tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca

Abyś mógł obejrzeć ten film, musimy zweryfikować twój wiek.

Wprowadź swoją datę urodzenia:

Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Mortal Kombat znów na szczycie

24 886 wyświetleń 4 maja 2012

Kombat, Kombatowi nie równy.

Nowy Mortal Kombat wraca do korzeni serii i robi to z klasą!

Komentarze Czytelników (80)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
27.04.2011 00:06
_Marcos_
odpowiedz
_Marcos_
37
Chorąży

Karygodne to jest to ,że tej gry nie ma na PC. Jak można mówić o powrocie do korzeni jeśli Mortala nie ma na platformie z której się "głównie" wywodzi ? Śmiech na sali.

27.04.2011 00:31
odpowiedz
RedTiger
12
Legionista

dell przypakował nie ma bata/.

27.04.2011 00:34
boskijaro
😐
odpowiedz
boskijaro
81
Nowoczesny Dekadent

nie wiem, może jestem jakiś inny, ale te brutalne sceny fatality tylko mnie odrzucają i za nic nie chciałbym ich oglądać

27.04.2011 02:04
odpowiedz
Tamashi
35
Centurion

@Andreyew
Do czego piejesz? Mam Ci pokazać zdjęcie trofeów? Wbrew pozorom i tego co wygaduje Dell to wcale nie takie czasochłonne (zwłaszcza Krypta bo większość można wykupić po pierwsyzm przejściu trybu Story, a jak grasz Arcade Ladder na expercie to za jedną walkę możesz zdobyć 1000 Koins, a nawet więcej (500 za wygraną, 500 za babality + możesz jeszcze zgarnąć dodatkowe 1000 za flawless victory). Nie wspominając, że na wieży wyzwań można zaroić kupę koinsów, a w samej krypcie jest ukryte drawmoe 20000 koinsów. Wieża również nie jest tak czasochłonna jak się może wydawać z resztą, że naprawdę trudne wyzwania zaczynają się od 200 piętra. Były święta, miałem trochę czasu to sobie przysiadłem do Mortala. Nie wiem w czym masz problem.

27.04.2011 04:39
👍
odpowiedz
chrzanekTNT
36
Generał

Krotosem sie gra słabo ,nie jest tak dynamiczny jak skorpion za to ma efektowne specjale ,jak ktoś grał w God of War 3 to napewno skuma o co chodzi :)

27.04.2011 11:37
odpowiedz
b0dz1o
31
Chorąży

Za długo!! Mało treści, która jest bardzo rozwleczona. Komentarz powinien być raczej zwięzły, a tu trzeba się nieco przemóc, by obejrzeć do końca.

27.04.2011 11:52
odpowiedz
Arhat
9
Legionista

Powiedzcie coś a Kratosie.. przecież to bardzo ciekawy bonus do MK... chociaz u Was na liscie postaci go nie widzialem.. ale i w zwiastunach i na YT widzialem ze jest...

27.04.2011 15:48
odpowiedz
Wojas97
13
Legionista

Dlaczego w Mortalu nie ma Kratosa?

27.04.2011 17:04
Harry M
odpowiedz
Harry M
133
Master czaszka

CZY W TEJ CZĘŚCI SĄ BRUTALITY?!?
Ale długi komentarz. Świetna gra i super wygląda.WOW walka z 2 wrogami na raz. Szkoda, ze nie ma na PC. Te rentgeny są super- efektowne. To jest prawdziwy Mortal Kombat, a FATALITY i tak rządzą. Dużo osób grając w taką grę naciskają losowo klawisze- dla mnie jest to bez sensu. Szkoda tego Online. Super komentarz i super gra.

27.04.2011 18:36
Loki136
odpowiedz
Loki136
10
Konsul

Wojas -> Kratos jest ale tylko w wersji na PS3 na Xkloca nie ma

27.04.2011 18:38
Loki136
odpowiedz
Loki136
10
Konsul

Nigdy nie przepadałem za grami typu Mortal Kombat, Street Fighter lecz ta część bardzo przypadła mi do gustu

27.04.2011 18:52
odpowiedz
F1sh3r
31
Chorąży

dell ty jesteś kiczowaty -.-
i gadasz jak yoda, co drugie zdanie :"hmm"

27.04.2011 19:22
😜
odpowiedz
paruwa41
3
Junior

mozecei pokazac babaliti w mortalu!!!!!!!! Swietna zecz i zabawna niedawno to odkrylem jak gralem w mortal

27.04.2011 20:31
odpowiedz
flex003
4
Junior

A ja w walce na klawiatury i pady wybieram 40 calowy telewizor, głośniki z kina domowego, wygodną kanapę i arcade sticka o!

27.04.2011 23:46
👍
odpowiedz
shuffler
61
Konsul

Fatality Raidena jest poprostu niesamowicie efektowne ;D 04:46

28.04.2011 17:10
odpowiedz
Wojas97
13
Legionista

Dzięki Loki136, nie sprawdziłem, że materiał grają na XBOXie i nie zczaiłem, że Kratos jest z PS3 Exclusive

29.04.2011 07:25
odpowiedz
demondbz
14
Chorąży

@_Marcos_ karygodne jest to, jakie głupoty opowiadasz. PC nigdy nie był główną platformą dla MK. Pierwsza wersja jaka się na niego ukazała, to było bodajże Mortal Kombat Trilogy w 1996. Czyli praktycznie 4 lata, po ukazaniu się pierwszej części na automatach arcade. Oczywiście z czasem pojawiły się konwersje, ale to nie znaczy, że PC był ważną częścią w historii MK. Najlepsze części czyli 1-3, były robione przede wszystkim z myślą o automatach i domowych konsolach. Niektórzy twierdzą, że MK4 było robione głównie na PC, co prawdą również nie jest. Także i ta wersja pojawiła się najpierw na automatach. Dopiero rok później pojawił się port na inne systemy. PC nigdy nie był i nie będzie, główną platformą dla tego typu gier. Zastanów się i najlepiej sprawdź, zanim cokolwiek napiszesz lub powiesz. Rozumiem, że można nie znać dokładnie całej historii danego tytułu. Jednak mówienie, że PC jest platformą z której MK się "głownie" wywodzi, jest po prostu śmieszne i niepoważne. Dlatego rozumiem, że najnowsze MK pominęło pecety. Chociaż nie zdziwiłbym się, gdyby za jakiś czas wyszedł na nie port.

29.04.2011 09:21
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

[67] Ale ty to mówisz w ten sposób, jakby MK odbił się na pcecie bez echa. Ja uważam przeciwnie, miał ogromne grono zwolenników na pcetach. Mówiłeś, że MK Trilogy było pierwszy raz na PC, bzdura. MK1 wyszedł na PC w 1993, równolegle ze wszystkimi konsolami (ta sama data dla Mega Drive, SNES, Amiga, Gameboy i inne, 1992 automaty). Źródło: en.wikipedia.org. Sprawdziłem, bo sam sądziłem, że na pcetach seria MK była od dawniejszych czasów, niż ty mówisz. Pamiętam czasy, kiedy każdy jeszcze siedział na amigach, a ja miałem amd 486 i grałem w mortala 3.
Nieprawdą jest też to, że mówisz że pcety nie są do bijatyk stworzone, skoro najważniejsze historyczne fightery (z tych, które ja pamiętam część serii lub całe serie: MK, street fighter, battle arena toshinden, fatal fury, virtua figher i wiele, wiele innych) kiedy jeszcze pcety były technologicznie w powijakach zawsze wychodziły równolegle lub krótko po premierze na konsolach, częściej niż obecnie.

29.04.2011 09:50
odpowiedz
demondbz
14
Chorąży

To ciekawe, bo ja jakoś nie widzę takiej informacji na wiki. Oczywiście mogę się mylić, dlatego prosiłbym o podanie dokładnego źródła. A nawet jeśli masz racje. Mnie chodziło o to, że pierwsze 3 części, nie były od razu wydane "oficjalnie" na PC. Nawet jeśli ukazało się na niego w 93 tak jak mówisz, to była to jedynie konwersja, nic więcej. Oficjalnie dopiero wersja Trilogy wyszła na PC. Nie twierdzę, że tego typu gry, nie mają zwolenników na PC. Mnie chodziło jedynie o to, że PC zwykle było drugorzędną platformą. Może i w naszym kraju, większość osób wiąże MK z pecetami, ale to dlatego, że wiele osób po raz pierwszy zagrało właśnie na nich. Zresztą teraz nie jest inaczej. Wiele osób w naszym kraju, granie w gry widzi jedynie na PC. Konsola u nas nadal jest widziana często jako coś niewyobrażalnego, lub czasami nawet jak jakiś luksus, stworzony tylko dla wybranych. Powiem tak. Jeśli ktoś grał kiedykolwiek w bijatyki na automatach lub konsolach, to na pewno się zgodzi, że na nich gra się najlepiej. Nie twierdzę, że pecet się nie nadaje. Ale nie jest maszyna dedykowana pod tego typu zabawę. Po prostu twierdzenie, że MK wywodzi się z PC, jest zwyczajnie błędne. No chyba mi nie powiesz, że się ze mną nie zgodzisz. Zaznaczę, że nie hejtuje PC, bo posiadam konsolę. Sam uwielbiam nadal grać na blaszaku. Zirytowało mnie jedynie tamto stwierdzenie. MK wywodzi się "głównie" z automatów i konsol, a w późniejszym czasie, znalazło swoją drogę również na komputery. Więc zgodzę się, że PC odegrało pewną "nieznaczną" rolę, w późniejszym rozwoju marki.

29.04.2011 18:02
Nolifer
odpowiedz
Nolifer
120
The Highest

Fatality w tej grze są po prostu epicki , każda jest na tyle epicka , że nie mając konsoli a oglądając je na youtube , zajawiałem się jak małe dziecko :D

29.04.2011 22:52
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

[69]
Oczywiście, że tych informacji nie znajdziesz, bo szukasz na polskiej wikipedia, a to szit. Angielska jest lepsza. Wpisz Mortal Kombat (video game) na en.wikipedia.org i poszukaj podrozdziału Ports - tam są wszystkie platformy na które MK1 wyszło i data.
Co do Twojej uwagi, że była to konwersja, no przepraszam, ale bredzisz. W tamtych czasach gry robiło się równolegle, popatrz na daty, wszystko jest spójne. Nie wiem z czego to wynika, mogę się mylić, ale podejrzewam, że gry programowało się na komputerach a potem konwertowało na konsole. Nie wydaje mi się, że wtedy były devkity dla konsol tak jak w dzisiejszych czasach.
Tak czy inaczej, w latach 90tych standardem było wypuszczanie tych gier równolegle na pcety i nie zgodzę się z twoją teza, że pecet był drugorzędny. Pecet jest drugorzędny dzisiaj, aktualnie, ale lata 90te to czasy świetności pecetów albo przynajmniej traktowania na równi z konsolami. Jak sobie tak przypomnę tę czasy, to największym lansem było mieć potężnego kompa, a konsolami na ogół nikt sie nie chwalił i mało kto je miał. Często podkreślało się też małą funkcjonalność konsol, a na kompie można było dużo innych rzeczy robić, niż tylko granie. Takie było wtedy myślenie. Technologia pecetów też szła wyraźnie bardziej do przodu niż teraz i konsole względem peceta bardzo szybko się starzały, dlatego myślano o pecetach jako bardziej przyszłościowych sprzętach.
"Po prostu twierdzenie, że MK wywodzi się z PC, jest zwyczajnie błędne" hm, nawet jeśli miało premierę w tym samym czasie? Szkoda, że nie ma napisane w wikipedii, w których to było miesiącach, ale jestem przekonany, że daty były bardzo zbliżone.
"MK wywodzi się "głównie" z automatów i konsol, a w późniejszym czasie, znalazło swoją drogę również na komputery".
Cóż, tylko że gier nie robiło się na automatach, tylko na komputerach właśnie. A z kolei wersje na automatach to tylko wersje arcade, tylko żeby pociupać za garść coinów. Taka demówka, dopiero wersje na konsole i pecety dają nam full wersję z bardziej złożoną rozgrywką.
"Więc zgodzę się, że PC odegrało pewną "nieznaczną" rolę, w późniejszym rozwoju marki. "
Kurde, czemu tak natarczywie umniejszasz rolę pc względem gier. Przecież bez peceta ta gra by nie powstała. A jeśli powstała równolegle na konsole i komputery, to chyba jednak komputer również był platformą przeznaczoną na tą grę, na równi z konsolami? Pecet jeśli chodzi o developing odegrał KLUCZOWĄ rolę w późniejszym rozwoju marki, jeśli chodzi o relase, odegrał TAKĄ SAMĄ rolę, jak jej bratnie wersje na konsolach. Nie widze tutaj żadnej "nieznaczności" pecetów względem konsol.
Jeszcze jeden argument niezgadzający się z Twoją tezą: MK1 jakościowo na pececie i na konsolach był identyczny (pomijając gameboya i grafikę słabszych sprzętowo od pecetów konsole). Przytłaczająca większość gier robionych jednocześnie na konsole i pecety w latach 90tych prezentowały tą samą solidną jakość. Ja widzę, że nie dowierzasz, ale mam wrażenie, że patrzysz w tamte czasy z dzisiejszej perspektywy. No bo to fakt, dzisiaj portowanie gier bardzo często pogarsza jakość, ale kiedyś portowanie gier to była rzadkość. Moja pamięć sięga jedynie jakichś portów z PSX, które były rzeczywiście gorsze na pcety. Ale gier na PSX nie robiło sie na kompach, dlatego musiały byc portowane. Wcześniej nie było czegoś takiego. Konwertowanie ograniczało się podejrzewam tylko do zrzucenia na inny nośnik - kartridż, płytki do nesa, dyskietki do amigi.

29.04.2011 23:09
odpowiedz
Wymiatacz24
22
Pretorianin

[71]
Co ty człowieku bredzisz mi tu nocą xD
Mortal Kombat to przede wszystkim automaty, później długo..długo nic - nastepnie konsole i na końcu pcty. Sam pamiętam jak w 90 latach stało się na wakacjach przy automatach i obserwowało się grę innych, bo samemu było się noobem na automacie.
To że kolejne części wychodziły na pcta nie znaczy wcale że były najpopularniejsze właśnie na pecie.

A tak btw. to Bijatyki to gatunek stricte konsolowy, tak jak strategie na pcta( z tą różnicą że bijatykę tworzy się czasami na pcta natomiast strategi na konsolach nie ma)

Pozdro i nie pisz głupot że Mortal Kombat to przede wszystkim granie na blaszaku.
Jeżeli Ed Boon uznałby słuszne zrobienie konwersji na pcta to tak by zrobił i tyle

30.04.2011 08:16
odpowiedz
demondbz
14
Chorąży

[71]
Prosiłem żebyś podał mi dokładne źródło, a nie mówił, że polska wikipedia to szit. Sama wikipedia, nie zawsze może być wiarygodnym źródłem. Ale powiem może od razu, że i tak przejrzałem obie (polską i angielską) i nadal nie widzę tam takiej informacji. Dlatego jeszcze raz bym prosił, o podanie "wklejenie" tej informacji. Albo chociaż jakiegoś odnośnika. Co więcej właśnie wyczytałem, że MK Trilogy które według moich informacji było pierwszą wersją wydaną oficjalnie na PC, także była jedynie portem z PlayStation. Pytasz czemu umniejszam w tym wszystkim rolę PC. Ale ja wcale tego nie robię. Niestety prawda jest taka, że PC nie było ważną częścią dla MK. A to, że było robione na komputerach, to żaden argument. Idąc takim tokiem myślenia, to konsole to także komputery. Jeśli już jednak chcesz być taki szczegółowy. Można w takim razie powiedzieć, że PC odegrał znaczącą rolę, w developingu (tworzeniu) MK. Ale to by było na tyle. Jeśli już chodzi o granie i o to, jakie platformy sprawiły że ta marka stała się popularna, to niestety PC nie ma z tym większego związku. PC jako narzędzie do tworzenia - OK. Gdyby było inaczej, to wydawanie tej serii na blaszaka, nie skończyło by się na MK4. Popatrz na najnowszą wersję (czyli właściwie temat tego wątku). Można powiedzieć, że komputery były narzędziem, przy jej tworzeniu. Ale co z tego, jak nawet nie możesz w nią zagrać na PC. Jeszcze jedna sprawa jeśli chodzi o pierwszą część MK i wikipedie. Masz tam czytelnie napisane "Platform of origin Arcade", a to chyba zamyka temat. I tak, to jest wikipedia angielska. Przy MK2, są już wypisane porty i jest tam PC. Ale nawet jeśli wychodziły one w tym samym roku, to były to nadal tylko porty. A nazywanie wersji na automaty "demówką", jest po prostu zabawne :-) Jak można mówić tak o głównej i jedynej w czasie premiery wersji. To tak jakby powiedzieć, że Gears of War na x'a było demówką, bo wyszedł później port na PC. To właśnie ty starasz się zrobić z blaszaka coś, czym ewidentnie nie jest. Przynajmniej nigdy nie był dla serii MK. Seria ta nigdy nie wywodziła się z PC, a z automatów Arcade, na które to była robiona. To, że w późniejszym czasie trafiła na inne platformy, niczego nie zmienia. Dla tych którzy chcą zapoznać się z historią MK, a nie chce się czytać, proponuje obejrzeć materiał pod tymi linkami.
http://www.gametrailers.com/video/part-i-mortal-kombat/712954 <--- Część 1
http://www.gametrailers.com/video/part-ii-mortal-kombat/713238 <--- Część 2

30.04.2011 10:22
odpowiedz
Makatito
2
Legionista

Jakby jeszcze było na PC...

30.04.2011 11:48
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

[73]
Ja nie mówię o nadrzędnej roli peceta, tylko nie zgadzam się z umniejszaniem jego roli. Pamiętam te czasy i MK był równie popularny na kompach jak i na konsolach.
Co do źródła, nie wklejałem tego, bo tego dużo jest (czemu nie sprawdziłeś tak jak ci napisałem?), więc powycinam i wkleję skrótowo:
MK1:
automaty (arcades): 1991
Mega Drive / Genesis (1993)
SNES (1993)
IBM PC/Microsoft Disk Operating System (1993) !!!!!!!!
Amiga (1993)
Game Boy (1993)
Sega Game Gear (1993)
Sega Master System (1993)

Możliwe, że kolejność nie jest przypadkowa.
Pragnę odnieść się krytycznie do Twojej tezy, że na automaty gra wyszła kiedyśtam, a na konsole 20 lat później a na kompa to już w ogóle 50 lat później, co miałoby rzekomo świadczyć o tym, że gra była przeznaczona na automaty. Pierwotnie może tak, ale pomyśl se, że Midway zgarnął worek pieniędzy za automaty, wypuścił ledwie 2 lata później wersje na kompy i konsole aby zgarnąć kolejne worki z kasą.
Tak samo Twoja teza, jakoby MK Trilogy było pierwsze na PC, też leży. Sam pamiętam jak grałem na 486 w MK3, a MK3 wyszedł przecież przed MK Trilogy.
Poza tym, pod względem funkcjonalności gry na automatach są demówkami i mam pełne prawo tak twierdzić. Zakładają, że przeciętna osoba wrzuci pare monet, pogra chwilę tylko arcade lub vs, przegra, wyjdzie z salonu i o grze zapomni, a np. takiego towera spokojnie, w domowym zaciszu, na dowolnie wybranym joysticku już sobie nie zrobi. Pełną wersję otrzymujemy dopiero na domowych platformach i tam mamy więcej opcji, choćby gra bossami. Fakt faktem posiadanie domowych platform było wtedy jeszcze mało popularne i dlatego ludzie chodzili do salonów. Ale gry te wyszły potem na domowe platformy i odniosły sukces i przez to nie zgadzam się z twierdzeniem, że automaty to są super, hiper i ach.
Jeszcze co do tezy, że pecet nie odegrał znaczącej roli w rozwoju marki. Znaczącej nie, ale na pewno, nie tak jak mówisz, "nieznacznej". Jak dla mnie w latach 90tych odegrał taką samą rolę jak konsole i automaty. I to wynika choćby z tych dat, jak i to że kolejne części wychodziły tez na pc. Żeby ugruntowac ten argument potrzebowałbym jeszcze danych ze sprzedaży na konsole i pecety, ale to już formalność. Nie ma sensu udowadniać tego, co oczywiste.

30.04.2011 12:40
odpowiedz
demondbz
14
Chorąży

Oczywiste jedynie dla ciebie. Taka jest właśnie różnica. Ty patrzysz jedynie ze swojej perspektywy i tego jak znaczący dla ciebie jest PC w graniu. Ale nie dla świata, a o to tu chodzi. Uwierz mi, że jeśli mówimy o zyskach i popularności serii MK, to nie ma tu mowy o PC. To jak kropla w oceanie. To, że dla ciebie to był ważny moment, to jest bez znaczenia. Dobra, może to raz na zawsze sprostuje, bo widzę, że nadal się nie rozumiemy. Jeśli chodzi o wydanie poszczególnych części MK. Ty mówisz o portach, ja mówię o wersjach. Niby to to samo, a jednak nie. Pierwsze MK, które miało swoją wersje również na PC, było MK Trilogy. Oczywiście, że wersje 1-3 także były na PC, ale były to jedynie porty. Ja równie dobrze, mogę sobie odpalić na kompie gry z PS1, czy nawet PS2, które nigdy nie wyszły na innej platformie. Jeśli chodzi o wcześniejsze wersje MK, nigdy nie było planów, by wyszły na PC. Dopiero po premierze, postanowione zrobić na niego port, zresztą jak i na wiele innych platform. Nigdy nie powiedziałem, że automaty "są super, hiper i ach". Ale jedynie, że były główną i startową platformą dla tamtych wersji. Tak w ogóle, to co mówisz o graniu na automatach, jest trochę zabawne. No wiesz, jedna osoba przegrywała pierwszą walkę, a inna potrafiła przejść całą grę na 1 żetonie. To, że się nie potrafiło tego zrobić, nie można mówić, że to była jedynie "demówka". A oprócz tego, nie było większej zauważalnej różnicy. Dobra, ostatni raz zaznaczę ten jakże oczywisty argument, przemawiający za tym, że mam rację. Wspomogę się cytatem twoich słów "...jak i to że kolejne części wychodziły tez na pc". Otóż one nie wychodziły na PC, a były jedynie na niego portowane. Zauważ różnicę. Czy PC odegrał jakąś tam rolę w historii marki - TAK. Czy była to znacząca rola - Może jedynie dla ciebie. Zresztą znowu cię zacytuje "Jak dla mnie w latach 90tych odegrał taką samą rolę...". Dla ciebie z pewnością, ale nie dla świata. Przyznam, że sam kiedyś byłem zdania, że granie w gry, to tylko PC. Zmieniłem zdanie dopiero wtedy, gdy kupiłem konsolę. Dopiero wtedy zauważyłem ile traciłem i jak niewiele wiedziałem. Nie można się ograniczać do jednej platformy i segregować informacji, jedynie pod jej względem. To, że dla mnie lub dla ciebie, PC były ważną częścią w temacie gier, to nie znaczy, że dla świata byłby również. A teraz dziękuję, za tę jakże stymulującą rozmowę. Ale przecież, nie ma co spędzać weekendu przed kompem. Także ja się zwijam. Życzę wszystkim miłego dnia. No i czekam na odpowiedź. Chętnie zobaczę, jakich argumentów użyjesz tym razem. Tak w ogóle to wiesz, mógłbym się z tobą zgodzić, ale wtedy obaj byśmy się mylili ;-P Ale kto wie, może w końcu dojdziemy do podobnych wniosków i znajdziemy kompromis.

30.04.2011 16:13
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

A ja nadal zostanę przy swoim, ponieważ to nie było tak, że wersja mk1 na kompa była portowana. Jesli wierzyć tej wikipedii, którą cytuję, to wszystkie wersje, poza automatami, były portowane na konsole i pecety (był to podrozdział Ports i tam były spisane te konsole i pecet). Nie ma tutaj wskazania, że gra wyszła na konsole i została sportowana na pecety. Bardziej by to wskazywało, że najpierw wyszła wersja na automat (pisana w sposób oczywisty na pececie), a potem równolegle zrobiono wersje na konsole i pecety. Ciągle podważam to umniejszanie roli peceta wobec konsol, bo chodzi mi o to, że w tych latach (90') pecet przysłużył się do rozwoju marki jak każda inna konsola, na którą wychodziły eMKi. Swoją drogą wcale nie jest tak łatwo sklasyfikowac amigę jako konsolę, ponieważ miała pewne funkcje programowania, można było instalować programy, polepszać sprzęt itd. więc też możemy ją pośrednio traktować jako pecet i już relacja pecetów do konsol kształtuje się inaczej.
Być może trudno Tobie mnie zrozumieć, bo inaczej patrzę na kwestię portowania. Tak jak mówiłem, kiedyś portowanie wyglądało inaczej, bo grę pisało się na pececie a potem tylko wrzucało na odpowiedni nośnik i gra bez problemu mogła w jednym czasie wyjść i na konsole i na automaty i na pecety (z oczywistych, finansowych względów najpierw wypuszczało się na automaty, żeby zgarnąć pierwszy worek pieniędzy na żetonach). To właściwie nie było portowanie w dzisiejszym rozumieniu, tylko właśnie wypuszczanie gry na docelową platformę i w tym przypadku pecet był również platformą docelową, a nie jakimś tam przypadkowym portem, na co wskazują wielokrotnie przeze mnie poruszane daty premiery i powstawanie następnych części. Później, kiedy konsole były bardziej skomplikowane, począwszy od PSX, N64, gdzie jest inne kodowanie niż na pecetach, gry trzeba było programować na nowo, konwertować, optymalizować i w tych przypadkach bardziej bym powiedział, że pcet był platformą uboczną i nie odegrał większej roli dla portowanych gier z tych konsol. Ale tak jak mówię, tu już wkraczamy w XXI wiek i w tym przypadku przyznałbym Ci rację.
"Jak dla mnie w latach 90tych odegrał taką samą rolę...". Dla ciebie z pewnością, ale nie dla świata. Przyznam, że sam kiedyś byłem zdania, że granie w gry, to tylko PC. Zmieniłem zdanie dopiero wtedy, gdy kupiłem konsolę. "
No słuchaj, ja tez już na pc nie gram od paru lat, bo mam ps3. Ale nie o to tu chodzi. Chodzi o to, że lata 90te to naprawdę czasy kiedy pecety miały jakieś znaczenie. Dopiero od PSXa konsole stopniowo nabierały na znaczeniu, aż po dziś dzień, kiedy konsole już ostatecznie zdominowały pecety. Dlatego zgadzam się z tobą w 100%, ale tylko jeśli mówimy o XXI wieku. Lata 90te to czasy, kiedy popularność konsol była dopiero w powijakach, a gry wychodziły równolegle, poza nielicznymi exlusivami jak np. Donkey Kong, Sonic, Crash Bandicoot i trochę innych.
Na koniec jeszcze tylko to, bo w kółko to powtarzasz: "Pierwsze MK, które miało swoją wersje również na PC, było MK Trilogy"
W jaki sposób premiera MK Trilogy na pecety różni się od premiery MK1 na pecety (która odbyła się w tym samym czasie co konsole), żeby ją uznac jako pierwszą, która wyszła docelowo na peceta? Bo, niestety, ciągle nie rozumiem.

30.04.2011 16:26
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

Mała poprawka do mojej poprzedniej wypowiedzi, mówiąc że pecet był platformą docelową nie miałem na myśli, że gra miała wyjść tylko na peceta, ale że miała wyjśc na peceta na równi, tak samo jak na konsole. Czyli pecet był platformą do grania (+ inne funkcje dla nie-graczy), jak każda inna. W dzisiejszych czasach to stwierdzenie brzmi jak herezja, ale na prawdę tak było.
Poprawka oczywiście ze względu na upływ czasu do edycji.

30.04.2011 16:39
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

Zobaczyłem te filmiki, które zacytowałes i z nich dość jednoznacznie wynika, że gra wyszła najpierw na automaty, a potem jest taki obrazek z platformami na które gra wyszła i komentarz, że wyszła na to i na to i na to, ale z tego i tak nie wynika, że pecet był tu platformą uboczną.

12.05.2011 13:23
odpowiedz
Ponoo
22
Chorąży

yoda to mało powiedziane... Ledwo dotrwałem do końca... filmik o grze ogólnie fajny ale prowadzący sypie takie wiązanki słów że masakra...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Jak Minecraft wygrał z Fortnite
12:54
30886382

Jak Minecraft wygrał z Fortnite

405 613 wyświetleń 13 września 2019

Najgorsze zwiastuny gier, które znajdziesz na YouTube
11:31
16721329

Najgorsze zwiastuny gier, które znajdziesz na YouTube

269 375 wyświetleń 9 września 2019

Genialna gra z kosza, w której NIC NIE DZIAŁA
15:30
15327223

Genialna gra z kosza, w której NIC NIE DZIAŁA

2 793 wyświetlenia 16 września 2019

Czy komputery KWANTOWE zmienią gry?
9:00
14627246

Czy komputery KWANTOWE zmienią gry?

481 wyświetleń 17 września 2019