tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Powrót do przyszłości, czyli pierwsze wrażenia z Quantum Break na Xbox One

15 114 wyświetleń 21 marca 2016

Strzelanie czasoprzestrzenią.

Quantym Break to nowa gra od studia Remedy, twórców Maxa Payne'a oraz Alana Wake'a. Tym razem dostajemy w ręce strzelankę, w której główną atrakcją są zabawy czasem. Tytuł zmierza na XBox One oraz na PC. Oto nasze pierwsze wrażenia!

Komentarze Czytelników (39)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
21.03.2016 12:11
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
Likfidator
116
Senator

Przenikające tekstury broni przez modele wrogów,
Broń jest wciąż elementem dekoracyjnym. Modele fizyczne w grach to wciąż geometria jak z Minecrafta. Konsolowe CPU o wydajności między Core2Duo, a Core2Quad na więcej nie pozwoli.

Brak możliwości zniszczenia źródeł światła,
Niszczenie źródeł światła wymaga dynamicznego oświetlenia, co pociąga za sobą ogromny wzrost wymagań względem GPU. Statyczne oświetlenie i geometria w parze z 8 GB RAM obecnym w konsolach pozwala wypalić w teksturach wszystkie efekty oświetlenia z Global Illumination włącznie. Mamy dzięki temu lepiej wyglądające lokacje kosztem ich statyczności.

Brak AI,
To jest akurat wina samych graczy. Zrobienie sensownego i sprytnego AI to najmniejszy problem. Wystarczy prosta maszyna stanów, która odpowiednio rozstawia przeciwników tj. jeden ostrzeliwuje, pozostali flankują. Problem w tym, że takie AI psuje rozrywkę, szczególnie przy użyciu pada, gdzie nie da się biec i celnie strzelać. Gracz ma być łowcą, a wrogowie mają mieć inteligencję zombiaków i być mięsem armatnim.

Fizyka? - bohater kopie 20-30 kilowe traczki jak piłkę.
Kontrolery postaci nie są oparte na silniku fizycznym, tylko ruch jest liczony na podstawie wejścia z pada. Interakcje z obiektami na silniku fizycznym tworzy się ręcznie tj. w momencie gdy następuje kolizja postaci z obiektem fizycznym, nadaje się temu ostatniemu siłę odpowiadającą wektorowi prędkości postaci. Z tym, że ten wektor nie jest częścią silnika fizycznego, tylko składową algorytmu opisującego poruszanie się postaci. W ten sposób obiekty fizyczne nie wpływają na zachowanie się postaci gracza czy NPC. Innymi słowy fizyka pełni tylko funkcje dekoracyjne.
Stworzenie kontrolerów postaci opartych w pełni na silniku fizycznym tj. nie sterujemy położeniem postaci bezpośrednio, a jedynie poprzez przykładanie siły do postaci jest bardzo trudne. Ciężko stworzyć grywalny kontroler w ten sposób, ale to już wynika z tego, że gracze są przyzwyczajeni do bardzo nierealistycznych zachowań obiektów w grach. Jak chociażby zatrzymywanie się w ułamku sekundy, czy bieg z prędkością 60-100 km/h.

Nie ważne czy dzień czy noc reflektory pojazdów oślepiają.
Patrz punkt ze statycznym oświetleniem:)

Nie tego oczekiwałem po grze Remedy.
A mnie w niczym nie zaskoczyli. To po prostu zwyczajna rzemieślnicza robota. Praktycznie zerowa kreatywność, tylko powtarzane do znudzenia, sprawdzone rozwiązania. Te dodatkowe moce też niczego nie wnoszą tak naprawdę.
Jednak postawcie się w sytuacji Remedy. Firma tej wielkości nie może pozwolić sobie na ryzyko w postaci niesprawdzonych mechanik. Żadna gra AAA nie wprowadza rewolucyjnych zmian, bo z punktu finansowego nie ma to sensu. Gry tego typu sprzedaje marketing, a nie jakość wykonania i innowacyjność. Gracze, którzy oczekują rozwoju gier już dawno przenieśli się na PC, gdzie nowych pomysłów jest cała masa.

21.03.2016 13:02
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany518798
19
Legionista

A czy możecie po prostu wrzucić materiał "Gramy" zamiast miliona "wrażeń"?

21.03.2016 08:07
😍
inubero
3
Junior

Serio od 8:00 już nadajecie?? xD

21.03.2016 09:39
😜
odpowiedz
1 odpowiedź
Grimmjow Jeagerjaques
15
Legionista
8.0

4:21 little finger :P a swoją grogą o której zaczynacie pracę, bo ja widzę, po tym materiale że po 8 rano :D

21.03.2016 10:47
😡
3
odpowiedz
1 odpowiedź
JohnyPK
2
Junior

Gadka jak gadka- jest ok, ale ten gameplay to już porażka...był on na god mode czy na najniższym poziomie, bo aż się nie chce tego oglądać. Walą w bohatera jak do kaczki, ten nabiega prosto na kule i nic...jak już coś pokazywać to raczej dobrego niż taką kaszanę.

21.03.2016 11:27
1
odpowiedz
1 odpowiedź
wcogram
108
Generał

Rok 2016. Dx12
Przenikające tekstury broni przez modele wrogów,
Brak możliwości zniszczenia źródeł światła,
Brak AI,
Sztuczne animacje,
Fizyka? - bohater kopie 20-30 kilowe traczki jak piłkę.
Nie ważne czy dzień czy noc reflektory pojazdów oślepiają.

Nie tego oczekiwałem po grze Remedy.
Pierwsze materiały przedstawiały lepszy koncept gry jak i bohaterów, MS gdzieś w połowie drogi zmienił plany: podmienili tekstury, modele zmienili rozgrywkę, dodali aktorów aby zrobić z tego na siłę coś interaktywnego.

21.03.2016 11:44
truskolodz
odpowiedz
1 odpowiedź
truskolodz
170
WRWG

Prezentuje się tak, jak tego oczekiwałem. Szykuje się spoko strzelanka od Remedy. Mam nadzieję, że Fabuła też będzie jako tako się trzymać, choć ta filmowość tutaj może być plusem. Jak wyjdzie biore to na Łana, ale czekam też na info odnośni wersji PC, bo chyba konkretnej daty jeszcze nie ma, albo przynajmniej nie zauważyłem by była.

21.03.2016 12:11
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
Likfidator
116
Senator

Przenikające tekstury broni przez modele wrogów,
Broń jest wciąż elementem dekoracyjnym. Modele fizyczne w grach to wciąż geometria jak z Minecrafta. Konsolowe CPU o wydajności między Core2Duo, a Core2Quad na więcej nie pozwoli.

Brak możliwości zniszczenia źródeł światła,
Niszczenie źródeł światła wymaga dynamicznego oświetlenia, co pociąga za sobą ogromny wzrost wymagań względem GPU. Statyczne oświetlenie i geometria w parze z 8 GB RAM obecnym w konsolach pozwala wypalić w teksturach wszystkie efekty oświetlenia z Global Illumination włącznie. Mamy dzięki temu lepiej wyglądające lokacje kosztem ich statyczności.

Brak AI,
To jest akurat wina samych graczy. Zrobienie sensownego i sprytnego AI to najmniejszy problem. Wystarczy prosta maszyna stanów, która odpowiednio rozstawia przeciwników tj. jeden ostrzeliwuje, pozostali flankują. Problem w tym, że takie AI psuje rozrywkę, szczególnie przy użyciu pada, gdzie nie da się biec i celnie strzelać. Gracz ma być łowcą, a wrogowie mają mieć inteligencję zombiaków i być mięsem armatnim.

Fizyka? - bohater kopie 20-30 kilowe traczki jak piłkę.
Kontrolery postaci nie są oparte na silniku fizycznym, tylko ruch jest liczony na podstawie wejścia z pada. Interakcje z obiektami na silniku fizycznym tworzy się ręcznie tj. w momencie gdy następuje kolizja postaci z obiektem fizycznym, nadaje się temu ostatniemu siłę odpowiadającą wektorowi prędkości postaci. Z tym, że ten wektor nie jest częścią silnika fizycznego, tylko składową algorytmu opisującego poruszanie się postaci. W ten sposób obiekty fizyczne nie wpływają na zachowanie się postaci gracza czy NPC. Innymi słowy fizyka pełni tylko funkcje dekoracyjne.
Stworzenie kontrolerów postaci opartych w pełni na silniku fizycznym tj. nie sterujemy położeniem postaci bezpośrednio, a jedynie poprzez przykładanie siły do postaci jest bardzo trudne. Ciężko stworzyć grywalny kontroler w ten sposób, ale to już wynika z tego, że gracze są przyzwyczajeni do bardzo nierealistycznych zachowań obiektów w grach. Jak chociażby zatrzymywanie się w ułamku sekundy, czy bieg z prędkością 60-100 km/h.

Nie ważne czy dzień czy noc reflektory pojazdów oślepiają.
Patrz punkt ze statycznym oświetleniem:)

Nie tego oczekiwałem po grze Remedy.
A mnie w niczym nie zaskoczyli. To po prostu zwyczajna rzemieślnicza robota. Praktycznie zerowa kreatywność, tylko powtarzane do znudzenia, sprawdzone rozwiązania. Te dodatkowe moce też niczego nie wnoszą tak naprawdę.
Jednak postawcie się w sytuacji Remedy. Firma tej wielkości nie może pozwolić sobie na ryzyko w postaci niesprawdzonych mechanik. Żadna gra AAA nie wprowadza rewolucyjnych zmian, bo z punktu finansowego nie ma to sensu. Gry tego typu sprzedaje marketing, a nie jakość wykonania i innowacyjność. Gracze, którzy oczekują rozwoju gier już dawno przenieśli się na PC, gdzie nowych pomysłów jest cała masa.

21.03.2016 13:02
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany518798
19
Legionista

A czy możecie po prostu wrzucić materiał "Gramy" zamiast miliona "wrażeń"?

21.03.2016 13:35
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany812566
62
Generał

Graficznie jest świetnie. 720p to lekki zgrzyt, bo taki Uncharted 4 wygląda z 3 razy lepiej niż QB i wyświetlany jest w 1080p30k (single, a multi w 900p60k). Rozgrywka wygląda OK, widać że gra jest za łatwa. Fabułą wygląda ciekawie, postacie wydają się charakterystyczne. Czekam do 5 kwietnia, XONE nie mam, ale na pewno zagram na PC, ojj już długo nie grałem na moim blaszaku :) Quantum Break to będzie miły czaso-umilacz do premier takich gier jak Uncharted 4 Kres Złodzieja, Dark Souls III, Doom, Mirrors Edge Catalyst. W styczniu kiedy będą tworzone podsumowania roku, nikt o tej produkcji nie będzie pamiętał. Taka jest prawda.

21.03.2016 16:22
yadin
odpowiedz
yadin
102
Legend

No to konsola Microsoftu ma wreszcie swoje "The Last of Us". Nic tylko pozazdrościć, hihihi.

21.03.2016 17:44
JackXP
👍
odpowiedz
JackXP
91
Pretorianin
9.0

Jestem zaskoczony, wygląda lepiej niż się spodziewałem. Lubię tego typu filmowe gry a pomysł z wpleceniem w całą akcję serialu dość oryginalny. Aż żałuję, że nie mam XB1. :)

post wyedytowany przez JackXP 2016-03-21 17:44:49
21.03.2016 18:18
odpowiedz
Zii
6
Junior

Rewolucji nie ma ani pod względem grafiki, ani pod względem mechaniki, ale jest pod względem wymogów sprzętowych xD

21.03.2016 18:54
Mastyl
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Mam duże obawy, jeśli idzie o scenariusz. Jak bowiem mawiał idol mojej młodości, grubo ciosany kreską Polcha - Funky Koval: "nie wolno igrać z czasem, wielki mistrzu".

I faktycznie miał rację. Ani w grach ani w filmach nie ma scenariuszy opartych na motywie podróży w czasie, które nie byłyby albo durne, albo niestrawne. Jedyny niebanalny i lekki scenariusz posiada trylogia "Powrót do przyszłości/przeszłości" , a z gier chyba tylko japoński Chrono Trigger.

Dlatego obawiam się.

Natomiast graficznie przecudnie.

post wyedytowany przez Mastyl 2016-03-21 18:55:19
21.03.2016 20:41
odpowiedz
1 odpowiedź
serek25
101
Pretorianin

Ależ bieda i nuda. Ziewnąłem 3 razy. Graficznie to jakiś 2011. To co się zaczyna dziać w grach wideo zaczyna parodiować same siebie.

21.03.2016 21:00
odpowiedz
zanonimizowany1066120
28
Pretorianin

Grałem i gra jest średnia taka 6/10

21.03.2016 21:35
Scrubs
odpowiedz
Scrubs
7
Legionista

Całkiem ciekawie to wygląda, a połączenie fabularne z serialem daje nadzieję na ciekawą historię.
Jednak czy sama mechanika gry nie będzie zbyt nużąca i powtarzalna? (wchodzisz do pomieszczenia walczysz z małą armią przeciwników o niewysokiej AI, wchodzisz do następnego pomieszczenia itd.) i czy to wszystkie umiejętności jakie posiada bohater?

21.03.2016 23:04
victripius
odpowiedz
victripius
89
Joker

Alan Wake prezentuje się o wiele lepiej niż Quantum Brake. Tutaj mamy do czynienia z typową strzelanką z dodatkiem zabawy czasem. Na plus na pewno gra aktorska, połączenie z serialem i oczywiście Aidan Gillen. Reszta pozostawia trochę do życzenia

22.03.2016 09:28
Kserkses
odpowiedz
Kserkses
134
Generał

Przez chwilę myślałem, czy to nie wersja z xbox360, jednak nie. Nie mówię złośliwie bo mam obie platformy i znowu zaczynam przeżywać, że gry na konsoli zaczynają wyglądać gorzej od PC (nie mówię tutaj o fps, czy rozdzielczości), tylko o wykonaniu modeli, tekstury itp. tak jak miałem z xbox360 - choć tutaj dalej gram w fight night, i tenis.

22.03.2016 09:45
2
odpowiedz
Tworzymy Gre
19
Pretorianin

Ok, już wiem by ignorować materiały arasza, bo gry mmo ciśnie za mechanikę, a w drewniane fpsy gra na łatwym.

22.03.2016 09:54
dotworker
1
odpowiedz
dotworker
4
Legionista

hmm . mam wrażenie że na poprzednich materiałach wyglądało to lepiej graficznie.. jest OK... ale...

22.03.2016 10:56
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

Heh, przecież już po pierwszych gameplayach pisałem, że nie będzie to nic nadzwyczajnego. O wszystkim przesądził przeciwnik chowający się za butlą z gazem na jednym z gameplayów... Mamy 2016 czy 1998 rok? Nie dość, że AI jest denne to bohater dysponuje kilkoma czitami, wróć, mocami.
Mnie tam jakoś nigdy nie powalały gry Remedy. Pierwszy Max Payne był ok, druga część była jak dla mnie o wiele lepsza z bardziej satysfakcjonującym bullet-timem. A Alan Wake? Mogę powiedzieć, że dawno nie wynudziłem się tak w żadnej grze. Każdy odcinek zbudowany był wg tego samego schematu: Łażenie po lesie (20 min.) => charakterystyczna miejscówka (5 min.) => Łażenie po lesie (20 min.) => charakterystyczna miejscówka (5 min.) => Łażenie po lesie (10 min.) => Cel naszej podróży i epicki filmik. (10 min.)
Dodatek American Nightmare o wiele bardziej przypadł mi do gustu. Gra była krótka, miała szybkostrzelne pukawki oraz bardziej zróżnicowanych przeciwników niż kilkunastogodzinna podstawka. I do tego genialny Pan Zgrzyt!

PS. A tak w ogóle: skoro twórcy chcą zapewnić filmowe doświadczenie to dlaczego gra nie chodzi w 24 klatkach na sekundę?

post wyedytowany przez zanonimizowany579358 2016-03-22 11:13:41
22.03.2016 13:44
odpowiedz
zanonimizowany714315
111
Legend

Przecież od początku było wiadome czym ta gra będzie.
Liniowa gra akcji TPP.. To mi się bardzo podoba! Coraz mniej takich gier, a to mój ulubiony gatunek.
Mam po uszy open worldów.

Uncharted 4 też będzie liniowy (no moze lokacje beda nieco wieksze i co najwyzej beda dwie ścieżki) i tam na to nikt nie narzeka.

Dla mnie te 2 gry to najlepsze tytuły w tym roku. Dodałbym jeszcze Deus Ex'a ale czytałem jakaś zapowiedz i mieli troche mieszane uczucia.

Niektóre bolączki wyeliminuje wersja PC (niskiej jakosci cienie), a inne są typowe dla tej generacji i prawdopodobnie następnej też. Trzeba naprawdę potęznego sprzętu, żeby to wszystkoe nie dość, ze wyglądało imponująco to na dodatek miało mega skomplikowane ai itd.

FEAR ma do dzisiaj najlepsze ai, aczkolwiek i tak jest ono dosc ubogie.

btw. Na innym portalu recenzent przeszedł już parę rozdziałów i powiedział tylko tyle, że historia jak i sama gra jest rewelacja

post wyedytowany przez zanonimizowany714315 2016-03-22 13:45:29
22.03.2016 14:38
Szaku
1
odpowiedz
Szaku
137
Szaman

Średniawka z tego co widzę.

23.03.2016 19:10
odpowiedz
zanonimizowany978775
8
Junior

W końcu retrognaty w następnym odcinku painkiller

31.03.2016 17:31
Adrianun
odpowiedz
Adrianun
118
Senator

Rozgrywka raczej nie rzuca na kolana. Oby fabuła była lepsza.

31.03.2016 20:38
😐
odpowiedz
zanonimizowany1166042
2
Pretorianin

Wątpię, że to będzie hit.

02.04.2016 12:23
odpowiedz
Prawdę Przyniosłem
3
Legionista
9.0

no tak techniczna gra od remedy jest sredniakiem ale za to cieniutki uncharted z zalosnymi quick iventami jest legendarna gra 10/10....

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze

więcej

Popularne na tvgry.pl

Survival, w którym musisz przejechać 5000 kilometrów
14:15
28493292

Survival, w którym musisz przejechać 5000 kilometrów

7 376 wyświetleń 29 czerwca 2020

Dziwne zachowania graczy, na które twórcy BYLI GOTOWI
13:02
21390297

Dziwne zachowania graczy, na które twórcy BYLI GOTOWI

413 253 wyświetlenia 22 czerwca 2020

Dlaczego EA tak szybko zabija swoje gry
12:27
19096298

Dlaczego EA tak szybko zabija swoje gry

396 528 wyświetleń 22 czerwca 2020

Najbardziej absurdalne błędy z patch notes
10:10
19080143

Najbardziej absurdalne błędy z patch notes

266 061 wyświetleń 22 czerwca 2020