Po co mi fabuła, skoro mogę stworzyć własną? Narracja emergentna w grach wideo (12:34)
Historie lepsze niż największe scenariusze.
Niektóre gry upodabniają się do filmów, inne do książek, a jeszcze inne robią coś zupełnie nowego. Generowanie opowieści w locie, poprzez rozgrywkę i różne losowe systemy, to coś, czego mogą doświadczyć tylko gracze. Przy odrobinie wyobraźni, jedna gra jest wstanie stworzyć setki różnych opowieści, unikalnych dla gracza. Kacper Pitala bada to zjawisko, znane jako narracja emergentna, czy też oryginalnie, emergent narrative. Co jest lepsze: historia z Shadow of Mordor, czy z The Last of Us?

Nagie mody, rozbierające cheaty - wolność czy patologia?
944 480 wyświetleń 28 marca 2016

Komentarz: Czy Wiedźmin 3 po polsku spełni oczekiwania?
39 387 wyświetleń 1 listopada 2014

TPP vs FPP - czy widok z oczu bohatera jest lepszy niż zza pleców?
24 897 wyświetleń 28 sierpnia 2016

Tajemnice zakończenia Batman: Arkham Knight - analiza finału
66 584 wyświetlenia 11 lipca 2015

Sekrety Białego Sadu – jak Wiedźmin 3 robi świetne pierwsze wrażenie?
34 596 wyświetleń 13 czerwca 2015

Jak korzystamy z głupoty sztucznej inteligencji w grach
538 115 wyświetleń 11 grudnia 2017
Popularne na tvgry.pl

Gry, które postawiły na MAKSYMALNY REALIZM
1 904 754 wyświetlenia 20 stycznia 2019

Najgorsze błędy w filmach wojennych
356 273 wyświetlenia 25 listopada 2019

Czego westerny nie mówią o broni palnej?
229 375 wyświetleń 21 października 2019

Najgłupsza gra, jakiej potrzebowaliśmy
345 016 wyświetleń 21 października 2019