowadzać masowo DLC i i opcję premium (wtedy też zacząłem mieć problemy z dostaniem się do gry przez te kolejki, zbyt długie oczekiwanie na gre, i to mnie wnerwiało). Dlaczego mam być gorszy od innych skoro zapłaciłem za grę pełną kwotę i to jeszcze w pre-orderze. Dlaczego mam mieć gorszy sprzęt od innych graczy? i dlaczego do ciężkiej cholery mam czekać w kolejce dłużej niż inni gracze? bo wykupili premium? było to dla mnie jak splunięcie w twarz, dlatego dałem se spokój z tą grą. BFa4 już nie kupię, skoro dalej walą tymi DLC zamiast od razu wszystko dać, i to premium... nie powiem że mnie nie stać na to, ale za takie skr***o nie dam złamanego grosza. Nie wiem dlaczego ludzie wspieracie DICE i dajecie się tak traktować :(

17.02.2014 18:47
👍
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
53
Senator

^This.

17.02.2014 20:49
odpowiedz
Darkowski93m
107
Generał

Emiliano666 --- A co DICE ma wspólnego z polityką dystrybucji BF-a ?? Nie chodzi ci przypadkiem o EA ? Ogarnij temat, potem się wypowiadaj ....

17.02.2014 21:00
odpowiedz
Emiliano666
78
Konsul

Ale oni powiązani... jeden *uj . dla mnie... ale masz racje. Po prostu tak mnie do denerwuje... Tak samo EA robiło z The Sims, żadna inna gra nie miała tylu dodatków DLC co simsy, i zarabiają na zwykłym naciąganiu na hajs, bo gry robią dobre, z koro gra dobra do możesz każde duperelki dokupywać tylko po to żeby nie czuć się gorszy w grze od innych.

17.02.2014 21:05
odpowiedz
Sethlan
83
Oorah!

Emiliano666 --- A co DICE ma wspólnego z polityką dystrybucji BF-a ?? Nie chodzi ci przypadkiem o EA ? Ogarnij temat, potem się wypowiadaj .... <- no tak, bo to EA jest winne kupie bledow, problemow, niedorobek i niechlujstwa. Nie wiem jakie sa tam warunki, ale majac dwa lata na stworzenie gry, nie zmieniajac silnika (Powiedzmy szczerze - nowy numerek nie jest nowym enginem) - produkcja jest po prostu tragiczna. DICE nie ma pojecia o porzadnym tworzeniu gier, ani tym bardziej nie potrafia opanowac wlasnego silnika. Wybaczyc by mozna, gdyby BF4 nie wygladal jak DLC do poprzedniej czesci - ale jako cos, co byloby robione od wiekszych podstaw.

17.02.2014 22:17
odpowiedz
Darkowski93m
107
Generał

Sethlan --- Człowieku, czytaj ze zrozumieniem.... Użyłem słowa "dystrybucja", co oznacza, prosto rzecz ujmując, wszystkie czynności związane z wypuszczaniem gotowego produktu na rynek. Nie chodzi o proces produkcji, tylko to co się dzieje potem. W której części mojej wypowiedzi napomknąłem o licznych błędach, problemach, etc ?? Skomentowałem post kolegi Emiliano666, w którym odnosił się do polityki EA, a ty wyjeżdżasz z techniczną stroną gry... Ludzie, proszę was, pisząc komentarze skupcie się czasem, chociaż na kilka minut...

17.02.2014 23:16
odpowiedz
czopor
80
Pretorianin

Co do błędów się nie wypowiem bo to porażka, a w tym właśnie momencie trwa kolejny crashfest...

ale o OP broniach w dlc? znowu te bajeczki jak w bf3. nie ma tam żadnych op broni, prędzej takimi można standardowo nazwać kilka z podstawy.

17.02.2014 23:40
odpowiedz
wcogram
89
Generał

@mateo91g

Proszę wymień te OP bronie z DLC BF3 w porównaniu do podstawki oraz to samo dla BF4.

W BF3 odblokowałem każdą broń, wszystkie dodatki do nich, w BF4 kilka i nie zauważam znaczących różnic. Gram czym mi jest wygodnie i co mam bliżej do odblokowania.
Idąc twoim tokiem rozumowania to np:
Podstawka dmg broni wynosi 25: DLC 1 - 30, DLC 2 - 35, DLC 3 - 35 etc. Skoro bronie w DLC są OP więc nie wystarczy kupić jednego DLC trzeba kupić ten ostatni bo tam będą najbardziej OP bronie.
Nie kupujcie Chińskiej Nawałnicy bo tam są słabe OP bronie, kupcie Second Assult tam będą bardziej OP, a ktoś powie nie kupujcie SA w następnym dodatku za miesiąc będą jeszcze bardziej OP bronie.

A może w każdym DLC są bronie takie same ale lepsze do tych z podstawki np. podstawka dmg 25, każde dlc 30.

Gdzie i tak w 7/10 zgonach giniesz dostając będąc już za osłoną lub ONE SHOT w ułamku sekundy.

18.02.2014 00:11
odpowiedz
p4go
89
Geek

Myślę, że ludzie znający angielski powinni się zaznajomić z tym artykułem, w którym to rzekomo EA zapłaciło znanym youtuberom (200 000 $ każdemu, który ma ponad milion widzów) aby dobrze mówiło się o Bf4 przymykając oko na błędy i niedoróbki a to już świadczy tylko o tym, że liczy się wyłącznie $ a produkt finalny dla konsumenta to dwie odrębne rzeczy. Zachęcam do lektury może następny komentarz Gol poświęciłby temu i jeszcze bardziej dziennikarsko przyjrzał się tym doniesieniom.

http://bf4central.com/2014/01/youtube-producers-ea-broke-ftc-rules-battlefield-4-promotion/

18.02.2014 04:02
odpowiedz
yadin
100
Legend

Battlefield się skończył wraz z wyjściem trójki. Więcej już sobie nie obiecuję po tej serii. Cykliczne replikowanie tych samych pomysłów, tego samego stylu rozgrywki jest męczące i nawet nieuczciwe.

18.02.2014 07:03
odpowiedz
Madkongothonurgh
72
Generał

Brak osobnych broni dla frakcji = bieganie hamerykancami z type'ami oraz chinoli z m16...
ehh słabe to, aczkolwiek gra w zbijanego sama w sobie jakąś tam frajdę przynosić może.

18.02.2014 10:53
👍
odpowiedz
Darkowski93m
107
Generał

Zawsze lubiłem grać w zbijaka, i jakbym miał okazję pewnie znowu bym zagrał ;)

18.02.2014 11:17
odpowiedz
68
3 grosze

Proszę wymień te OP bronie z DLC BF3 w porównaniu do podstawki oraz to samo dla BF4

Ten dziwaczny nóż - gracze co mieli "skila" najbardziej na ten nóż narzekali i teraz też narzekają. Był tak wypasiony, że bez względu na posiadaną broń umierali od bugu w grze nazywanego "odtylcowym łanchlastem".
Nienawiść do noża jest tym większa, że aimbot (czy jak to się tam nazywa) go nie obsłuży.

18.02.2014 12:30
odpowiedz
AIDIDPl
107
PC-towiec

Powinni zrobić BF 2143 zamiast 4, która jest zbyt podobno do 3...Jeśli następny BF to będzie 2143 to kupuję w ciemno...Ale dopiero po premierze...

18.02.2014 15:20
odpowiedz
Sethlan
83
Oorah!

@Darkowski93m - masz racje, wybacz.

18.02.2014 17:46
odpowiedz
Stalin_SAN
56
Valve Software

Battlefield zawsze był gorszy od CODów, jak widać nic się w tej materii nie zmieniło, może CODy odkrywcze nie są, ale przynajmniej nie wypuszczają niedkończonych gier i nie ma DLC dających jakąkolwiek przewagę...

21.02.2014 23:32
odpowiedz
Kamol19
33
Pretorianin

Z Ghostem jest identycznie..

28.02.2014 13:40
👍
odpowiedz
Adrianun
109
Senator

Ciekawy Komentarz!

13.04.2014 20:57
odpowiedz
Nolifer
108
The Highest

Według mnie , to jest porażka. Gra już nie zaskoczyła tak jak 3 oraz była o wiele gorzej przygotowana . Dziwie się , że ktoś jeszcze chce od nich do kupować i tym samym dawać do zrozumienia , że to co robią jest dobre.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Udany early access – premiera Dead Cells. FLESZ – 7 sierpnia 2018
3:00
178437

Udany early access – premiera Dead Cells. FLESZ – 7 sierpnia 2018

28 297 wyświetleń 16 sierpnia 2018

5 dziwnych broni z gier, które naprawdę wykorzystano
14:48
18018290

5 dziwnych broni z gier, które naprawdę wykorzystano

293 765 wyświetleń 7 sierpnia 2018

Jak wygląda gra w prawdziwym 4D?
8:16
18358214

Jak wygląda gra w prawdziwym 4D?

278 334 wyświetlenia 7 sierpnia 2018

Dlaczego nie rozmawiamy z przeciwnikami z gier?
11:07
14194216

Dlaczego nie rozmawiamy z przeciwnikami z gier?

271 228 wyświetleń 7 sierpnia 2018