Po co mi fabuła, skoro mogę stworzyć własną? Narracja emergentna w grach wideo (12:34)
Historie lepsze niż największe scenariusze.
Niektóre gry upodabniają się do filmów, inne do książek, a jeszcze inne robią coś zupełnie nowego. Generowanie opowieści w locie, poprzez rozgrywkę i różne losowe systemy, to coś, czego mogą doświadczyć tylko gracze. Przy odrobinie wyobraźni, jedna gra jest wstanie stworzyć setki różnych opowieści, unikalnych dla gracza. Kacper Pitala bada to zjawisko, znane jako narracja emergentna, czy też oryginalnie, emergent narrative. Co jest lepsze: historia z Shadow of Mordor, czy z The Last of Us?

Nagie mody, rozbierające cheaty - wolność czy patologia?
944 322 wyświetlenia 28 marca 2016

Drugie życie Diablo III - jak Blizzard uratował swojego hack'n'slasha?
68 363 wyświetlenia 6 marca 2014

Tajemnice zakończenia Batman: Arkham Knight - analiza finału
66 169 wyświetleń 11 lipca 2015

TPP vs FPP - czy widok z oczu bohatera jest lepszy niż zza pleców?
24 497 wyświetleń 28 sierpnia 2016

Komentarz: New Vegas > Fallout 3
42 999 wyświetleń 28 października 2010

Dlaczego Polakom nie podoba się Cyberpunk 2077?
240 575 wyświetleń 11 czerwca 2018
Popularne na tvgry.pl

Niepozorni NPC, którzy byli groźniejsi od bossów
1 034 751 wyświetleń 27 października 2019

5 zagadek, których gracze nigdy nie rozwiążą
670 213 wyświetleń 10 grudnia 2019

10 największych bossów z gier
960 987 wyświetleń 26 lutego 2019

5 buildów postaci, którymi nie przejdziesz gry
677 419 wyświetleń 25 listopada 2019