Po co mi fabuła, skoro mogę stworzyć własną? Narracja emergentna w grach wideo (12:34)
Historie lepsze niż największe scenariusze.
Niektóre gry upodabniają się do filmów, inne do książek, a jeszcze inne robią coś zupełnie nowego. Generowanie opowieści w locie, poprzez rozgrywkę i różne losowe systemy, to coś, czego mogą doświadczyć tylko gracze. Przy odrobinie wyobraźni, jedna gra jest wstanie stworzyć setki różnych opowieści, unikalnych dla gracza. Kacper Pitala bada to zjawisko, znane jako narracja emergentna, czy też oryginalnie, emergent narrative. Co jest lepsze: historia z Shadow of Mordor, czy z The Last of Us?

Nagie mody, rozbierające cheaty - wolność czy patologia?
944 095 wyświetleń 28 marca 2016

TPP vs FPP - czy widok z oczu bohatera jest lepszy niż zza pleców?
23 803 wyświetlenia 28 sierpnia 2016

Piersi w grach wideo - tani chwyt czy coś więcej?
7 619 wyświetleń 13 lipca 2016

Tajemnice zakończenia Batman: Arkham Knight - analiza finału
65 686 wyświetleń 11 lipca 2015

Jak cenzuruje i okraja się gry w Niemczech?
14 273 wyświetlenia 31 stycznia 2017

Drugie życie Diablo III - jak Blizzard uratował swojego hack'n'slasha?
67 845 wyświetleń 6 marca 2014
Popularne na tvgry.pl

Najgorsze błędy w filmach wojennych
352 668 wyświetleń 25 listopada 2019

Dlaczego Kompania braci to nadal najlepszy serial wojenny
159 246 wyświetleń 8 lipca 2019

10 filmów, które na zawsze zmieniły kino
136 873 wyświetlenia 15 czerwca 2020

Dlaczego nie śmiejemy się ze Stalina?
414 244 wyświetlenia 30 marca 2020