Hardware Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technologie
Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Technologie z ekranów startowych - czym są Havok, Bink, Wwise?

10 281 wyświetleń 12 marca 2017

Do czego służą te wszystkie narzędzia?

Materiał przygotowany we współpracy z firmą ASUS. Uruchamiasz grę, widzisz wirujące efektownie logotypy wydawców i twórców, a następnie prostą planszę pełną znaków towarowych. Wśród nich nazwy, które gracze mogą kojarzyć: Havok, Bink Video, Wwise, Speedtree, PhysX, Simplygon i inne. Do czego właściwie służą? Czemu pojawiają się w tak dużej liczbie różnych gier?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
12.03.2017 23:13
1
zanonimizowany1066120
28
Pretorianin

Świetny pomysł na materiał, każdy z nas od wielu lat widzie loga tych firm w grach, ale teraz w końcu wiadomo do czego one służą :). Uwielbiam dekonstruktora, wiele ciekawych i istotnych rzeczy można się dowiedzieć dzięki Kacprowi.

13.03.2017 00:15
1
odpowiedz
KrakersGRK
2
Junior

Ostatnio popularnymi programami sa Substance Painter do malowania bezposrednio na modelach 3D i Substance Designer do tworzenia wlasnych textur od zera. (oba programy uzywane np. przy najnowszym Uncharted 4 przez Naughty Dog). Kolejnym programem popularnym troche bardziej w filmach (np. Ted 2) ale rowniez uzywanych od jakiegos czasu w grach np Metal Gear Solid 5 (Konami) jest Marvelous Designer ktory sluzy tylko wylacznie do projektowania ubran bezposrednio na wczesniej juz wymodelowane postacie 3D.

13.03.2017 22:52
1
odpowiedz
Rufjan
6
Legionista

Co do binka to jeszcze parę uwag. Bink jest sukcesorem Smackera (SMK) czyli starszej wersji formatu video (to nie tylko codec, to równierz cały kontener). Po za bardzo dobrą jakością video ma jeszcze ogromny plus w postaci wspierania kanału alfa video (czego regularne kodeki video nie mają - za wyjątkiem profesjonalnych QT takich jak Animation albo DNXHD), a po za tym ma tez mozliwość ustawienia własnych ramek kluczowych - np chcemy mieć ramkę kluczową w 10 ramce i w 20 bo tak mamy menu zbudowane i chcemy płynnie skakać - możemy to robić własnie z binkiem. Podobnie z jakością - np mamy ładne zaloopowane tło pod menu w ramkach 0-50 więc dajemy bardzo dobrą jakość, a np od 50 do 75 mamy przejście więc możemy dać gorszą. Po za tym obsługa multithreadingu, napisów (lokalizacja), wielu ścieżek audio i bardzo dobre porty na większość platform. Co do taniości to tanio nie jest (parę tysięcy dolarów licencji za tytuł i wybraną platformę - bo tak są licencjonowane biblioteki do gamedevu).
Szkoda, że nie wspomnieliście o zasłużonej bibliotece Scaleform (kiedyś po prostu scaleform, teraz wchodząca w pakiet Autodesk Gameware). To najpopularniejsze (choć odchodzące już na emeryture) rozwiązanie do obsługi wszelkiego rodzaju menu oraz hudów. Bardzo popularne poprzez swoją wygodę dla designerów i programistów (szablony graficzne tworzone są we flashu) a samo podpinanie do kodu jest całkiem proste - pod warunkiem, że nikt nie modyfikował kodu silnika, co jest bardzo popularne w gamedevie :) Przed WWise (nie samo 'wise') był (i jest) jeszcze FMod (wywodzący się z demosceny) oraz The Miles Sound System (producentów Binka). Temat rzeka, ale bardzo ciekawa :)

23.03.2017 10:15
Adrianun
😉
odpowiedz
Adrianun
114
Senator

No i wszystkie jasne. Dzięki Kacper, dobra robota!

więcej

Popularne na tvgry.pl

Tata 60 lat kontra nowe gry
14:22
18526141

Tata 60 lat kontra nowe gry

4 599 wyświetleń 25 czerwca 2019

Najdroższe crapy w Grach z kosza
16:36
16786272

Najdroższe crapy w Grach z kosza

289 088 wyświetleń 21 czerwca 2019

Jak memami sprzedać każdą grę
11:57
15712523

Jak memami sprzedać każdą grę

5 927 wyświetleń 21 czerwca 2019

Najbardziej brutalna gra 2019 roku? Graliśmy w Doom Eternal
11:03
7560128

Najbardziej brutalna gra 2019 roku? Graliśmy w Doom Eternal

137 392 wyświetlenia 21 czerwca 2019