Hardware Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technologie
Standard
Brak Premium HD

Co kombinuje Valve i komu pójdzie wirtualna rzeczywistość?

17 173 wyświetlenia 6 marca 2015

Miliony pikseli i pełna immersja!

Wszyscy się rzucili na wirtualną rzeczywistość. Nawet Valve i Gabe Newell. Matki oraz ojcowie Steama mają swoją własną wizję, która prezentuje się równie ciekawie, co problematycznie. Czy okulary VR w zestawie ze specjalnymi czujnikami i kontrolerami to marzenie gracza? Przyglądamy się, co wyjątkowego jest w SteamVR i jakie tak naprawdę mogą być wymagania sprzętowe takiej zabawy.

Komentarze Czytelników (28)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
06.03.2015 22:57
zanonimizowany793837
39
Generał

Kolejne okulary bez przyszłości eh.. Zostaje przy klawiaturze i myszce :)

06.03.2015 23:20
wert
😊
odpowiedz
wert
193
Kondotier

Żeby w pełni wykorzystać te technologie (ogólnie 3d) to może powinny powstać salony do gier, tak jak kiedyś z automatami, tak teraz z okularami 3d :)

07.03.2015 00:02
odpowiedz
Dask1989
49
Pretorianin

To przeglądu klasycznego dziś nie będzie ?

07.03.2015 00:05
odpowiedz
poYarenko
32
Pretorianin

gdzie jest kur... ehee przegląd tygodnia ja się pytam?

07.03.2015 00:11
odpowiedz
facebookToScierwo
1
Pretorianin

i tak nikt z uzytkownikow steam tego nie kupi

07.03.2015 01:32
odpowiedz
Morby
9
Legionista

przeglądu tygodnia nie będzie?

07.03.2015 08:11
odpowiedz
kostuchv6
5
Junior

Cześć

naprawdę fajny materiał ... przegląd już się przejadł... spróbujcie zmieć konwencje ryku na coś w rodzaju ign.. jakaś piękna niewiasta do was dołączy...?:)

07.03.2015 09:35
Gambrinus84
odpowiedz
Gambrinus84
99
GOL

GRYOnline.plRedakcja

Szymon jest na PAX East a Arasz wraca dopiero w poniedziałek do pracy. Podjęliśmy decyzję, że Przeglądu w tym tygodniu nie będzie. ;)

07.03.2015 09:57
odpowiedz
yareqp
19
Chorąży

Ta. Spory pokój. Minimum jeden (wow) GTX980. Kilkanaście metrów kabla. Druga osoba do pilnowania żeby człowiek nie zrobił sobie krzywdy i to w ogóle ubrał. I jeszcze gra. I to nie byle jaka gra bo wersja painta w 3d i 3k :). Bezcenne. Nie żebym narzekał niech oczywiście tworzą rozwijają. Chwała im za to. Raz że faktycznie może coś z tego będzie i to niekoniecznie do gier. Dwa na świecie jest masa bogatych ludzi którzy naprawdę nie mają co robić z pieniędzmi. Przykład posiadacze mówa lub kinekta (wybaczcie za uszczypliwy żart).
Tylko patrząc na prezentacje w której dziewczyna chodzi w tej uprzęży po pokoju nie mogę się przestać uśmiechać z powodu skojarzeń :). Tak wiem to moje skojarzenia wiec to ja jestem zły ale skoro mnie przyszły do głowy :). Po prostu nie mogę się powstrzymać i nie zapytać. Będzie wersja lateksowa ?.
Jeszcze jedno. Jest jeszcze jedna rzesza klientów która kupi to natychmiast. Strimerzy. Więc proponuje twórcą takich zabawek zrobić od razu wersje z kamerką w środku hełmu :)

07.03.2015 11:04
odpowiedz
perfecto18
22
Chorąży

Gonciarz powiedział, że się przejadliście i dlatego od was odszedł.

07.03.2015 12:40
odpowiedz
zanonimizowany1066498
3
Legionista

Wciąż nie rozumiem jak dokładnie miałoby to działać. Czyżby potrzebowało specjalnych gier, na których pomieszczamy się po przestrzeni 5m x 5m? Bo przy okazji większych powierzchni chcąc iść dalej pojawiłaby się nam ta niewidzialna (ale również prawdziwa) ściana przez którą nie możemy przejść, więc możemy jedynie się cofnąć (lub z uporem maniaka biec w ścianę, ale nie wiem czy to rodzaj rozrywki jakiego chwilowo poszukuję).

07.03.2015 12:53
Stalin_SAN
1
odpowiedz
Stalin_SAN
56
Valve Software

VR do mnie kompletnie nie przemawia, żadne Valve, morfeusze, okulusy. Jak dla mnie to się skończy tak samo jak Kinect/Move, że raz się kupi, pobawi parę godzin i będzie się kurzyć. Już widzę jak codziennie po pracy/szkole ktoś wkłada wielkie gogle i biega po pokoju waląc głową w ścianę. Dajcie nam po prostu Half-Life 3 :)

07.03.2015 12:54
odpowiedz
zanonimizowany56091
142
Generał

Następny bajer który się nie przyjmie. Ciekawe jak pozbyli się trudności z fiksacją wzroku na przedmiocie oraz bóle oczu i głowy od strony medycznej a nawet nudnościami. A co z wadą wzroku u niektórych osób ? Jak w Oculus Rifcie nie naprawili tego to wątpię czy tutaj dojdą.

07.03.2015 14:39
odpowiedz
Siwyak
35
Centurion

Mnie bardziej zastanawia, jak będzie z okularami VR na konsoli Sony. Bo powszechnie wiadomo, że ta technologia wymaga dużej mocy obliczeniowej, której sprzęt Japończyków przecież nie ma. W końcu tytułów, które działają w 1080p i 60 kl./s jest na PS4 jak na lekarstwo (tym bardziej trzymających stałe 60 FPS, a to jest chyba najważniejsze). Niby ma tam być 120 Hz, ale dodatkowe klatki będą wyświetlane dzięki interpolacji, więc jakoś tego nie widzę. Na PC w ciągu tych kilku kolejnych lat wyjdą wydajniejsze karty graficzne, specyfikacja PS4 się nie zmieni. No chyba, że Sony projektuje Morpheusa do jakich popierdłółek.

07.03.2015 15:53
Sasori666
odpowiedz
Sasori666
132
Korneliusz

Ale Kacper śmiesznie wyskoczył :D

07.03.2015 17:19
odpowiedz
BloodPrince
116
Senator

Valve się trochę zapędziło z tymi kontrolerami ruchowymi, nie przyjęły się wcześniej i wirtualna rzeczywistość tego nie zmieni.

07.03.2015 18:25
odpowiedz
Sizzar
5
Junior

Szkoda że ani słowem nie zająknąłeś się o cenie tego urządzenia:P Okulary, 2 manipulatory to wszysko musi kosztować. Jeżeli cena nie będzie przystępna to nie wejdźie to pod strzechy. Jednak czekam z niecierpilowością aż pojawi się w sprzedaży:)

07.03.2015 18:52
GimbusomNIE
odpowiedz
GimbusomNIE
77
Pogromca Gimbusów

Ja sobie myślę, że tu będzie jakiś Skyrim virtualny itd. a widzę to samo do chyba 20 lat czyli jakichś ludzi wyubieranych jak na wojnę, którzy widzą przed oczami jakieś prostackie kwadarty i inne badziewaia z grafiką jak na 286 z Herculesem - kolejna strata czasu a jak tak dalej pójdzie to wy nie dożyjecie sensownej techologii VR a co dopiero ja - nie mówiąc już o właśnie np. Elder Scollsach w takim wydaniu

07.03.2015 19:14
Shiro D. Ace
odpowiedz
Shiro D. Ace
34
Centurion

Wirtualna rzeczywistość zainteresuje mnie w dniu w którym będzie ona wyglądać jak ta z Sword Art Online czyli FullDrive, wirtualna rzeczywistość wszystkim zmysłami. To co dziś się prezentuje jest początkiem długiej drogi do nowego rodzaju gier... Czekamy na 2022 rok i prezentacje naszego NerveGear. A czy to się kiedyś stanie? Nie wiem, pewnie tak... ale czy tego dożyję? Chciałbym :)

07.03.2015 20:16
mateo91g
odpowiedz
mateo91g
93
Generał

Nawet SLI składające się z dwóch GTX 980 (2500 zł sztuka) nie wyciągnie 90 FPS w takiej rozdzielczości z SSAA (Supersampling Antyaliasing) w wymagających grach w rozsądnym ustawieniu detali, a w takich grach jak AS Unity nawet trzy GTX 980 nie dadzą rady!
Jakby zastosować metodę Antyalasingu MSAA (Multisampling Antyalasing) to GTX 980 w mniej wymagających grach dał by radę, a w tych bardziej wymagających konieczne były by niskie detale. Ale GTX 980 to ciągle wydatek 2500 zł, do tego 1300 zł na procesor i7 4770K, który nie będzie ograniczał tej karty! Niestety wygląda na to, że VR to będzie bardzo droga zabawka!

07.03.2015 20:33
Adrianun
odpowiedz
Adrianun
116
Senator

Kolejny ciekawy pomysł, trzeba przyznać, że dosyć innowacyjny. Przyszłość pokaże, czy projekt się przyjmie.

08.03.2015 00:38
odpowiedz
kain_pl
71
Generał

Ja widze wiele nie jasności z tymi okularami. Po 1 czy zasilacz(kabel) nie bedzie przeszkadzac w operowaniu sprzetem. 2. do jakiej rozgrywki beda nadawac sie okulary( forma kinekta lub movie z ps3). 3. Czy ograniczenie w formie pomieszczenia nie bedzie ograniczaj swobode ruchowa w jakiejkolwiek grze? a po 4. Czy okulary beda dodatkiem do jakiegos sprzetu komputerowego ,czy raczej juz jako produkt z systemem jak tablet czy taka naglowkowa konsola?... Za duzo tajemnic.

08.03.2015 14:02
Scorpi_80
odpowiedz
Scorpi_80
87
Generał

Materiał dobry, jednak takie zabawki do mnie nie przemawiają. Cenowo to pewnie też będzie odstraszać zwykłych klientów. Póki co to zbyt odległa przyszłość żeby mnie to "cudo" miało w jakikolwiek sposób zainteresować.

09.03.2015 18:14
odpowiedz
Guybrush Threepwood
13
Konsul

Ja tam pamiętam takie hełmy do VR z połowy lat '90, już mieliśmy się zanurzyć w przestrzeni wirtualnej... Teraz, dwie dekady później, VR wciąż raczkuje. Także nie jarałbym się specjalnie.

15.03.2015 22:11
odpowiedz
Hakar100
2
Legionista

playstation move , kinect a teraz kolejne scierwo

16.03.2015 01:18
👍
odpowiedz
ScothaN
5
Legionista

Doświadczenie mnie nauczyło że wszystko do czego GabeN przyłoży rękę zamienia się w złoto. HTC Vice sprzeda się jak świeże bułeczki.

10.02.2017 12:35
Nolifer
odpowiedz
Nolifer
120
The Highest

Kolejna, jak każda inna ciekawostka dla zapaleńców.

10.02.2017 13:50
Hydro2
odpowiedz
Hydro2
125
Legend

Kolejny nieuk (no offence), który nic nie wie i pusze by pisać. Do tego odkopuje 2 letni temat, który jak widać w ogóle się z komentarzy nie potwierdził. Ale z osobami takimi jak ty nie ma co bez końca walczyć,bo po co. Nieuk i mądrala zawsze nim pozostanie

post wyedytowany przez Hydro2 2017-02-10 13:53:20
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Reklamy gier, które kłamią w żywe oczy
11:21
26946238

Reklamy gier, które kłamią w żywe oczy

499 620 wyświetleń 6 października 2019

Gra, która wprowadzi grafikę na nowy poziom
9:00
19498206

Gra, która wprowadzi grafikę na nowy poziom

7 467 wyświetleń 14 października 2019

Żołnierz GROM-u kontra symulator komandosa
15:30
17048212

Żołnierz GROM-u kontra symulator komandosa

302 625 wyświetleń 6 października 2019

Jak stworzyliśmy własną GRĘ Z KOSZA
10:54
16891161

Jak stworzyliśmy własną GRĘ Z KOSZA

240 450 wyświetleń 6 października 2019