tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Graliśmy w Elex! Pierwszy gameplay i wrażenia z rozgrywki

3 813 wyświetleń 10 czerwca 2016

Najambitniejsza gra twórców Gothica

Piranha Bytes, twórcy serii Gothic i Risen, uderzają ze swoim nowym projektem. Elex to RPG akcji łączący fantasy i SF. Jak w akcji na dziś wypada to połączenie? Co trzeba jeszcze poprawić? Jak wypada walka? Oto pierwsze wrażenia.

Komentarze Czytelników (30)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
10.06.2016 17:27
zanonimizowany1101535
23
Generał

Ahahaha jaka walka, witamy w 2005 roku, po co oni to w ogole wypuscili do ludzi? Zeby ich przekonac jak beznadziejnie wyglada? Masakra jakas.

10.06.2016 17:28
👍
odpowiedz
MetlarXD1
9
Legionista

Ten system chodzenia z bronią trochę kulawy jak dla mnie, ale z racji, że jest to Pre-Alfa to jestem spokojny co do tego. Materiał świetny jak dla mnie, pokazaliście to co chciałem wiedzieć, czyli praktycznie najważniejsze aspekty gry. Możliwość dołączenia do jednej z trzech frakcji przywraca wspomnienia, end game będzie czymś fajnym (przynajmniej tak mi się zdaje).

10.06.2016 17:51
odpowiedz
ajax34
46
Porucznik

Nie żebym był złośliwy czy coś, ale po co czytać to samo co we wczorajszej recenzji?

10.06.2016 18:14
1
odpowiedz
Duchos
33
Konsul
4.0

Co to jest? Drętwy system walki. Żeby było śmiesznie - taki sam jak uwaga w Arcani do tego wszystko wygląda tak samo. No nie wierzę. To będzie miało gorszy posłuch niż stary Risen z 2008 roku.

10.06.2016 18:19
2
odpowiedz
Ghost_
118
Konsul
2.0

Melex... Piranha zatrzymała się w rozwoju 10 lat temu. Nie wiem kogo może interesować taki drewniany badziew.

10.06.2016 18:30
2
odpowiedz
1 odpowiedź
WrednySierściuch
100
No gods no masters!

"po raz pierwszy będziemy mogli wyciągnąć broń plazmową i zastrzelić przeciwnika"
Hed -jedno istotne (retoryczne) pytanie : Grałeś kiedykolwiek w Risen 2?

Czyli Elex wygląda jak na razie tak:
Elex = Magiczna ruda
każda frakcja chce Elexu -nawet gdy go niby "potępia"
system 3-frakcyjny, jak w Gothicu
NADAL nieśmiertelni NPC,
szybowanie -ale ograniczone, jak w Risen 1,2,3
broń palna + magia < easy mode jak w Risen 2,3
walka wręcz -hard mode jak w Risen 1-3
walka wręcz NADAL polega na turlaniu się, tyle że już nie można tego robić w nieskończoność bo się stamina kończy

+
zapewne: nieśmiertelni towarzysze

Czyli tak właściwie to w Gothicu, sorry Elexie, zmienił się tylko styl z czystego fantasy na fantasy/post apo/SF.
Btw -pomysł by pomieszać gości w skórzanych zbrojach z "maczugami i magią" przeciwko gościom w power armorach, z plazmówkami i mechami jest tak DURNY że naprawdę się zastanawiam jakie oni tam grzyby żarli przy wymyślaniu tego
Bo jedyny możliwy rezultat takiej konfrontacji to: jeden snajper wybija wszystkich dzikusów

post wyedytowany przez WrednySierściuch 2016-06-10 18:41:28
10.06.2016 20:31
1
wcogram
91
Generał

Jak w Avatarze zamiast na niebieskich zrzucić Nuka z orbity i pozbierać surowce to się z nimi cackali.

10.06.2016 18:45
2
odpowiedz
FOKZ_
1
Junior

System walki jest strasznie drętwy, ale liczne na tą niesamowitą historię.

10.06.2016 19:48
👎
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Reg03
38
Trust me

Ludzie od fabuły powinni dogadać się z ludźmi z jakiegoś studia które faktycznie potrafi robić dobre gry i wtedy było by naprawdę fajnie, ale na to coś czy nawet na ostatniego risena już przykro patrzeć zero rozwoju. I to że w 2000 roku gothic był drewnem ale był fajny nie znaczy że dalej powinni robić drewno.

10.06.2016 20:04
2
Zdzichsiu
70
Ziemniak

Ekhm... Bethesda... ekhm. Jeszcze większe drewno, a się sprzedaje.

Ale na serio. Risen 3 nie był prawie wcale drewniany. System walki fajny, animacje też niczym nie odstawały od tych z innych gier. No i przypominam, że Piranha Bytes to zespół ledwo 30 osób.

10.06.2016 20:02
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Irek22
91
Grzeczny już byłem

Połączenie fantasy z s-f nadal niezbyt mnie przekonuje, ale po tym materiale zacząłem na Elexa patrzeć bardziej przychylnym okiem.
Oby tylko tereny pustynne nie były tak rozległe, jak w Gothic 3 i stanowiły najmniejszy obszar nadchodzącej gry Piranhii.

10.06.2016 20:23
Persecuted
80
Senator

Mam to samo. W Horizonie niby też mamy niecodzienne połączenie prymitywnych plemion i ultranowoczesnej technologii, ale tam wydaje się jakieś takie naturalne, logiczne i przekonujące. W Eleksie wygląda to strasznie niezgrabnie i sztucznie, co mnie zwyczajnie razi. Po prostu nie kupuję koncepcji biegania z mieczem i w rycerskiej zbroi, w świecie pełnym karabinów plazmowych i mechów...

Sam nie wiem, może gdyby to były zbroje na wzór Mad Maxa albo Fallouta, czyli jakieś pancerze z blachy doprawione kompozytami i nowoczesną technologią? No ale żeby zwykłe zwierzęce skóry, kolczugi, futra? Hełmy z rogami i wielgachne naramienniki? Tak samo zrozumiałbym miecz łańcuchowy w stylu Warhammera albo jakieś ostrze energetyczne (patrz: Technomancer lub KOTOR), ale zwykły, średniowieczny miecz? Strasznie to niespójne.

Jeżeli to wrażenie nie zniknie, klimat gry siądzie. No a niestety gry Piranii właśnie klimatem stoją. Bez niego to tylko zwykłe, toporne i brzydkie potworki, nieprzystające do swoich czasów i obecnego rynku gier.

10.06.2016 20:30
1
wcogram
91
Generał

@Persecuted
Horizon i Elex są tak samo logiczne.
W Horizon robo dinozaur uderzeniem łapy, ogona niszczy blok skalny ale gdy trafi bohaterkę jest lekko oszołomiona. I z łuku lub dzidy potrafi przebić metalowy pancerz robota.

Horizona i Elex pokazali praktycznie tyle samo.

Ja daje Elex kredyt zaufania, będzie premiera zobaczymy jak to wygląda.

10.06.2016 21:58
odpowiedz
2 odpowiedzi
Rvn10
70
Generał

Drętwa gra z beznadziejnym klimatem. Piranho Kończ waść, wstydu oszczędź!

11.06.2016 23:56
😍
1
Sajmon154
31
SSR

Polecam zaznajomić się z określeniem "Kończ waść wstydu oszczędź" .
Mianowicie Andrzej Kmicic wypowiedział słynną sentencję, wyrażając podziw dla Wołodyjowskiego. Współcześnie jednak, wiele osób, nie przeczytawszy zapewne „Potopu”, używa frazeologizmu w przeciwnym znaczeniu, wówczas gdy chce podkreślić nieudolność w działaniach lub brak logiki w wywodach przeciwnika, następująco jest to błąd frazeologiczny.
Czyli... tak na prawdę używając tego stwierdzenia, "ciśniesz" sam po sobie, poprosiłeś właśnie Piranha Bytes by wydała grę udowadniając że pieprzysz głupoty i trzeba szybko zakończyć tą twoją gadaninę zamykając Ci usta i możliwość dalszego błaznowania.

12.06.2016 00:03
😃
1
.kNOT
172
Progresor

Jeszcze częściej o grach 3D z widokiem 'z góry' pisze się izometryczne, podczas gdy z definicji jest to rzut równoległy, czyli pozbawiony perspektywy. Znak czasu. Lem coś o tym wspominał...

10.06.2016 22:48
2
odpowiedz
wojto96
107
I am no one

Pomysł na grę mi się nawet podoba, coś oryginalnego, graficznie rewelacji nie ma ale daje radę, natomiast animacje wołają o pomstę do nieba, odnoszę wręcz wrażenie że 10 letni Gothic 3 miał lepsze animacje. Mam nadzieję że jeszcze nad nimi popracują, i na premierę nie będzie to wyglądało tak drętwo.

A skoro jesteśmy już przy grach RPG, co się dzieje z "Side questem"?

post wyedytowany przez wojto96 2016-06-10 22:50:55
10.06.2016 22:58
odpowiedz
Sajrus91
12
Legionista

wszystko sii ale stylistyka postaci niezmienna a szkoda... chętnie zobaczyłbym coś świeżego.

11.06.2016 10:27
👎
odpowiedz
mateo91g
86
Konsul

Wygląda to wyjątkowo słabo. Piranha Bytes wyprodukowała 2 świetne gry: Gothic 1 i 2, potem było coraz gorzej. Ostatnie Riseny pokazują, że ta firma nie ma już kompletnie pomysłu na gry. Produkują miałkie i niezwykle toporne RPGi które ponadto kuleją pod względem fabuły i dialogów. Piranha strzeliła w dziesiątkę z Gothickiem, ale teraz produkuje szrot, pokazując że nic się nie nauczyli od tego 2002 roku! Teraz mamy 2016 rok i ogranego Wieśka 3, a oni wyjeżdżają z takim szrotem?! Do tego te dziwne połączenie sci-fi z fantasy jest tak niedorzeczne, że gra mnie kompletnie nie przekonuje. Wygląda to tak jak Piranha chciała zrobić w tej grze wszystko, bo nie ma już pomysłów: chcesz karabiny - proszę, chcesz magię i miecz - proszę, chcesz zabawki rodem z postapo - proszę. Tylko, że gra traci na tym spójność i wiarygodność, a widząc jak toporna jest animacja walki w tej grze, strzelanie będzie zapewne równie słabe.

post wyedytowany przez mateo91g 2016-06-11 10:31:40
11.06.2016 10:52
odpowiedz
Fiiffkkaa
17
Legionista
1.5

czy oni nie mają lepszych pomysłów na grę przecież to w ogóle nie wygląda i nie trzyma się kupy. Gothic był fantasy ale wręcz pochłaniała tajemnica co może być dalej, jak żyją ludzie za barierą a tu mamy wszystko opowiedziane. Można to streścić bez grania a mianowicie mnóstwo bezsensownych qustow typu przynieś podaj po zamiataj. co jakiś czas nowa mapa a na końcu zabicie tego najgorszego ELEXA lub wspólne rządzenie nad światem. Takie studio a taki syf sprzedają. A ta animacja to już wszystko mówi risen 2 - a myśląc Gothic 3 to przy tym dzieło innych ludzi. Obym się mylił bo czekam na Gothic remaster bez bajerów po prostu na ps4

11.06.2016 11:24
odpowiedz
zanonimizowany954754
46
Generał

Czekam z niecierpliwością na ocenienie jak Piranie poradzą sobie w klimacie postapo.

11.06.2016 12:05
odpowiedz
Baalnazzar
117
Generał

Pomysł mi się akurat nawet podoba. Mam tylko nadzieję, że tego nie skopcą. I że animacje nie będą drętwe, za bardzo :)

11.06.2016 12:26
3
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

Jeśli wziąć pod uwagę, że jest to pre-alpha to walka nie wygląda najgorzej. Animacje powinny ulec zmianie i wtedy walka będzie wyglądać lepiej. Fajnie, że są krótkie odskoki, blokowanie bronią. Ciekaw jestem jak będzie wyglądać strzelanie.
Pewnie wielu jest przyzwyczajonych do tego, iż twórcy z reguły prezentują nam efektowne gameplaye, a często ostateczny efekt wyglądał gorzej. W przypadku Piranha Bytes jest na odwrót. Oni pokazują realny build, a nie wersję skrojoną specjalnie pod pokazy.

11.06.2016 13:15
odpowiedz
Fantasista
8
Legionista

Najśmieszniejsze, że jakiegoś mech-dinozaura można pokonać za pomocą miecza ;]

11.06.2016 14:12
odpowiedz
Rapez
33
Centurion

Wyciagasz miecz, odpalasz jeta i walisz na czolo w tego mecha, wtedy aktywuje sie perk "Brazowe Spodnie" - Odwaga +25 Pancerz -50...

11.06.2016 17:52
1
odpowiedz
nicosław
22
Centurion

Kiedy w materiałach udostępnionych przez Piranie nie widać tych całych naleciałości postapo, jakichś nudnych betonowych budynków i tych oszołomów w power armorach, to gra ma nawet przyjemny klimat, taki leciutko mroczniejszy Risen 3. Gothic to to nie jest, ale niech im będzie. Kiedy jednak widzę te elementy s-f, to klimat momentalnie leci na łeb.

Jeśli już chcą to s-f, to czemu nie zrobią tego w klimacie, powiedzmy Warhammer 40k, gdzie cały futuryzm (właściwie futurystyczny gotyk) był taki siermiężny, nie wymuskany jak obudowa iPhone'a. Jakoś by to ze sobą wtedy korespondowało estetycznie. A tak mamy kolesi w zbroi z plastiku kontra dzikus w dziurawych pantalonach.

12.06.2016 00:00
odpowiedz
CyberTron
84
Imperator Wersalka

Jakie drewno...

12.06.2016 15:06
😃
odpowiedz
zanonimizowany1167700
27
Pretorianin
7.5

sceptycyzm topnieje bardziej niz lod na biegunie. to moze sie udac

03.07.2016 23:35
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul
10

Powinni ruszyć dupe i powiekszyć studio .
Aktywować kickastera i zebrać kase od graczy
kupic lub zrobić nowy silnik i zacząć robić jakąś mniejszą produkcje na której by zarobili albo zebrać kasę pare razy raz na silnik raz na gothica 4 :D

23.07.2016 21:33
odpowiedz
Adrianun
112
Senator

Na razie podchodzę do Elexa z dużym sceptyzmem...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Czy w nocy gra się lepiej?
6:49
18187145

Czy w nocy gra się lepiej?

217 175 wyświetleń 13 grudnia 2018

Nie ma to jak DRZWI W GRACH
9:10
13464156

Nie ma to jak DRZWI W GRACH

182 820 wyświetleń 9 grudnia 2018

Dlaczego Polacy nie robią gier o Polsce?
8:55
11488311

Dlaczego Polacy nie robią gier o Polsce?

2 159 wyświetleń 17 grudnia 2018

Kiedy na ekranie dzieje się zbyt dużo
10:57
11083164

Kiedy na ekranie dzieje się zbyt dużo

209 920 wyświetleń 9 grudnia 2018