tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Dlaczego każdy wydawca chce mieć swojego Steama?

7 821 wyświetleń 26 marca 2017

Za dużo tego.

Steam, Uplay, Origin, Rockstar Social Club, Bethesda.net, Battle...to znaczy Blizzard - to tylko część z platform dystrybucyjnych, z którymi musi zmagać się pecetowy gracz. Czemu jest ich tak wiele?

Komentarze Czytelników (23)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
26.03.2017 17:02
ajax34
ajax34
57
Porucznik

Ostatnio powtarzałem Asasyna trójkę i jakoś w trzeciej sekwencji usunelo mi wszystkie zapisy. Dziękuje Ubisyfcie.

26.03.2017 17:23
gnoll
odpowiedz
gnoll
129
Simple Man
Image

Hmm, zdziwiłem się zdaniem, że na Uplay są tylko gry Ubisoftu, bo to screen z mojego konta ------>

Ale faktycznie, na Uplay są już tylko gry od Ubi.

Przykład Quantum Break i żałosnej sprzedaży Rise of the Tomb Raider pokazuje, że nie warto olewać Steama (no i że Windows Store podzieli los GfWL :) )

26.03.2017 18:29
odpowiedz
komenty
66
Senator

Słaby, chaotyczny, nieprzemyślany materiał. Powtarzasz te same wątki, przeciągasz ten felieton ponad miarę.

A jeśli chodzi o same platformy to mam tylko Steama, battle.net i Uplay, ale z dwóch osstatnich już nie korzystam. Jeśli coś dojdzie to co najwyżej gog, nie chcę większej liczby platform.

26.03.2017 18:36
SpecShadow
odpowiedz
SpecShadow
73
Silence of the LAMs

Bo nie chcą się dzielić zyskami z Parówą.
Nawet jeśli oznaczałoby to skurczenie puli potencjalnych klientów.

26.03.2017 18:52
GosuRALF
😜
odpowiedz
1 odpowiedź
GosuRALF
74
Pretorianin

Krótka odpowiedź dlaczego Uplay sprzedaje gry na Steam:
http://steamspy.com/dev/Ubisoft

np. FarCry 3 ponad 3mln kopii, TrackMania 2.1m, AC4 1.3m, FC2 1.3m, AC2 1,3m FC3BD 1,2m, The Division 1,2m AC3 1m, Gunslinger 1m, FC4 1m itp itd...
W sumie prawie 52 milony sprzedany kopii gier :)

EA ponad 33mln kopii, a Rockstar ponad 27mln

Na Origin można kupić gry Ubisoftu i innych wydawców, ale w drugą stronie też to tak działa mam na Uplay m.in : Tomb Raider, Deadfall Adventures, Resident Evil Remastered, Fallout 3 GOTY czy Wolfenstein NO

@gnoll
Ja tam korzystam czasem z GfWL i ma się dobrze :) ostatnio ogrywałem Bulletstorma po raz kolejny, Windows Store też nie jest zły, po prostu brakuje mi klienta z prawdziwego zdarzenia. Microsoft chyba po prostu boi się zaryzykować i zrobić coś więcej na rynku PC. A wydawanie QB i RotR miało na celu promowanie Windows 10 a nie walkę ze Steam.

post wyedytowany przez GosuRALF 2017-03-26 18:55:03
27.03.2017 17:21
kaszanka9
kaszanka9
105
Bulbulator

To co piszesz to bzdury, ubi nie sprzedaje na steam, bo gry tam schodzą lepiej, jakby ich gry były wyłącznie na uplay to duża część by po prostu zamiast na steam kupiła na uplay, bo nie mieliby wyboru, poza tym uplay nadal jest wymagany i instaluje się z grą na steamie, przez co pośrednio promują swoją usługę, co im na pewno pasuje.

Ubi po prostu nie przeszkadza sprzedawanie na steam, porównanie do EA czy R jest bezzasadne, bo ubi wydaje więcej gier, toteż mają sumarycznie więcej sprzedane, a ty wylatujesz z porównaniem parę gier vs 10+.

Na braku gier na steam traci wyłącznie M$ i studia, które wydaja wyłączenie na win10 store, tu akurat racja, to sprzał w kolano.

26.03.2017 18:56
Elder Wraith
👍
odpowiedz
Elder Wraith
47
Chorąży

Sprawa jest prosta. Ludzie będą instalować nowe platformy dystrybucyjne czy to im się podoba czy też nie, ale pod dwoma warunkami: Jeżeli firma/developerzy będą rozpoznawalni i gra będzie dobra.

26.03.2017 19:07
odpowiedz
1 odpowiedź
Artur3f3
14
Legionista

A to ciekawe bo ja zawsze myślałem że jak jakaś firma przejmie całkowity monopol na dany biznes, to najgorsze co może się trafić dla branży. Jeżeli nie ma konkurencji nie trzeba się starać i być prokonsumenckim. Klienci nie uciekną, bo niby do kogo jak jest tylko jedna platforma.

27.03.2017 02:13
1
bryku110
19
Legionista

I miałeś racje. Arasz też o tym wspomina pod koniec materiału.

26.03.2017 21:43
Crod4312
odpowiedz
Crod4312
98
Senator

Gdybym mógł przenieść wszystkie swoje gry na dowolną platformę to był by to bezapelacyjnie Uplay. Według mnie najlepsza platforma i najbardziej mi się podoba. Przejrzysta, prosta i bardzo fajna apka. Imho obecnie Origin jest najgorszym shitem pod względem działania i wyglądu. Stary designe był świetny, a po tych zmianach jakiś czas temu jest okropny, nieczytelny i mega wkurzający. Na Uplay mam najwięcej gier i gdyby nie FIFA to Origin'a nawet na kompie bym nie miał. A Steam jak to steam, nieintuicyjny, kompletnie nie wiem o co tam chodzi, jakieś ekwipunki z którymi nie wiadomo co mam zrobić, według mnie nie czytelny chat. Ale jedno trzeba Steam'owi oddać. Jest najmniej awaryjny i najprostszy jeśli chodzi o obsługę.

post wyedytowany przez Crod4312 2017-03-26 21:45:18
26.03.2017 21:44
2
odpowiedz
zanonimizowany1213054
3
Konsul

Im większa konkurencja dla tego badziewia od Valve, tym lepiej.

26.03.2017 22:22
😈
odpowiedz
Lemigranto
30
Centurion

lubie ogolnie Arasza ale ten material byl nudny cisna w kolko to samo i nic ciekawego w sumie nie powiedzial a probowal odkryc Ameryke i co z przegladem tygodnia

27.03.2017 09:18
odpowiedz
Baalnazzar
123
Generał

Przez te działania można pomarzyć o czymś takim jak posiadanie biblioteki gier w 1 miejscu. Dostałem kiedyś Far Cry 3 od znajomego jako gift na Steamie. No fajnie. Kasy na gry nie było wtedy więc się ucieszyłem. A tu niespodzianka, bo trzeba też założyć konto w Uplay. Co mi z gry na Steamie jak i tak muszę odpalić też Uplay i męczyć się z dwiema platformami naraz. To już wolę sam Uplay czy Origin, czy co tam w danej sytuacji jest wymuszane. To po prostu jest irytujące. Tak samo jak sam fakt mnogości platform. Ale z tym się raczej nic nie zrobi.

post wyedytowany przez Baalnazzar 2017-03-27 09:19:33
27.03.2017 09:22
Kserkses
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kserkses
127
Generał

Nie wiem czy była taka informacja na powyższym filmiku czy nie bo tak słuchałem pi razy oko przeglądając internet :), trochę faktycznie dłuży się.

Mianowicie chodzi mi o "Steam już nie sprzedaje gier, a udostępnia je subskrybentom", czyli nie mamy gier na własność i w każdej chwili mogą nam wyczyścić całą bibliotekę.

27.03.2017 16:06
eglume
53
Konsul

błagam dzieci nauczcie się
subskrypcja =/= licencja
na konsolach masz np subskrypcje jak nie opłacisz jakiegoś miesiąca to baj baj
na steamie masz licencję kupisz w 2004 Half Life 2 i w 2017 nadal go masz

27.03.2017 17:11
1
zanonimizowany1213054
3
Konsul

@eglume sam się naucz, na steamie, według jego umowy użytkownika kupujesz subskrypcje, a nie licencje.
na konsolach masz np subskrypcje jak nie opłacisz jakiegoś miesiąca to baj baj
Ale że jak kupisz jedną grę to tak jest? No chyba nie, a to o to chodzi, nie o Golda i psplusa.

27.03.2017 21:30
eglume
53
Konsul

@banenanV1.5
czytaj ze zrozumieniem....
wyjaśniłem różnicę między subskrypcją a licencją na 2 różnych przykładach well powinienem wyjaśnić na przykładzie Origin Access żeby fanbojowe console cod kid 15 years old się nie przyczepiały

27.03.2017 15:57
UserWithoutSpecialName
odpowiedz
UserWithoutSpecialName
15
Just Me

swojeego

27.03.2017 16:29
odpowiedz
mareczeklubigry
42
Pretorianin

Ja w swoim życiu kupiłem tylko jedną grę w wersji elektronicznej... i to tylko dlatego że nie można było już kupić jej w wersji pudełkowej ( L.A Noire ) i więcej nie kupię z jednego prostego powodu a tak naprawdę z dwóch 1 Ceny w euro 2 powód i chyba najważniejszy to naprawdę nie rozumiem dlaczego żadna z platform nie może wprowadzić normalnej zwykłej płatności elektronicznej za pomocą konta bankowego... nie masz karty kredytowej to wal się drogi graczu... ewentualnie kupuj jakieś paysafecardy paypale i inne bzdury

post wyedytowany przez mareczeklubigry 2017-03-27 16:30:11
27.03.2017 16:42
Blackthorn
1
odpowiedz
Blackthorn
118
Senator

Wielu wydawców lubi żerować jak sępy na sukcesach innych i tak już po prostu jest. Każdy wydawca chce mieć swojego Steama, WoW'a, GTA, Wiedźmina, Call of Duty/Battlefielda, Diablo jak i własne odpowiedniki innych popularnych gier, środowisk i programów. Zawsze się zapomina o przyczynie sukcesu tych gier i programów - ciężka praca i długoletnie wsparcie produktów.
Steama nie zrobią, dając jedynie bibliotekę gier i czat oraz od czasu do czasu jakąś promocję. Bo jak chcą konkurować z czymś co było aktualizowane i poprawiane od kilkunastu lat wyprowadzając na przeciw coś co nie tylko pod względem rozbudowania jest na poziomie pierwszych wersji steama(albo przynajmniej w wersji z pierwszych lat), co też nie działa zbyt idealnie u samych podstaw. W zasadzie to tylko GoG Galaxy ma szansę konkurować, ale to dzięki zupełnie odmiennego podejścia do zabezpieczeń.
To wszystko jest spowodowane i tak rządzą "łatwego" i teoretycznie bezpiecznego pieniądza i braku kreatywności i oczywiście braku zdolności wizjonerskich. Nie wspominam już nawet o podejmowaniu ryzyka.

post wyedytowany przez Blackthorn 2017-03-27 16:47:00
27.03.2017 17:12
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1213054
3
Konsul

Wielu wydawców lubi żerować jak sępy na sukcesach innych
Nie zgadzam się z takim podejściem. Im większa konkurencja tym lepiej dla konsumentów.

27.03.2017 17:24
Blackthorn
Blackthorn
118
Senator

Nie zgadzam się z takim podejściem. Im większa konkurencja tym lepiej dla konsumentów.
Jest dosyć zasadnicza różnica między konkurencją, a żerowaniem. Origin czy uplay bardziej przypomina żerowanie na czyimś pomyśle. Natomiast GoG Galaxy jest bardziej konkurencją - inne podejście do dystrybucji gier przez rezygnację z DRM. Ba, nawet od jakiegoś czasu niektóre gry ze Steama można importować do GoG'a.

Ty tak ciągle chcesz wyłapywać pojedyncze zdania z całych wypowiedzi, czy tak tylko okazjonalnie? Bo takie odnoszę wrażenie, że przez takie podejście kompletnie nie rozumiesz treści całej wypowiedzi. I tak jeszcze dodam, że warto by było jakoś rozwijać swoje wypowiedzi. Bo skoro stwierdziłeś, że w przeciwieństwie do mnie jest to dobre dla konsumentów podejście, bo tworzy to jedynie konkurencje, a nie jedynie "utworzenia własnego koryta" to uzasadnij jaki pozytywny wpływ ma tworzenie "własnych wersji dostępnych już serwisów" dla klientów?
Steam się rozwijał już zanim pojawiła się "konkurencja" w postaci uplay, gfwl czy origin.

post wyedytowany przez Blackthorn 2017-03-27 18:17:31
29.03.2017 17:08
Adrianun
odpowiedz
Adrianun
117
Senator

Najwygoniej by było gdyby wszystkie gry były na jednej platformie (bo ich zupełny brak jest niemożliwy). Wkurza mnie pobieranie klientów, zakładanie kont i logowanie się do nich za każdym razem gdy chcę zagrać... Niestety takie są dzisiaj realia.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Absurdalne błędy, do których przyznali się twórcy gier
11:16
16797205

Absurdalne błędy, do których przyznali się twórcy gier

396 302 wyświetlenia 25 listopada 2019

5 typowych pojęć z gier, który mają mroczny sekret
13:43
13850190

5 typowych pojęć z gier, który mają mroczny sekret

4 651 wyświetleń 2 grudnia 2019

5 gier, w które gra najwięcej ludzi na świecie
12:31
13610396

5 gier, w które gra najwięcej ludzi na świecie

273 343 wyświetlenia 25 listopada 2019

Cheaty, które zmieniały gry na lepsze
10:42
13541283

Cheaty, które zmieniały gry na lepsze

328 951 wyświetleń 25 listopada 2019