Hardware Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technologie
Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Jak powstają dźwięki z gier komputerowych?

1 387 wyświetleń 10 listopada 2016

Ryk potwora pod lupą

Grafika, muzyka, dubbing - to oczywiste pola do analizy przy tym, jak gry wpływają na nasze zmysły. Rzadziej zastanawiamy się nad tym, jak nagrywa się dźwięk wydawany przez broń czy fikcyjnego stwora. I właśnie o projektowaniu dźwięku, czyli sound designie, opowiada dzisiaj Fanggotten.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
10.11.2016 19:58
ajax34
ajax34
52
Porucznik

Temat idealny dla Kacpra prowadzi Fangotten....

10.11.2016 20:15
Shekerrr
odpowiedz
Shekerrr
55
But i do

Podczas gry nie zwracamy na to uwagi, bo jeśli dźwięk jest świetny, to wczuwamy się tak w rozgrywkę że porostu o tym nie myślimy.
Jeśli goni Cie jakiś plugawy stwór, to nie zastanawiasz się czy jego odgłosy to połączenie odkurzacza z "rykiem" słonia, tylko myślisz jak spier**ić przed dziadem. :)

10.11.2016 20:59
odpowiedz
Miata4fun
18
Legionista

Z ciekawostek, odgłos Balroga we Władcy Pierścieni (filmu) powstał przez ciągnięcie betonowego kloca po parkingu :)

10.11.2016 22:07
👍
odpowiedz
djstroch
11
Legionista

fantastyczny materiał, może by tak więcej? ajax, schowaj te swoje komentarze w kieszeń

10.11.2016 22:27
ajax34
odpowiedz
ajax34
52
Porucznik

Schowam do twojej głowy. Jest tam duzo miejsca.

10.11.2016 22:48
😜
4
odpowiedz
zanonimizowany1111819
14
Pretorianin

Tak swoją drogą zastanawiał się ktoś, jak taka gra jak GTA V, z tak dużym budżetem, może mieć tak mizerne dźwięki wystrzałów broni? :)

11.11.2016 02:28
odpowiedz
1 odpowiedź
LucasNav
4
Junior

szkoda, że tylko tyle, bo można by podać jeszcze kilka ciekawych przykładów - np. pamiętam, że dźwięk zadawanych obrażeń był zrobiony poprzez mieszanie klusek (chyba w Wiedźminie 1) :D

11.11.2016 08:39
Valgard
31
Centurion

chodziło raczej o kroki Geralta bądź utopców w kanałach ;)

11.11.2016 07:30
Cobrasss
odpowiedz
Cobrasss
139
Senator

Ja czasem dp oprawy dźwiękowej przykładałem uwagę choć nie za dużo.
Myślę że odgłos trafienia zombiaka w głowę w 1szych Resident Evil pochodzi od rozpaćkanego arbuza :) serio!

post wyedytowany przez Cobrasss 2016-11-11 07:31:25
11.11.2016 20:44
claudespeed18
odpowiedz
claudespeed18
145
error

Coraz częściej zwracam uwagę na odgłosy w grach. Może nie zastanwiają mnie zbytnio głosy nadprzyrodzonych postaci i wrogów bo te są inwencją twórczą dźwiękowców ale już odgłosy broni i styczności ze światem tak. Czasem bywa słabo w niektórych grach i brakuje dźwięków z innych gier. W np. Fallout 3 podmieniłem głos większości broni, bo jest bardzo mizerny. Nie raz też pewne odgłosy są te same. Zapewne wykupiono licencję na nie. Co ciekawe wiele odgłosów z gier słyszę też w filmach i serialach, lub też na odwrót ;)

11.11.2016 23:04
Irek22
odpowiedz
Irek22
97
Grzeczny już byłem
Wideo

LucasNav [7]
pamiętam, że dźwięk zadawanych obrażeń był zrobiony poprzez mieszanie klusek (chyba w Wiedźminie 1)

To był raczej ugotowany makaron (a także kostki lodu) mający imitować pożeranie jakiegoś ciała przez jakiegoś potwora (którego ostatecznie w grze nie było): https://www.youtube.com/watch?v=40TxDALqtmI .

post wyedytowany przez Irek22 2016-11-11 23:07:05
12.11.2016 13:30
tanya666
odpowiedz
tanya666
57
Pretorianin

Mnie najbardziej drażnią bronie w grach. Niezależnie, czy dobry, czy słaby dźwięk. To bronie są za ciche. Kto raz strzelał z ostrej amunicji to wie że ma ogłuszać.

22.11.2016 17:05
Adrianun
😉
odpowiedz
Adrianun
114
Senator

To jak powstają niektóre dźwięki jest bardzo zaskakujące! Świetny materiał!

02.12.2016 07:39
odpowiedz
lajosz
81
Pretorianin

Tytuł artykułu:
"Jak powstają dźwięki z gier komputerowych?"

Konstrukcja zdania nieco dyskusyjna, bo gdyby wziąć to dosłownie, to odpowiedź brzmiałaby, że dźwięki z gier powstają poprzez odtworzenie lub wygenerowanie przez silnik gry jakiegoś dźwięku.

Moim zdaniem, tytuł powinien brzmieć:
"Jak powstają dźwięki do gier"

02.12.2016 11:32
😊
odpowiedz
JÓZEK2
118
Generał

Wspaniale brzmiały w Dead Space 3 te szybkobieżne stwory. Ich przeciągły skowyt to perełka w audio.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Tata 60 lat kontra nowe gry
14:22
17575131

Tata 60 lat kontra nowe gry

1 235 wyświetleń 25 czerwca 2019

Najdroższe crapy w Grach z kosza
16:36
16596267

Najdroższe crapy w Grach z kosza

289 088 wyświetleń 21 czerwca 2019

Jak memami sprzedać każdą grę
11:57
15540518

Jak memami sprzedać każdą grę

4 983 wyświetlenia 21 czerwca 2019

Najbardziej brutalna gra 2019 roku? Graliśmy w Doom Eternal
11:03
7531128

Najbardziej brutalna gra 2019 roku? Graliśmy w Doom Eternal

137 392 wyświetlenia 21 czerwca 2019