tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
YouTube
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Jak korzystamy z głupoty sztucznej inteligencji w grach

391 267 wyświetleń 11 grudnia 2017

Oszukać AI

Czy naprawdę chcemy, aby wrogowie w grach byli bardzo inteligentni? Jak korzystamy z prostoty komputerowych przeciwników? Jakie błędy popełniają wirtualni przeciwnicy? Omawiamy przykłady zachowań z m.in. gier RPG, skradanek i strzelanek.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
11.12.2017 19:04
Darth Father
116
I forgot

gdzie gothic

11.12.2017 19:06
odpowiedz
DanuelX
78
Kopalny

Ostatnia walka w wielkim Dark Soulsie to bieganie z bosem wokół kamienia.

12.12.2017 11:10
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1074990
29
Generał

Myślę, że AI mogłoby być sporo lepsze, bardziej złożone, dające lepszy pozór rozsądku i sprytu, nieprzewidywalne. Nie chodzi o morderczą skuteczność, aimboty itp. to nic trudnego, chodzi o udane, ma się rozumieć ograniczone, naśladownictwo omylnego, acz złożonego sposobu myślenia i działania człowieka. Niestety, AI jest notorycznie traktowane po macoszemu i, generalnie, podejrzewam, że jest to jeden z najbardziej niedoinwestowanych aspektów gier. Podejrzewam tak z uwagi na nikłość/płytkość postępów w tej dziedzinie z biegiem lat a nawet nierzadki regres lub wręcz rezygnację z AI na rzecz rozgrywki stricte PvP. Rad bym się dowiedział, czy to tylko moje mniemanie, czy i w jakim stopniu za kulisami studiów deweloperskich rozwija się kunszt pisania AI. Może w istocie dlaczemuś to jest tak trudne, że sorry. Wiadomo, że nie tak łatwe, jak mogłoby się wydawać graczowi-krytykowi tak bardzo dla ludzkiego oka oczywistych, więc z pozoru łatwych do korekty, głupot AI.

Czy dobre w powyższym znaczeniu AI uczyniłoby grę zbyt trudną? Może, przy założeniu, że AI ma być liczniejsze i w parametrach potężniejsze od postaci gracza i jego stronników. Ale przecież to założenie przyjęto, by skompensować głupotę AI. Dla AI skuteczniejszego w swej taktyce wystarczy zmienić stosunek sił by równowagę odzyskać. Co jest bardziej satysfakcjonujące? Pokonać hordę bezmózgów czy jednego spryciarza? To raz. Dwa - lepsze nie znaczy szybsze i celniejsze, tylko bardziej złożone, bardziej "ludzkie".

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2017-12-12 11:14:16
12.12.2017 12:25
😒
WolfDale
13
Poeta za pięć groszy

Panie teraz 4K w modzie, co tam jakieś AI. Teraz liczy się tylko grafika idąca w coraz to wyższe standardy, oraz upchanie coraz więcej mikropłatności. Natomiast AI musi być debilne, by niedzielni gracze się nie przestraszyli. Zawsze miło będę wspominać gry, które w tym aspekcie dawały radę. Tak na szybko wymienić można np. FEAR, tam gracz czuł że to nie przelewki, przeciwnik wykorzystywał sytuację, a także przewagę liczebną jeżeli taką miał. Wtedy nie było siedzenia w kącie i czekania aż ktoś wejdzie pod celownik tylko napierali równo i taktycznie. Trzeba było zmieniać pozycje, reagować i myśleć.

Również moja ulubiona gra na PSP, Killzone Liberation (tak właśnie powinny wyglądać strzelanki na PSP, najlepsze rozwiązanie na jeden analog). Tam inteligencja też była bardzo fajnie rozwiązania, podobnie jak w FEAR, nie było łatwo.

Lecz niestety rynek jest jaki jest. Wolą inwestować w technologię z którą sprzęt sobie nie radzi (PS4 i XO zamiast uderzyć w FHD i stałe 60 klatek). Zresztą podobnie było w poprzedniej generacji, tam natomiast obiecywali FHD i też każdy pamięta jak to było. Ale z drugiej strony co się dziwić, grafika jest takim pierwszym bodźcem, który przyciąga, dzieciakowi szczena w sklepie opadnie, wyrwie mamie portfel i kupi. Natomiast inteligencja przeciwników zrobi już tylko wrażenie na koneserach grania i tak to wygląda.

12.12.2017 11:51
odpowiedz
neXus
172
Fallen Angel

W Elite Dangerous Frontier pozwolił AI korzystać w swoich statkach z dowolnych ulepszeń broni i statków w grze dostępnych dla graczy. Wynik: AI stworzyła takie statki, które były w stanie bezproblemowo zniszczyć każdy statek gracza w grze (co z resztą masowo robiły) tylko na bazie dostępnych możliwości, a których wydawca gry nie przewidział :)

07.01.2018 19:48
odpowiedz
yadin
102
Legend

Niezły materiał. Nie wiem, co planują w niedalekiej przyszłości najlepsze studia, ale wiele zmieniłby stokrotnie większy algorytm sztucznej inteligencji. Gdyby udało się zaimplementować w grze o wiele większą nieprzewidywalność przeciwników, to mielibyśmy do czynienia z rewolucją zmieniającą niemal wszystko. Kiedyś Kojima powiedział, że liczy na takie rozwój sztucznej inteligencji, która będzie reagować w sposób podobny do ludzkiego. W sumie człowiek też ma swoje algorytmy zachować. Tylko wariat jest nieprzewidywalny.

07.01.2018 19:50
odpowiedz
DanuelX
78
Kopalny

Nikt nie będzie inwestował w AI kiedy większość graczy ma dostęp do internetu. Chcesz wyzwania graj przeciwko innemu człowiekowi.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Czy Sapkowski zablokuje Wiedźmina 4?
11:00
18468523

Czy Sapkowski zablokuje Wiedźmina 4?

348 508 wyświetleń 8 października 2018

Assassin's Creed: Odyssey konta rzeczywistość
19:30
8888166

Assassin's Creed: Odyssey konta rzeczywistość

168 846 wyświetleń 3 października 2018

Cheaty, które stały się memami
9:04
21584830

Cheaty, które stały się memami

599 121 wyświetleń 10 lipca 2018

Najgłupsze rzeczy, jakie robimy w grach
11:11
198761567

Najgłupsze rzeczy, jakie robimy w grach

444 059 wyświetleń 17 sierpnia 2017