Po co mi fabuła, skoro mogę stworzyć własną? Narracja emergentna w grach wideo (12:34)
Historie lepsze niż największe scenariusze.
Niektóre gry upodabniają się do filmów, inne do książek, a jeszcze inne robią coś zupełnie nowego. Generowanie opowieści w locie, poprzez rozgrywkę i różne losowe systemy, to coś, czego mogą doświadczyć tylko gracze. Przy odrobinie wyobraźni, jedna gra jest wstanie stworzyć setki różnych opowieści, unikalnych dla gracza. Kacper Pitala bada to zjawisko, znane jako narracja emergentna, czy też oryginalnie, emergent narrative. Co jest lepsze: historia z Shadow of Mordor, czy z The Last of Us?
TPP vs FPP - czy widok z oczu bohatera jest lepszy niż zza pleców?
21 741 wyświetleń 28 sierpnia 2016
Tajemnice zakończenia Batman: Arkham Knight - analiza finału
64 752 wyświetlenia 11 lipca 2015
Nagie mody, rozbierające cheaty - wolność czy patologia?
943 420 wyświetleń 28 marca 2016
Piersi w grach wideo - tani chwyt czy coś więcej?
6 415 wyświetleń 13 lipca 2016
Najwięksi hardkorowcy gier wideo - ile godzin można spędzić przy jednej grze?
24 757 wyświetleń 1 lipca 2015
Jak cenzuruje i okraja się gry w Niemczech?
13 604 wyświetlenia 31 stycznia 2017
Popularne na tvgry.pl
Gra z Kosza, która przesadziła z realizmem
617 454 wyświetlenia 12 kwietnia 2021
Ten hit sprzed 20 lat do dziś ROZWALA system
139 wyświetleń 20 listopada 2024
Zapomniany rywal Heroesów wciąż wymiata!
240 wyświetleń 20 listopada 2024
Czy warto było czekać na Red Deada na PC?
53 980 wyświetleń 15 listopada 2024