tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
Standard
Brak Premium HD

Komentarz: WoW traci graczy

17 580 wyświetleń 18 sierpnia 2011

Mniejszy tłok w Azeroth.

MMO Blizzardu ubywa subskrybentów. To wciąż absolutny lider na rynku gier mmo, ale czy na długo?

Komentarze Czytelników (90)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
11.08.2011 01:29
odpowiedz
FunkyKoval
26
Legionista

Na wstępie muszę w koncu to napisać :) ... ja rozumiem że reklamy to kasa dla Was itd. wiec rozgrzeszam choć ich nie lubie ,nvm, ale ten kto sobie "wykminił" w tej firmie że gracze to dobry target dla reklamy serka mozarella troche chyba przedawkował trawkę czy co to on tam pali. Każdy grając zasiada do klawiatury i myszki/pada z mozzarellą w drugiej dłoni, ew. nie może przejśc etapu bo go meczy lodówka bez włoskiego przetworzonego mleka... <facepalm>
Co do tematu WoW i rokowania subsc. to w zasadzie mam tylko jedno do dodania- SWtOR.

11.08.2011 03:37
odpowiedz
Gracus1
32
Pretorianin

@Mitvoh Tibia ma 14 lat... a i tak grają.

11.08.2011 09:13
odpowiedz
saim_92
1
Junior

Tak przeglądam komentarze i widzę że wiele osób piszących o WoW'ie w ogóle nie orientuje się bądź nie grało... WoW jest najbardziej dopracowanym MMO jakie powstało, ma niesamowitą fabułę i wciąga w swój świat niczym bagno:) Grałem w inne MMO jak GW, Aion, Alods ale zawsze czegoś mi brakowało i zawsze wracałem do WoW'a. Na grafikę nie ma co narzekać ponieważ grając można się nie raz zachwycić pięknem świata a to jest chyba najważniejsze (osobiście nie wyobrażam sobie WoW'a z grafiką jak powiedzmy w FF XIII czy nawet Oblivionie). Prawda po tylu latach WoW się zestarzał a gracze stali się bardziej wymagający po względem dostarczanych wrażeń i pewnie któregoś dnia WoW przestanie królować na rynku MMO ale to stanie się za pewne przez nowe MMO wypuszczone przez Blizzard'a :) A co do zajawki na SW:TOR i GW2 to TOR ma ogromny potencjał i niesamowity świat lecz traci to rozgrywką która na gameplay'ach wygląda na toporną i sztywną a GW2... no cóż pierwszy GW wyszedł w czasie bliskim do początków WoW'a i wiele rozwiązań w grze czy zawartości fabularnych podbierał właśnie z MMO Blizzard'u i z tego co widzę to podobnie jest w drugiej części;D i nie ma co się napalać ponieważ i Conan i Warhammer i Lords of the Rings Online i Aion były brane za WoW killery a teraz mają swoją bazę 200 może 300 tysięcy a WoW nawet po upadku 10mln:)

11.08.2011 09:16
👍
odpowiedz
Emisariusz
20
Generał

Ja uwazam ze WoW traci swoja dominacje i w tym roku czekaja nas kolejne newsy o coraz wiekszych ilosciach odchodzacych graczy. SW:TOR ale takze Diablo 3 beda glownymi sprawcami tego :P Ale takze to ze ludzie grajacy w WoW'a po kilka lat ze starego kontynentu i z USA po prostu ta gra sie coraz bardziej nudza. Juz nie mowie o tym ze nowy content na hc ubito w niecale 3 tygodnie ( zal ). Blizzard nadal bedzie mial mnostwo subskryberow ale zauwazcie ze beda to rynki wschodzace... Czy kogokolwiek z was interesuje jak bardzo popularne sa gry w takich Chinach ? Mysle ze malo kogo to obchodzi :P

Nowy dodatek do wow'a mysle ze nie bedzie takim magnezem jak Cataclysm. Wiele osob ktore wrocilo do gry podczas tego dodatku zawiodlo sie na nim.

Ja osobiscie WoW'a nie zamierzam ruszac w najblizszej przyszlosci. Czekam na SW:TOR i mysle ze na conajmniej kilka miesiecy stane sie Sithem :)

11.08.2011 09:33
odpowiedz
Kartis
46
Pretorianin

WoW nigdy nie padnie z prostego powodu - był pierwszym MMO który osiągnął sukces na taką skalę i w tym segmencie zyskał taką pozycję jak Mario dla gier platformowych. Przez grę przewinęło się wiele graczy (11 mln. to ilość jedynie aktualnie grających) i co by się z grą nie działo zawsze pozostanie te 2mln subskrypcji składającej się z ludzi którzy raz na czas ze względu na sentyment będą sobie chcieli zagrać. WoW wcześniej czy później czeka oddanie palmy pierwszeństwa, ale myślę że ten czas jeszcze nie nastąpił, mają to szansę uczynić dopiero Guild Wars 2 i Tytan. Blizzard w Cataclism-ie za bardzo skupił środki na odnowienie świata, niestety kosztem zawartości w end game, i to będzie pokutować do nowego dodatku.

Moim zdaniem jedynym elementem którego w tej chwili naprawdę brakuję są public questy, i jeżeli dojdą one w nowym dodatku WoW jeszcze długo pożyje w pełni zdrowia.

11.08.2011 09:36
odpowiedz
sbohater
13
Legionista

Problemem WoW'a jest w dużej mierze ciągle rozwijający sie rynek f2p. Oczywiście WoW jest lepiej dopracowny itd. ale po pierwsze wielu graczy przez kilka lat grania znudziło się już tą formułą, po drugie kryzys finansowy na rynkach, problemy z rynkiem pracy itd sprawiają że wielu ludzi rezygnuje z mniej ważnych form rozrywek. Cześo spotyka sie też graczy którzy wyczekują jakiegoś tytułu z postanoweiniem przesiadki na niego i porzuceniem gry w WoW'a. Narazie większość tych tytułów okazała się niewypałami, ale nie można wykluczyć systuacji że w końcu któryś z nich zaskoczy (może SW) ? Tak czy inaczej WoW jeszcze długo długo bedzie funkcjonował i raczej istnieniu tej gry nic nie zaszkodzi. Nawet spadek liczby graczy do 6 mln czy 5 mln tego nie zmieni bo to i tak będzie opłacalny dla blizzarda tytuł

11.08.2011 10:28
odpowiedz
annholy
5
Legionista

@saim Lotro od czasu przejścia na (w tym przypadku bardzo udany) model f2p bardzo mocno zyskało i dobiło do 2 milionów graczy (z 300-400 tysięcy przed f2p).

W WoW grałem przez 5 lat i skończyłem w czasie gdy pierwsze gildie ubijały LK na heroicu. Znudziłem się po prostu i to był główny powód mojego rozstania z grą. Byłem fanem W3 i opowieści o Arthasie a zapowiadany Cata kompletnie mnie nie kręcił (udziwniona i postępująca "mechanizacja" WoWa czy wg mnie po prostu wydumana i nijaka opowieść). Z perspektywy czasu i rozczarowanych graczy cieszę się, że uniknąłem Cata. Odkryłem, zadomowiłem się i zakochałem jeszcze w płatnym wtedy Lotro. Jestem miłośnikiem opowieści w mmo a Lotro pod tym względem jest mistrzowskie :P Nadal jednak uważam WoW za wybitną i klimatyczną (z pewnością do WotLK) grę. Nigdy nie przeszkadzała mi oprawa graficzna, ba uwielbiam i podziwiam ją do dziś. Unikalny styl jest dla mnie ważniejszy od dopasionych tekstur i modeli. Muzyka jest przepiękna a animacja doskonała. Jednak do WoW już nie wrócę ponieważ się wypalił, czego nie mogę powiedzieć o Lotro, w którym już nie mogę się doczekać jesiennej wyprawy do Isengardu :)

11.08.2011 11:02
Zdenio
odpowiedz
Zdenio
99
Generał

@saim_92 - GW2 podbiera z WoW? :P Z której strony. Właśnie dlatego czekam bardziej na GW2, niż na TOR, bo nie jest aż tak podobne do innych gier MMO (choć na TOR także czekam, w końcu SW! :P). GW2 to gra zupełnie inna od GW1, warto o tym pamiętać, nie powtarza błędów pierwszej części. Najbardziej jaram się masowym PvP, starciami 3 serwerów, które mogą trwać nawet tydzień oO Sama walka też jest spoko i motyw z tym, że w zależności od tego jaką mamy broń, zupełnie zmieniają się nam skille.

WoW po prostu za bardzo ulega krzykom i płaczom nowych graczy, którym nie chce uczyć się mechanik. Byłem w WoW jeszcze przy starcie Cata i obserwowałem to wszystko osobiście. Pierwsze tygodnie były NAPRAWDĘ genialne - niesamowita odmiana po WoTLK, instancje były naprawdę wymagające, trzeba było używać CC, ostrożnie grać, komunikować się między sobą, to było coś... Ale jakiś czas później: nerf, nerf, nerf tu, nerf tam, zróbmy to łatwiejsze, bo cholera - randomy nie mogą się dogadać i nie chcą nauczyć się grać ._. Taka polityka Blizzarda po prostu mnie odrzuca. Teraz się pogubili, już rejestrują kolejny dodatek...

The Burning Crusade było genialne i miało najlepszy end-game. Były rzeczy łatwiejsze i hardkorowo trudne. Blizzard miał wtedy podejście: "Hm, część ludzi sobie nie radzi...? No trudno, niech potrenują, w końcu im się uda". A nie oszukujmy się - gracze odchodzą, bo nie bawi ich już endgame. A skoro ten jest mało wymagający i mało różnorodny... Blizz mógłby poeksperymentować, wprowadzić jakieś zupełnie nowe mechaniki rajdów, czy coś. Sam nie wiem. W każdym razie - do WoWa wrócę może tylko po to, żeby obadać content kolejnego rozszerzenia. Bo tylko to jest jeszcze naprawdę fajne w tej grze - levelowanie :p

11.08.2011 11:08
odpowiedz
annholy
5
Legionista

Zgodzę się z sbohaterem, mocno rozwijający się rynek f2p też podbiera wielu graczy Blizzardowi.

W Lotro jest pełno "WoW sierotek" na nowo odnajdujących się w nowej grze, którzy wpadli znudzeni końcówką WotLK i Cataclysmem i zakotwiczyli na dłuzęj. Następnym krokiem Blizza po zniesieniu limitu czasowego na trial i ustanowienie darmowego lvl cap, będzie przejście na model f2p i mikrotransakcje (i tak obecne pod postacią drobiazgów w stylu petów czy mountów już teraz). Jestem pewien, że to zrobi gdy nadal będzie tracił klientów.

Oczywiście, romans z chińskim czy brazylijskim rynkiem z pewnością dostarczy wielkich pieniędzy ale Activision i Blizz nie pozwolą sobie na zbyt dużą stratę na zachodnich rynkach, w czym może pomóc model f2p. Szczególnie, że Titan będzie jeszcze długo w produkcji a Diablo 3 coraz mocniej upodabniane do WoW może nie przynieść tak olbrzymich dochodów (nawet pomimo ah z prawdziwymi pieniędzmi).

11.08.2011 11:46
kapmak
odpowiedz
kapmak
21
Maczek

O cześć Kuba ! Teraz pracujesz w tvgry ?

11.08.2011 12:24
victripius
odpowiedz
victripius
89
Joker

Każda gra po jakimś czasie, może się nudzić, zwłaszcza, jeśli nie jest urozmaicana. WoW już od dawna jest liderem gier mmo, ale żadne panowanie nie trwa wiecznie.

11.08.2011 12:47
odpowiedz
Amidamaru86
5
Legionista

Jako doświadczony gracz wowa (od TBC do Cataclysm): gra bardzo szybko się nudzi. Levelowanie postaci w tym momencie (nabić 85 leveli jest zdecydowanie za długie, oraz za nudne, nawet po kompletnej zmianie każdej krainy). System jaki Blizzard wprowadził w Wolk i Cataclysm naprawdę osłabił tę grę. W TBC każda postać musiała iść po kolei na raidy, tj. była za słaba na początku by zabić Illidana/Kaela i musiała robić Kara, po Kara robiło się SSC, po SSC TK, potem COT i na końcu BT, wiec każda postać miała co raidowac, nie mówiąc że potrzebowało się klucze by otworzyć nowe aidy, a je zdobywało się innych bossów. Teraz wbija się świeżo max level, zbiera się itemy z normalnych instancji i idzie się bić najtrudniejszych bossów. Taki system pozwala na max 1-2 miesiące grania bez żadnej nudy, potem staję się to rutyną. Nowy kontent zdecydowanie wchodzi za wolno, nie mówiąc o odświeżaniu starych rzeczy. Nefariana/Chogalla/Al'akira ubiłem po dokładnie 8 tygodniach od premiery, (Rise of Zandari = nowe ZA/ZG niczym się nie różniło od ich starych wersji, mogłem to robić z zamkniętymi oczami), a Firelandsy na normalu wyczyściłem całe w 2 tygodnie. Raidy też stały się o 3x łatwiejsze (teraz healer potrafi wytrzymać 2-3 ciosy od bossa, za TBC byle mob go uderzył = wipe).

11.08.2011 13:17
odpowiedz
saim_92
1
Junior

@Zdenio - GW2 podbiera fabularnie odnośnie kataklizmu oraz zła drzemiącego pod powierzchnią... skądś to znam... chyba WoW: Cataclysm ;D oraz "innowacyjna walka i eksploracja pod wodą" ... hmmm dalej Cataclysm;D Nie mówię że GW2 będzie złą grą, ba! ma wielki potencjał i szansę na bycie świetną grą ale wykorzystuje to co Blizzard już zrobił w swojej grze:) Chodzi mi tylko o to że każdy tak zwany "wow killer" i inne innowacyjne i niesamowite MMO biorą przykład z WoW'a i co mnie śmieszy to fakt że rozwiązanie "A" wykorzystane prze Blizzard'a jest złe i słabe ponieważ jest w WoW'ie a w innym MMO to samo rozwiązanie "A" jest zachwalane i nie raz to co w World of Warcraft jest jednym z elementów rozgrywki w innych produkcjach jest trzonem;D

11.08.2011 15:21
Mepha
odpowiedz
Mepha
71
Mhroczny Pogromca

Grałem kiedyś, ale nie gram za często w MMO wiec nie zostałem na dłużej ;p

11.08.2011 15:27
odpowiedz
nedox
4
Junior

No to może w końcu przyjdzie czas na 4 ;p

11.08.2011 15:32
odpowiedz
ziomek soul
25
Centurion

powiem krutko zrobce jutro przeglond do 8 pozdro

11.08.2011 19:51
odpowiedz
Ulliaoth
13
Legionista

cata jest dla ciot
taka prawd

11.08.2011 19:56
odpowiedz
zanonimizowany740676
69
Legend

z tych 11 mln wielu graczy po prostu umarło i to w realu, nie wiem czy bierzecie to pod uwage.

11.08.2011 20:26
odpowiedz
bialcus
21
Legionista

nienawidzę mozarelli galbani, właśnie przez tvgry..:<

12.08.2011 09:36
combater
😈
odpowiedz
combater
21
THE-EPIC-KILLER

no wow to już początek końca

12.08.2011 15:07
😊
odpowiedz
BrawleRvasNormandy
13
Chorąży

wow był fajny do pewnego czasu jako narzędzie do poznania świata znanego z warcrafta, jednak po pokonaniu ilidana i arthasa gra po prostu się znudziła, jedyne co teraz jest w niej ciekawe to contenty które można w 10-20 minutowych filmikach obejrzeć na yt aby w miarę wiedzieć co cię dzieje w azeroth, szkoda tylko warcrafta4:/

12.08.2011 19:24
Stalin_SAN
odpowiedz
Stalin_SAN
56
Valve Software

Wow to syf jak każde inno mmo

13.08.2011 02:01
przemas478
odpowiedz
przemas478
102
Senator

Cóż ja kilkukrotnie chciałem sobie zagrać w Wowa ale nadal uważam że nie powinno się płacić za grę którą już się kupiło xd

14.08.2011 12:24
jakus znany
odpowiedz
jakus znany
52
Konsul

hehe śmieszne z tymi koniami

14.08.2011 14:30
Shiro D. Ace
odpowiedz
Shiro D. Ace
35
Centurion

Ja osobiście nienawidzę gier f2p, ponieważ słowo free w nich jest największym kłamstwem jakie można usłyszeć od twórców tych gier. Jakie darmowe? Jak połowa z nich wymaga minipłatności, żeby pograć we wszystko? Po drugie takie gry są niedopracowane, to widać. Obsługa klienta w większości wypadków nawet nie istnieje. Wole zapłacić abonament, niż bulić kolejne pieniądze, żeby być tak fajnym jak inni. Ofc w płatnych mmo są też minipłatności, ale one są opcjonalne i w większości wypadków tylko upiększają postać, a nie podnoszą jej statystyk.

Początek końca World of Warcraft? Na pewno nie. Blizzard jest zbyt doświadczoną firmą i ZBYT perfekcyjną, żeby wow umarł. Niestety ludzie mają tendencję do narzekania na wszystko. Lol jak szybko się pojawił, tak szybko umrze. Bo uniwersum wowa jest idealne, a Lola to shit. Oczywiście z tych 11kk graczy pewnie tylko z 2kk zna fabułę wowa ;D

14.08.2011 15:38
keeper_4chan
👍
odpowiedz
keeper_4chan
60
Konsul

Zgadzam się z tobą , uniwersum LOL'a jest młode małe i zbudowane ze szczepków informacji o championach.
Za to Warcraft ma bogate zróżnicowane środowisko i bardzo kolorowe ,bardzo mi się podoba ten świat ,jako jeden z największych światów fantasy. Tak samo lekki spadek subskrybentów nie oznacza końca serii.

17.08.2011 11:41
👍
odpowiedz
Premos
25
Chorąży
Wideo

czesc witam wszystkich :D jestem tutaj podzielic sie moja opinia na ten temat
-WoW 7 letnia gra dlugo sie utrzymala niestety blizzard jedzie na starej mechanice gry od WoW Tbc moze widac te nowe krainy questy raidy ale to nie to samo co wczesniej mozemy patrzec na inne gry dokladnie wszystkim pewnie gra Guild Wars 2 odwieczny rywal blizzarda niestety ta firma duzo sie nauczyla to nie jest tania produkcja z starymi rzeczami co widzelismy teraz powstaly takie rzeczy jak dynamic events bardzo fajna rzecz questy bardzo dopracowane podoba mi sie ten system :D w wowie bierzesz Questa i wszystko olewasz poprostu moze jest ktos milosnikiem Questowania czytania fabuly ale na dluzsza meta nie ma szans a w gw 2? cos innego...
Mam nadzieje ze link 10 powodow zeby zagrac gw 2 wyjasni duzo mi sie najbardziej spodobaly 3 rzeczy
-dynamic events(dynamiczne eventy)
-No DPS,TANK,HEALERS
-No montly fee-poprostu kupujesz gre za 80-200(niewiadomo ile bd kosztowac ale daje okolice moze trafilem :D)i masz gre na 3 lata bez placenia abonamentu co miesiac wiec co za tym idze? mniej kasy straconej nie to ZE MUSZE grac bo mam wykupionego pre paida tylko na spokojnie wszystko idze
wiecej musicie sie sami dowiedziec chcialem was zwabic do mmo mysle ze bedzie warto :D
http://www.guildwars2.com/
http://www.youtube.com/watch?v=xBC_ig73aMs
Polecam moze przeczytam wasze odp za tydzien bo nie chce mi sie wbijac cya :D

18.08.2011 08:11
odpowiedz
Vip_18
28
Pretorianin

Też z niecierpliwością czekam na GW 2...tylko boje się trochę mikropłatności...w sensie będą jakieś w normie czy kupowanie itemów, statów itp...

18.08.2011 19:01
Nolifer
odpowiedz
Nolifer
126
The Highest

Nie dziwie się że gracze odchodzą . Skoro gra ma 7 lat , a ktoś gra od początku , to co on może przez te 1 lat robić w jednej grze. W dodatku jak dla mnie nudnej

23.08.2011 22:00
Loki136
odpowiedz
Loki136
10
Konsul

@Gracus1 WoW a Tibia to zupełnie inna bajka szczególnie przez to że ta gra jest darmowa. @Wielka_Wieśniara nagle umarło 300tys. graczy to pewnie przez to że się uzależnili :). Zapewne że World of Warcraft jeszcze przez długi czas utrzyma się na rynku ale nadchodzące premiery gier MMO chodzi o takie gry jak Guild Wars 2 i Star Wars: The Old Republic które mogą znacznie osłabić lidera a nawet go zrzucić z tronu choć WoW nie nudzi się szybko to i tak kiedyś się w końcu znudzi lub komuś już nie będzie chciało się płacić miesięcznego abonamentu kiedy może zagrać w podobnie dobrą grę MMO za darmo. Dodatkowo WoW jedzie na przestarzałej technologi co też w późniejszym czasie może skutkować stratami userów.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze

więcej

Popularne na tvgry.pl

Najdziwniejsza wojna w historii GTA
10:31
34134410

Najdziwniejsza wojna w historii GTA

553 232 wyświetlenia 18 maja 2020

Po co gracz sam się zabija
14:08
21192239

Po co gracz sam się zabija

342 267 wyświetleń 18 maja 2020

Kara, którą dostał każdy gracz
17:09
20226328

Kara, którą dostał każdy gracz

292 210 wyświetleń 18 maja 2020

Jak naprawdę będzie wyglądała grafika przyszłości
12:14
14014134

Jak naprawdę będzie wyglądała grafika przyszłości

298 867 wyświetleń 18 maja 2020