Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.
Premium HD to: lepsza jakość, brak reklam, twoje wsparcie dla tvgry.pl i gry-online.pl, stajesz się aktywnym graczem naszej społeczności.
Z Abonamentem Premium otrzymasz również wiele innych przywilejów, zobacz więcej na Abonament Premium
Granie bez uproszczeń - gry, które traktują nas serio
A gdyby tak nie było znaczników i minimapy?
Pójdź tam, zrób to, zbierz nagrodę. Czy znaczniki i jasne instrukcje, co należy zrobić w grze to krok w tył w rozwoju branży? Czy jest miejsce na produkcje, które traktują nas serio, wymagają zaangażowania, eksploracji i inteligencji?

Tajemnice zakończenia Batman: Arkham Knight - analiza finału
50 892 wyświetlenia 11 lipca 2015

Czy wysoka popularność szkodzi Dark Souls?
41 644 wyświetlenia 19 maja 2016

Drugie życie Diablo III - jak Blizzard uratował swojego hack'n'slasha?
56 147 wyświetleń 6 marca 2014

Komentarz: New Vegas > Fallout 3
32 708 wyświetleń 28 października 2010

Mass Effect po dziewięciu latach - jak się trzyma pierwsza odsłona epickiej serii?
19 469 wyświetleń 6 stycznia 2016

Cywile w grach wojennych - jak strzelaniny nie chcą dorosnąć
34 224 wyświetlenia 7 marca 2015
![Goozys[DEA]](http://www.gry-online.pl//galeria/forum/avatary/30338_29.jpg)
Jordan
Popracuj w koncu nad swoja dykcja. Chryste! Poczatek filmu i juz slychac, ze masz z tym ogromne problemy...
"... zabralemsendrabianie zaleglosci (...)"
"... strssnienas oglupiaja (...)"
"... lwiaczescaktywnosci (...)" - ten moment musialem powtorzyc az 5 razy, aby go zrozumiec :/
Tak to mniej wiecej brzmi. Dalej w materiale tez jest sporo takich kwiatkow.
Ja go rozumiem. I przestań się tak pienić tam na górze, tylko też coś nagraj dla ludzi "specjalisto". Nie wiem idź do pracy gdzie inni będą też Ciebie oglądać przez internet może wtedy standardy się zmienią w naszej branży i wszyscy będą w końcu brzmieli jak dubbing polski do kreskówek Disneya.
A co do Solsów to HELL YEAH! Te gry to jak objawienie w tych mrocznych czasach.
Naprawdę dobry materiał. Niemniej fakt, że czasami mówisz za szybko jakbyś bał się, że zapomnisz co masz mówić i brzmi to jak gadanie kogoś nieco pijanego. Widać duży postęp merytoryczny, ale dykcja to ci się nic nie zmieniła.
Dobry temat. Sam zauważyłem dość dawno temu, że twórcy zaczynają traktować graczy jak debila. Dla mnie to nie jest zbyt miłe uczucie grać w grę, która traktuje nas jak ostatnich półgłówków, dlatego też coraz częściej sięgam po starsze produkcje, które takich uproszczeń są pozbawione. Dzięki temu satysfakcja z popychania fabuły naprzód jest o wiele większa. Dzisiaj taką serią, która w charakterystyczny sposób przywołuje esencję starszych gier jest Dark Souls. Nie pieści się z graczem, nie głaszcze go po główce, a wręcz przeciwnie. Początki DS przypominają mi trochę Gothiki albo pierwszego Risena, bo tam też początki są takie survivalowe. Do każdego przeciwnika należy podchodzić z największą ostrożnością i z najwyższym szacunkiem. Jeśli go zlekceważymy gorzko tego pożałujemy. Może też dlatego DS nie był dla mnie takim szokiem jak dla niektórych, tym, że wiele razy ginę też nie bardzo się przejmuję, bo mam spore pokłady cierpliwości, a poza tym te zgony są raczej sprawiedliwe. Najbardziej wkurza w grach kiedy ginie się z powodu jakiegoś buga albo przez zły balans.
Jeśli chodzi o szybką podróż to raczej rzadko z niej korzystam w Skyrimie czy WIedźminie 3. Skoro to są otwarte światy to trzeba z tego korzystać i nawet któraś z kolei podróż z jednego miasta do drugiego może przynieść coś nowego, bo pójdziemy inną drogą.

Przeszedłem Dark Souls po pijaku, mam świadków!! Jestem taki menski, beka z tych co nie umieją przejść tej Casualowej gry hihihi

Poruszylibyście temat graczy ze specyficznymi problemami? Leworęcznych, niepełnosprawnych ruchowo, niedowidzących czy jednoręcznych. Nie wszystkie udogodnienia są złe. Czasem pozwalają w ogóle przejść grę. Ale kiedy Klawiszologia jest zbyt rozbudowana lub nie ma możliwości jej konfiguracji to uniemożliwia granie. Pady to już niemożliwe do ogarnięcia marzenie a wieloprzyciskowa mysz to konieczność Na PC można się wspomagać zewnętrznymi programami ale na konsole mogę sobie co najwyżej popatrzeć. Przez problemy manualne odbiłem się od takich perełek jak Souls'y czy nawet gta V. To, że jest nas relatywnie mniej niż reszty społeczeństwa (tylko w Polsce kolo miliona) nie oznacza, że można ignorować nasze potrzeby. Żeby było jasne: Nie mówię tu o specjalnym traktowaniu czy spłycaniu gier. Dajcie nam tylko możliwość dopasowania ustawień w grach tak aby były jak najbardziej dostępne również dla graczy niepełnosprawnych. To przykre, że musimy być fanboyami PCów z przymusu i niewolnikami strzałek zamiast wsada. o wiecznym byciu "noobem" w multiplayerach już nawet nie będę się rozwodził.
@Sajmon154 - tak masz racje, każdy może wyrazić opinię pozytywną jak i negatywną; to samo ja zrobiłem odnośnie "komentarza". Jestem już zmęczony tym ciągłym narzekaniem. Goozys[DEA] zrobił to dość szczegółowo, ale ja odebrałem jego wypowiedź jak atak na prowadzącego, a nie jak to starasz się mi przedstawić "wyrażenie niezadowolenia". Nie ma już "nic", na co by ludzie nie narzekali. Rozumiem, że nie można wszystkim dogodzić. Po prostu chciałbym, aby chociaż raz ludzie pisali na temat, o którym się mówi w materiale, a nie tylko biadolić na temat jakiegoś prowadzącego. Poza tym skąd pan Goozys[DEA] wie, że Jordan nie pracuje nad tą dykcją? Tylko mu nie wychodzi. Materiał jeszcze raz napiszę: "przyjemnie się ogląda". Nie przesadzajmy Jordana dobrze się słucha, a już na pewno nie jest to tak nieznośne jak co poniektórzy piszą.

Fajny materiał
No właśnie - znaczniki itd. to nie tylko „informacja dla gracza”, która wyłącznie ułatwia/psuje rozgrywkę niby pierdoły, ale także wpływa na imersję. Np. w Red Dead Redemption wyłączałem cały HUD.
To ograniczanie interakcji - tego, że gracz ciągle podejmuje w grach decyzje i myśli (pójdę tam, zrobię to, spróbuję tego). Dziś w grach AAA mało jest myślenia, a dużo działania automatycznego (podążania za znacznikami itd.).
Taka uwaga (dość częsty błąd) - nie na tapetę (ścienną), lecz na tapet.
Gra, która nie ma znaczników, mapek i nie traktuje Cię jak idioty? DayZ. Nie żadne Zeldy itp. bzdety... Zagrajcie sobie w DayZ...
Szczerze, nie wiem skąd materiały Jordana mają tyle minusów. Czasem robi kichę wtedy sie należy, ale ten materiał jest spoko, taki jaki być powinien, dajcie sobie siana, serio. Dawajcie kciuki za materiał, a nie z powodu tego kto materiał robi ;]
"Jednakze jest on take juz osoba medialna, ktora pokazuje swoja osobe w filmach wideo, a to niestety wymusza, a wrecz wymaga od prowadzacego wzorowej prezencj"
Przecież to nie jest prawda. Standardy bywają różne (a nie tylko takie jakie akurat ty masz w pracy) a ty masz się przede wszystkim sprawdzać i tyle...
"Nikogo nie atakuje, a probuje zwrocic jedynie uwage na istniejacy problem." - to nie jest problem dla wszystkich, a takie kwiatki jak "... lwiaczescaktywnosci (...) - ten moment musialem powtorzyc az 5 razy, aby go zrozumiec :/" w oczywisty sposób będę odbierane jako przesada a przesada jako atak... Zwłaszcza że mógłbyś przyjąć zupełnie inną postawę - bardziej mobilizującą a nie kopiącą...
"Jordan nie dostalby u nas posady"
Tylko co z tego? To są inne standardy i nie ustala ich firma w której pracujesz. Bardzo dobrze, że standardy są różne a nie wszędzie na jedno kopyto wszystko...
"Wystarczy spojrzec na Kacpra, ktory wrecz ewoluowal i w chwili obecnej jest zdecydowanie najlepszym prowadzacym"
No patrz... Nie oceniam źle Kacpra bo to też zawsze jakaś różnorodność, ale osobiście bym go postawił gdzieś na końcu listy, bo jednak wieje od niego trochę zasadniczością i sztywniactwem. Ludzie jak ja cenią sobie pewien luz, swobodę, swojskość i szczerość, które da się wyczuć w materiałach i szczerze mówiąc właśnie na tym zazwyczaj wypływają też YouTuberzy...
"Dziwi mnie takze obojetne podejscie do tego tematu osob z zarzadu GOLa lub TVGRY. Nie dbaja o wizerunek. Przydalaby sie im jakas kobieta, ktora trzymalaby to wszystko w ryzach. Fajnie, ze chlopaki w koncu przeprosili sie z maszynkami do golenia i opanowali sztuke strzyzenia zarostu. Koszule rowniez prezentuja sie zdecydowanie ciekawiej od T-Shirtow z growymi motywami. Arash i Gambrinus pokazali ostatnio klase sama w sobie."
1. Raczej dbają o wizerunek, tylko że ty nie rozumiesz kierunku w którym idą...
2. Z tą kobietą trzymającą wszystko w ryzach (chodzi długość zarostu? xD) to pojechałeś po bandzie... Nikogo się nie powinno zatrudniać na chama tylko dla sztucznej poprawy wizerunku... Do tego mówimy tutaj o czymś co jest domeną męską i to akurat skupiającą się na treści a nie okładce.
3. Skąd pomysł, że wszystko co się pokazuje zaraz musi być traktowane niczym wybieg dla modelów... Jesteśmy tu żeby słuchać o grach i to, że osoba na ekranie wygląda swojsko przeciętnie to żaden wstyd.
Można wyrażać swoją opinię jak się chce, ale jak się będzie radykalnym i przesadzi to bez wątpienia należy się spodziewać odpowiednio silnego odzewu co do takiej opinii...
Goozys[DEA]--> Idź sobie słuch przebadać albo wymień słuchawki/głośniki, bo to chyba ty masz problem. To nie pierwszy raz jak przywalasz się do czyjegoś rzekomego seplenienia (pod materiałem NRGeeka to samo), gdzie nikt inny czegoś takiego nie słyszy. Albo jesteś jakoś niezdrowo przewrażliwiony na tym punkcie.
dla mnie solsy2, były trudniejsze i mniej przystępne niż 1 część broń się psuła na starcie z prędkością światła i do tego limit życia ubywał po każdej śmierci. Gra świetna czekam na 3 część ;)
Do Goozys
napisałeś: "pracuje w miejscu, gdzie na tego typu elementy zwraca sie w pierwszej kolejnosci uwage. Z miejsca Jordan nie dostalby u nas posady"
Fajnie, że udało ci w końcu dostać pracę za ladą w MC Donalds.
Wydaje mi się, ze Jordan ma wyższe ambicje niż wylądować tam gdzie pracujesz...
A tak na serio to jestem złośliwy wobec ciebie, bo ty jesteś złośliwy zupełnie przesadnie wobec Jordana. I jeszcze jak rasowy hipokryta ukrywasz swoją złośliwość pod płaszczykiem merytorycznych argumentów. Odpuść..

Nie jestem za uproszczeniami. Powracając teraz do gry MMORPG, w którą grałam parę lat temu, jestem w szoku jak strasznie ją ułatwili przez ten czas. Wszystko jest teraz podane jak na talerzu i wszystko jest przerażająco łatwe do zrobienia, a mimo to mam znajomych, którzy nie potrafią zrobić najprostszych rzeczy.. aż odechciewa się grać.
"Koszule rowniez prezentuja sie zdecydowanie ciekawiej od T-Shirtow z growymi motywami. Arash i Gambrinus pokazali ostatnio klase sama w sobie." - teraz to pojechałeś ładnie.
Tutaj chyba chodzi o to, że każdy ubiera się jak mu wygodnie. Ja to mogę się przyczepić do gambriego, że czasem ma koszulę zapiętą na ostatni guzik a tak się robi tylko gdy nosisz do koszuli krawat. Gdy go nie ma ostatni guzik powinien być odpięty, trzeba popracować nad stylem.
To nie BBC czy inne CNN. Chłopaki ubierają się tak jak jest im wygodnie. Mają być sobą a nie sztywnymi wyglancowanymi na pokaz kukłami.

@anael: Gadałem o tym kiedyś ze znajomym którego temat dotyczy: czasem drobna mechanika albo potrzeba symultanicznego wciśnięcia przycisków może takiemu graczowi uniemożliwić granie. Temat interesujący, szczególnie że mało się o tym mówi (pogadam z Gambrim, może da zielone światło w przyszłym tygodniu). Dzięki! :)
@sebogothic: Trafne spostrzeżenie! Miałem właśnie mówić o konstrukcji początku w GII, ale materiał byłby zbyt długi. Pirania świetnie uczyła wtedy jak się zabrać za świat, a do miasta można było wejść na kilka sposobów. Zdecydowanie brakuje nam teraz różnych sposobów na realizację zadań, bo biegamy od znacznika do znacznika. Owszem, są jakieś rzeczy opcjonalne w głównym wątku, może alternatywne zakończenia - ale w tych grach molochach zwyczajnie nie ma na to miejsca. Wiarę trochę przywrócił mi Wiedźmin ostatnio, gdzie naprawdę sporo od nas zależy i możemy zboczyć na inną ścieżkę.
@Raiden: Tak samo miałem, inaczej w RDR-a zwyczajnie nie da się grać. :D W3 akurat musiałem mieć minimapę, co niestety trochę mi zabijało grę bo często patrzyłem tylko na nią. Niestety lag na ps4 z wchodzeniem do menu (coś ok. 2 sekund) irytował zawsze jak musiałem spojrzeć na mapę.
Ciekawy materiał, można by na ten temat zrobić godzinny filmik nie ograniczając się do znaczników na mapie itp. Gry ogólnie stają się prostsze i głupsze, by dostosować się do żyjącego w biegu społeczeństwa, które nie ma czasu/ochoty wytężać mózgownicę. Dlatego wolę słabszą grafikę starszych gier w zamian za ciekawszą fabułę, czy konieczność pomyślenia od czasu do czasu.
Jordan, Arash, Gambrinus zawsze prezentują wysoki poziom i ich filmiki ogląda/słucha mi się najlepiej. Smutne, że połowa komentarzy zamiast o filmiku mówi o dykcji prowadzącego, która naprawdę nie jest taka zła. To nie tak, że nie wymawia RRRR, co jest koszmarne do słuchania.
Brawa dla Jordana za wzmianki o Nintendo, fajnie czasem na polskim portalu zobaczyć coś o wielkim N.

Niby w OFP czy Armie gra nieco jasno daje cel do wykonania i mamy dostęp do mapy, do tego mamy przez znaczy czas zerowy hud, jak coś można go wyłączyć i wtedy jazda na całego.
@Goozys[DEA]
Sam robisz sporo literówek i nie piszesz poprawnie, pomijając polskie znaki.
Parafrazując Twą wypowiedź - dla Twojej informacji, pracuje w miejscu, gdzie na tego typu elementy zwraca sie w pierwszej kolejnosci uwage. Z miejsca Goozys[DEA] nie dostalby u nas posady.
Zastanów się dwa razy, czy jest sens krytykować kogoś, za to jak mówi, skoro sam piszesz z błędami stylistycznymi, gramatycznymi, interpunkcyjnymi i ortograficznymi.

Jordan, to drugi Twój materiał, który mi się podoba. Oby tak dalej! W końcu zaczynasz naprawdę się przygotowywać do materiałów i robisz je interesująco! GJ!

Obiektywnie muszę stwierdzić, że gość rzeczywiście ma momentami duże problemy z dykcją. Czasami wychodzą takie kabaretowe 'paralaksa' co w rzeczywistości ma oznaczać 'pora relaksu', że rozumiem ludzi narzekających na to.
Czy jest to duży problem? Dla mnie nie, bo zwyczajnie nie oglądam tego typu materiałów. A jeśli reszta jest zadowolona, to chyba ok?
Co poradzisz że teraz gry są dla niedorozwiniętych. Mi np bardzo się podoba że w nowym Hitmanie jest opcja wyłączenia minimapy i podświetleń. Szczególnie że można dużo rozmów podsłuchać które podpowiedzą nie jedne rozwiązanie.
Popularne na tvgry.pl

Reklamy gier, które zabijają szare komórki
460 281 wyświetleń 11 stycznia 2021

Survival, który przetrwał 7 lat early accessu
2 470 wyświetleń 18 stycznia 2021

Jaki jest Cyberpunk 2077 po 200 godzinach
324 459 wyświetleń 11 stycznia 2021

Po co Polak wbija na egipski serwer
275 wyświetleń 18 stycznia 2021