Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.
Premium HD to: lepsza jakość, brak reklam, twoje wsparcie dla tvgry.pl i gry-online.pl, stajesz się aktywnym graczem naszej społeczności.
Z Abonamentem Premium otrzymasz również wiele innych przywilejów, zobacz więcej na Abonament Premium
Jak wypada port MGS V na PC? Blaszakowy test Phantom Pain
Optymalizacja, sterowanie, grafika
Metal Gear Solid V to świetna skradanka, którą pokazywaliśmy w wersji na PS4, ale sprawdźmy jak Phantom Pain wypada w wersji na PC. Testujemy sterowanie i to, ile klatek gra wyciąga na kompie średniej klasy z GTX 960 na pokładzie. Czy wreszcie mamy do czynienia z portem zrobionym poprawnie?

Nowe szaty króla - The Last of Us na PS4 w akcji!
94 878 wyświetleń 28 lipca 2014

Nasze wrażenia z Rise of the Tomb Raider na PC!
54 235 wyświetleń 28 stycznia 2016

Witamy we Włoszech - drugi epizod Hitmana zachwyca otwartością i klimatem
36 638 wyświetleń 3 maja 2016

Baza-matka i setki zadań. Gramy w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
37 046 wyświetleń 6 września 2015

Hitman: Absolution - ile jest Hitmana w Rozgrzeszeniu?
26 471 wyświetleń 27 listopada 2012

Liczę na glicze: Thief
41 349 wyświetleń 23 marca 2014
Ale 60 fps wygląda dziwnie jak ktoś nie jest przyzwyczajony. Wydaje się jakby film był lekko przyśpieszony. :)
Dlaczego KONSOLOWIEC JORDAN wypowiada się wersji PC ? Sterowanie jest dobre na K+M jedyne czego brakuje to myszki w menu a tak to wszystko jest wygodne. Ty chyba jordan nie grałeś w MGS1 na samej klawiaturze XD to była jazda.
kęsik
''Lol, jaki to problem z wciśnięciem jednocześnie F i V? Przecież te klawisze są obok siebie, wiec jeden palec na F a drugi na V''
Tak jest to problem...Normalnie na WSAD trzymasz:środkowy palec na W wskazujący na D itd..
Teraz gdy ''automatycznie'' chcesz włączyć lunetę na F to wskazującym przechodzisz automatycznie w prawo na F.(Każdy tak robi) i w momencie gdy ten F musisz trzymać (czyli wskazującego palca nie możesz oderwać) To czym masz wcisnąć V? Kciukiem? bo przecież pozostałe palce masz na W i A. Chyba że małym palcem to zrobisz ;) Sam gram na padzie ale wystarczy odrobina wyobraźni aby uświadomić sobie że sterowanie jest problematyczne tak jak mówi Jordan.Którego sam nie trawię ale uczciwie trzeba przyznać, że ma rację...
P.S. Swoją drogą Jordan jak od dawna nie miałeś kontaktu z PC to całkiem sprawnie Ci poszło...

Dzięki za pozytywy. :D Negatywy przyjmuję na klatę bez narzekania. Co do Phenoma 2 to dotyczy(ło?) to kilku modeli. TotalBiscuit też o tym mówił i jest to dość dziwny problem. Robiłem materiał w dzień premiery i kto wie, może to już poprawili.
Kłótnie o konia są bez sensu - nie cisnę po płotce bo ma swoje plusy. Chodziło mi tylko i wyłącznie o glitche i stabilność w dniu premiery. Skrętność vs. skakanie w przepaść. W materiale jest ucięty moment bo właśnie spadłem w z klifu z d-horsem i nam się umarło. A co bycia 'konsolowcem' nie podpinam się pod te powierzchowne podziały. To ze mam ch### peceta, to nie znaczy ze nimi gardzę. Swego czasu zagrywało się w Raymana 2 na piecu z komunii... Próbuję się rozwinąć i wyjść ze strefy komfortu, mam nadzieje że wpłynie to pozytywnie na całokształt pracy w tvgry :)
Lol, siedzę na własnej imprezie urodzinowej i pisze na forum. Nowy poziom no life'a :D
Dobrze, że nie zrobiłem preordera. Mam Phenomena II 955. Zabawne jest to, że MGSV: GZ śmiga na moim sprzęcie w 60 klatkach na sekundę, ze sporadycznymi spadkami przy ostrej zadymie...

Dobrze Jordan, trzeba jechać po pecetowej wersji Batmana jak po burej suce, aż do poważnego niesprawdzenia się prognoz sprzedaży i straty na wizerunku, bo inaczej "korpo" nie zrozumie swojego błędu.
@Mwa Haha Ha ha
No tak. Na R3 masz odpowiednik "v" z PC. Czyli trzy presety zoomu. A zobacz na filmiku jak gracz sobie cykał po centymetrze kadru.
@dishar
Środkowy palec pokoju na świecie ściągasz na chwilkę z "w" i kładziesz na "f" wtedy to palec wskazujący automatycznie ląduje na "v". Ludzie... Przecież z lornetką przy twarzy i tak się nie spaceruje :)

Winch2005
No tak. Na R3 masz odpowiednik "v" z PC. Czyli trzy presety zoomu. A zobacz na filmiku jak gracz sobie cykał po centymetrze kadru.
Przecież na obu sterowaniach jest manualne przybliżanie i przybliżanie skokowe. O co kłótnia ludzie?
"Jak wypada port MGS V na PC?" A kogo to interesuje?
Jak wypada wersja PC głównego pretendenta do GOTY 2015 (Wiesiek będzie miał ciężko)? No z pewnością nikogo to nie interesuje...

Gram na PC od trzech dni i jestem bardzo zadowolony. Żadnych ścin, żadnych spadków. Bardzo dobry port i wspaniała gra.

Tak jest to problem...Normalnie na WSAD trzymasz:środkowy palec na W wskazujący na D itd..
Teraz gdy ''automatycznie'' chcesz włączyć lunetę na F to wskazującym przechodzisz automatycznie w prawo na F.(Każdy tak robi) i w momencie gdy ten F musisz trzymać (czyli wskazującego palca nie możesz oderwać) To czym masz wcisnąć V? Kciukiem? bo przecież pozostałe palce masz na W i A. Chyba że małym palcem to zrobisz ;)
No nie wiem. Tak, wskazującym naciskam F ale gdy chce nacisnąć V to nie puszczając F zmieniam palec na środkowy a wskazujący idzie na V.
Dzięki za pozytywy. :D Negatywy przyjmuję na klatę bez narzekania.
Znalazłeś już w opcjach zmianę sterowania na klawie czy dalej wchodzisz w sterowanie kontrolerem? :D
"Jak wypada port MGS V na PC?" A kogo to interesuje?
Wszystkich.

wawszczyk
GTX960 kosztuje 800zł, więc dla gracza grającego w najnowsze tytuły jest to cena karty średniej klasy.
YuiElliot
Mógłbyś zrobić osobny materiał i dokładnie opisać ''mother base'' co i w jaki sposób można tam robić.
Z braku PL chcąc nie chcąc jest to w mniejszym lub większym stopniu problematyczne na początku...
Myślę że wiele osób było by zainteresowanych takim materiałem...
@Winch2005
Gosc napisal ze na konsoli nie ma zoomowania skokami, wiec go poprawilem, ze jest pod R3.
A z kolei d-padem mozna przyblizac plynnie jak na filmiku. Czyli obie opcje sa i na konsolach i na pc.
@kęsik
"Jak wypada port MGS V na PC?" A kogo to interesuje?
Wszystkich.
Wszystkich w Polsce, bo swiat gra na konsolach.
A i w Polsce nie wszystkich to interesuje, odkad zaczeli taka kaszane odprawiac z niegrywalnymi portami to lepiej kupic na Ps4 i miec swiety spokoj.

dishar
Szczerze to w Mother Base nic się robi. Masz jakieś Side Opsy dla każdej platformy i możesz porozmawiać z więźniami. Nic więcej nie zauważyłem. Opcje do zabawy masz w iDroidzie, a tam jest wszystko napisane jasno i przejrzyście nawet całkowicie nie znając angielskiego, bo masz ikonki i wykresy czytelne.
Mwa Haha Ha ha
Wszystkich w Polsce, bo swiat gra na konsolach.
No, a jesteśmy na polskiej telewizji dla graczy czy światowej? W Polsce znaczna większość gra na PC, więc tvgry zawsze przygotuje krótki test albo porównanie wersji pecetowej
A i w Polsce nie wszystkich to interesuje, odkad zaczeli taka kaszane odprawiac z niegrywalnymi portami to lepiej kupic na Ps4 i miec swiety spokoj.
No właśnie według tego co napisałeś to tym bardziej ludzi interesuje takie porównanie. Podajesz tezę, a potem wytłumaczenie, że ludzi to nie interesuje przez niegrywalne porty. Akurat te niegrywalne porty są przyczyną coraz częściej wypuszczanych testów PC. No, a mówimy o niegrywalnych portach typu AC Unity (na konsoli 20fps), czy o Batmanie (u mnie przez 2 godziny testów bez problemu utrzymywał 30 klatek na locku, ale wolę poczekać na update, bo od czasu posiadania nowego lapka zbyt przyzwyczaiłem się do 60fps).
puci3104
Powiedz mi kolego a czy żołnierze których ''werbuję'' tymi balonami...To automatycznie są przydzielani tam gdzie powinni czy muszę sam coś ustawiać? i jak zwiększać lvl tych ''zakładek z żołnierzami''? Bo jest to potrzebne aby wykupić lepsze uzbrojenie etc...
@dishar
Zolnierze sa niby przydzielani z automatu do najlepszej swojej roli (kazdy ma swoje statsy i jak wyslesz jakiegos do bazy fultonem i osiagniesz punkt save'owania to nieraz widac ze poziom jakiejs zakladki np. R&D czy Support sie podniosl- poprzez wlasnie przydzielenie tam zolnierza) ale mozesz rowniez samodzielnie sie bawic i przydzielac ich jak sobie zazyczysz. Ma to swoje plusy, bo jak ci brakuje np. levelu R&D do zrobienia jakiejs fajnej broni, to mozesz przydzielic kolesi z innych oddzialow/departamentow (np. z medykow), wyprodukowac bron, a potem spowrotem wyslac ich do medykow, co spowoduje z kolei zmniejszenie levelu R&D, ale uzywac juz mozesz broni wlasnie przez nich wynalezionej.
Zwiekszasz level zakladek dokladajac tam nowych zolnierzy (jak osiagniesz limit to aby go zwiekszyc musisz dalej rozbudowac te sekcje bazy), oraz (a moze przede wszystkim) dokladajac tam coraz lepszych zolnierzy z dana cecha/ranga. Czyli chcesz zwiekszyc medykow to pakuj tam slabiakow (majacych E i D w medycynie- poczatek gry) i w koncu sie zwiekszy, albo wpakuj tam jakiegos super medyka (z medycyna dajmy na to A lub wyzej) i wtedy level zwiekszy sie znacznie szybciej.

dishar
Powiedz mi kolego a czy żołnierze których ''werbuję'' tymi balonami...
Wszystko z automatu się dzieje. Nawet jak zapełnisz Deck to wtedy jak znajdziesz kogoś z A to zastąpi on kogoś z E automatycznie. Decki zwiększają się wraz z umiejętnościami żołnierzy. Oczywiście żołnierze też uczą się i po misjach głównych zwiększają się ich umiejętności o trochę, ale znacznie szybciej od tego zdążysz ogarniać lepszych żołnerzy po prostu (ja po 12 misjach głównych natrafiam już w każdym miejscu na kilku ze statami A i A+, a w Deckach mam jeszcze ludzi z C. Im lepszy mają poziom tym lepszy poziom Decka. Możesz też rozbudować sobie Deck w "Base Facilities" i dzięki temu uzyskać więcej miejsc dla żołnierzy.
Fajny materiał, rzeczowy. Jedyny minus za biedny obraz, bo właściwie cały czas tylko jeździsz lub chodzisz i poczułem się jakbym słuchał audycji radiowej. A w ogóle to materiał na +. Niczy się treść a niekoniecznie tak bardzo obraz ;)
T-Bone łże jak pies. Mam Phenoma II 965 x4 3,4 GHz i nie stwierdzilem ani pół crasha ani freeza.
Mwa Haha Ha ha
puci3104
Dzięki panowie za wyczerpujące odpowiedzi sporo mi rozjaśniliście w tej kwestii...
MGS2 wyszedł na PS2.

Lothers
Wygląda biednie, MGS2 na PSX miażdżył swego czasu.
Przy otwartym świecie i chęci dobrego zoptymalizowania dla konsol, aby też miały 60 klatek trzeba iść na kompromisy. Dodatkowo gra wyszła też na stare konsole co pewnie też miało wpływ na nie jakąś super grafikę. Ale i tak jest bardzo dobra i nie odczuwa się, że mogłaby być lepsza, bo wszystko w tej grze miażdży.
JORDANKU czemuż to przesiadłeś się z konsol na PCta ?? czyżbyś zauważył iż gry na nich nie chodzą tak pięknie jak powinny.
Swoją drogą piszcie co chcecie ale MGS V to jedyna gra na konsolach która utrzymuję stałe 60 klatek podczas gameplayu z małymi spadkami 2-3 klatki. To się nazywa umieć zrobić grę w otwartym świecie.
Wiadomo że fizyka, i poszczególne aspekty nieco kuleją ale gra ładnie chodzi na PS4/XO w 60 klatkach. Inni developerzy mogą poczuć się zawstydzeni.
Fajny materiał, rzeczowy. Jedyny minus za biedny obraz, bo właściwie cały czas tylko jeździsz lub chodzisz i poczułem się jakbym słuchał audycji radiowej. A w ogóle to materiał na +. Niczy się treść a niekoniecznie tak bardzo obraz ;)
Bo to jest jedyna taka gra w której zabijanie/likwidacja ma najmniejsze znaczenie i sprawia najmniej frajdy. Tutaj wszystko się po cichaczu robi. A nie że wparujesz z karabinem i robisz rozpierduchę.
W dodatku MGSV był pierwotnie robiony na X360 i PS3 ale nie miał wpływu na powstawanie PS4 i XO bo sama wersja na stare konsolety była poważnie zagrożona. Z tego co krążą plotki Kojima chciał Anulować wersję na stare konsole ale Konami ponoć się uparło by wydać i ciągnąć zyski z obu generacji bo gra była bardzo kosztowna w produkcji(albo było na odwrót że konami chciało anulować a kojima nie chciał i mimo wszystko bronił wersji na X360 i PS3).
I śmieszne jest to że na starą generację ta gra chodzi tak jak Wiedźmin 3 na obecną(XO i PS4) :D
Bo i co warte uznania na stare konsole widać że nie jest wykastrowana przez Xo i PS4 jak to miały miejsca w innych konwersjach w 2014 roku.
Ta trawa na dachu budynku miażdży. Tragicznie wygląda. Zwiastuny dawały takie nadzieje, że aż wydawało się to nierealne.
" czydzieści " - co to kur.... jest ???????????? do szkoły za naukę się wez
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain Wideo

Baza-matka i setki zadań. Gramy w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
37 046 wyświetleń 6 września 2015

Najdziwniejsze i najgorsze PR-owe zagrania odnośnie MGS V
30 455 wyświetleń 22 marca 2015

Przegląd Tygodnia - latające owce i next-genowe... kartony?
11 528 wyświetleń 27 czerwca 2014

MGS V na targach gamescom 2014 - widzieliśmy tryb multiplayer!
10 100 wyświetleń 18 sierpnia 2014

Komentarz: Metal Gear Solid V i skradanie w otwartym świecie
3 436 wyświetleń 4 września 2015

Wszystko, co musisz wiedzieć o fabule MGS zanim zagrasz w Phantom Pain
3 371 wyświetleń 30 sierpnia 2015

Jak wypada port MGS V na PC? Blaszakowy test Phantom Pain
2 381 wyświetleń 3 września 2015

Zakradamy się w świat Metal Gear Solid V: Phantom Pain - pierwsze Gramy!
1 722 wyświetlenia 2 września 2015

10 gier, które z grafiki wycisnęły WSZYSTKO
335 262 wyświetlenia 11 stycznia 2021
Popularne na tvgry.pl

Reklamy gier, które zabijają szare komórki
460 281 wyświetleń 11 stycznia 2021

Survival, który przetrwał 7 lat early accessu
1 268 wyświetleń 18 stycznia 2021

Jaki jest Cyberpunk 2077 po 200 godzinach
324 459 wyświetleń 11 stycznia 2021

Po co Polak wbija na egipski serwer
168 wyświetleń 18 stycznia 2021