Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.
Premium HD to: lepsza jakość, brak reklam, twoje wsparcie dla tvgry.pl i gry-online.pl, stajesz się aktywnym graczem naszej społeczności.
Z Abonamentem Premium otrzymasz również wiele innych przywilejów, zobacz więcej na Abonament Premium
Gry, które z ukrycia oceniają zachowania gracza
Utajnione systemy moralności
Gry RPG przyzwyczaiły nas do systemów moralności. To właśnie RPGi jako pierwsze pozwalały na pewną dowolność w podchodzeniu do problemów wirtualnego świata. Gry często wpadają przy tym w prymitywny schemat dualizmu dobra i zła. Dzisiaj przyjrzymy się produkcjom, które z ukrycia oceniały zachowania gracza a konsekwencje działań pojawiały się często dopiero na późnym etapie rozgrywki.

Tajemnice zakończenia Batman: Arkham Knight - analiza finału
51 116 wyświetleń 11 lipca 2015

Czy wysoka popularność szkodzi Dark Souls?
41 825 wyświetleń 19 maja 2016

Komentarz: New Vegas > Fallout 3
32 792 wyświetlenia 28 października 2010

Drugie życie Diablo III - jak Blizzard uratował swojego hack'n'slasha?
56 295 wyświetleń 6 marca 2014

Mass Effect po dziewięciu latach - jak się trzyma pierwsza odsłona epickiej serii?
19 575 wyświetleń 6 stycznia 2016

Dark Souls II vs Dark Souls - dwójka lepsza i łatwiejsza? - komentarz
21 106 wyświetleń 17 marca 2014
@Orek666 Zobacz swoje wszystkie komentarze , wiesz , może skoro on nie odejdzie to chociaż ty zrobisz nam przysługę ?:)
Wszyscy wiedzą że "klasyczne" systemy dobro/zło są do kitu, ale twórcy i tak z nich korzystają. Najbardziej zapadła mi w pamięć jedna sytuacja z chyba pierwszego KOTORa: Paru drobnych rzezimieszków napada handlarza. Mogę to zignorować lub zainterweniować. Co zrobiłby zły, chciwy lord Sith (taką postać usiłowałem stworzyć)? No tak, za cenę kilku trupów dostanę pewnie nagrodę pieniężną, dług wdzięczności u bogatej osoby i jeszcze będę mógł wszystkich oszukać jaki to jestem dobry. ZONK! Pomagasz ludziom (poprzez mordowanie rabusiów, trochę sroga kara za próbę wymuszenia) = dostajesz punkty jasnej strony.
Początek Chrono Triggera i działania nie polegające na komendach, a naturalnych odruchach gracza. Te oceniane są potem w sądzie i choć nawet pozytywny wyrok nic nie zmienia jest to chyba jedna z nielicznych (a może jedyna) gra, która ocenia gracza w tak naturalny sposób, a nie poprzez wybór dialogu czy zabicie/nie zabicie. Nie mówiąc już o tym, że można naprawić świat lub nie, cofając się w czasie i to nie gra nas za to oceni, to my mamy satysfakcję czy pomożemy postaciom, które polubiliśmy czy nie.
spoiler start
Nie podoba ci się główny bohater? Proszę bardzo, możesz go nie wskrzeszać i skończyć grę bez niego. Chcesz wybaczyć głównemu złemu (czyżby?), proszę bardzo, od teraz masz go w drużynie.
spoiler stop
To była wielka gra, jedyna w swoim rodzaju, pełna takich smaczków. Tylko Planescape było stać na podobne akcje. Warto wspomnieć o KOTORach, szczególnie pierwszym. No a potem? Długo długo nic.

@Orek666
hehe, no nie do końca brak.
Dziwna niechęć, którą spamisz jest irytujaca - pls, przestan, bo to niczego nie wnosi.
raczej chodzi mi o to że Jordan nie nadaje sie na prezentera i nie chcę go oglądać jak duża część ludzi którzy ogladają tvgry.
Natomiast to czy bierze udział w realizacji jest mi obojetne o ile się w tym sprawdza :) Jeśli się sprawdza dobrze i bierze udział w tym materiale pośrednio/ przygotowanie, montaż etc to jest to plus i należy mu sie duży szacun.
nie chcę go oglądać
To tego nie rób.

Co do Baldursów, to problem z rozróżnieniem dobro/zło był nawet jeszcze bardziej widoczny. Złe wybory w questach to było najczęściej "zabij wszystkich" i spłycało rozgrywkę. Pewnie też z tego względu, przekładało się to na balans w postaciach pobocznych, które mogły dołączyć do drużyny. Właśnie "złe" postacie były najsilniejsze i "najczystsze" klasowo.
Bardzo fajny materiał. Grałem w Metro 2033 i przeszedłem ją na oba sposoby. Za pierwszym razem oczywiście ze złym zakończeniem. Sam do wszystkiego doszedłem , zaglądałem do każdego zakamarka w każdej lokacji. Robiłem wszystko co można, słuchałem, oglądałem i pomagałem. Beż żadnego przewodnika z Youtuba. Nie wiedziałem jednak, że brak tych czynności blokuje dostęp do dobrego zakończenia. Gram teraz też w Dishonored, ale jeszcze nie przeszedłem. Wykonuję akcje pacyfistyczne i jestem ciekaw jak to się zakończy.
Jakoś oglądając ten materiał cały czas miałem w głowie stare, poczciwe Black & White gdzie to od Nas zależało jakim będziemy bogiem i odpowiednią postać przyjmowała nasza ręka i pupilek :D

Wow, nawet nie wiedziałem, że w Metro: Last Light był taki system...
Popularne na tvgry.pl

Survival, który przetrwał 7 lat early accessu
367 516 wyświetleń 18 stycznia 2021

Po co Polak wbija na egipski serwer
340 535 wyświetleń 18 stycznia 2021

Co wycięto z GTA V
841 wyświetleń 25 stycznia 2021

10 gier, w których każdy przedmiot jest bronią
653 wyświetlenia 25 stycznia 2021