tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Co z tą optymalizacją? - sprawdzamy Call of Duty: Black Ops 3 na PC

2 750 wyświetleń 7 listopada 2015

Jak sobie radzi na blaszakach?

Call of Duty: Black Ops 3 stało się faktem, a pecety to jedna z docelowych platform tej produkcji. Niektóre z poprzednich części tej serii miały po premierze problemy z blaszakami. Czy Black Ops 3 udało się ich uniknąć? Sprawdźmy.

Komentarze Czytelników (76)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
08.11.2015 12:32
odpowiedz
realista1989
2
Legionista

Nie płacz pecetowcu nie płacz, taki twój marny los hahah

08.11.2015 13:10
Hydro2
odpowiedz
Hydro2
123
Legend

Alex wszystko prawidłowo. Ja mam 3gb vram a nie mam ani freezów ani drastycznych spadków, oczywiście w ini nic nie zmieniałem ;) Widać, że skylake i sama wydajność gpu nadrabia małą ilość vramu :) Detale extra, render i ekran 1920x1080 z filmowym txaa x2. Przedział fps 45-75, limit klatek 120. Warunek to vsync na off, który sztucznie ogranicza fpsy w grach, więc zawsze wyłączam :) W tej grze dodatkowo wyłączenie vsync podwaja liczbę klatek. Hak tak każdy zawsze to włącza z przyczyn mi nieznanych, to nie dziwota, że narzekacie na optymalizację ;)

08.11.2015 13:50
odpowiedz
zanonimizowany1015479
23
Generał

Ja nie narzekam, bo zdecydowałem się kupić co innego :D

Właśnie, skoro już ktoś zaczął temat vsync to mam pytanie: Opłaca się to w ogóle w jakiejś grze włączać? Ja to zawsze instynktownie wyłączam, bo zaniża fps, zatem jaki jest cel tej funkcji i czy opłaca się to gdzieś w ogóle włączyć?

08.11.2015 14:14
Sajmon154
odpowiedz
Sajmon154
45
SSR

Kilku porządnych, reszta śmiech na sali.
I jest tak jak mówiłem, było 52% pozytywnych opini na steam, potem 55%, kolejny dzień minął i jest 57% pozytywnych opinii.
Po prostu ludziom, którym działa lub którzy są ogarnięci i potrafią o to zadbać z początku nie chciało się wystawiać oceny/opinii bo grali.
A teraz weekend się powoli kończy to i pojawiają się oceny, i to od ludzie co przegrali 10+ godzin.
A nocą przewinął się na forum nawet temat z lamentem, dlaczego ktoś powywalał ich opinie.
Cóż steam robił czystki wśród wypowiedzi osób które pisały brednie a nie posiadały nawet gry, lub ci których czas gry wynosił - 0 (z-e-r-o) Było 6,217 opinii/ dziś jest 5,671.
Tryb zombie jest też zaskoczeniem, napakowali tam tyle dobrych rzeczy że trzeba dużo czasu by się w tym połapać.
___
Aaa z pamięci jeszcze dodam:
http://i.imgur.com/RXUjM6U.png

08.11.2015 14:31
odpowiedz
WlodarW
83
Generał

Dziwna sprawa. Powinni to wycofać ze Steama jak Batmana !!!

08.11.2015 14:38
A.l.e.X
odpowiedz
A.l.e.X
127
Alekde

--->ALDUIN - vsync masz po to abyś nie miał screen tearingu, czy flickeringu, generalnie nie wyobrażam sobie aby ktoś grał bez g-sync, czy vs, czy as.

Jak nie wiesz co to screen tearing to masz np. przykład tutaj:
http://www.vichaunter.org/informatica/que-es-screen-tearing

to że VS obcina klatki do odświeżania, to tylko dobrze dla obraz i dla wzroku.

08.11.2015 14:40
odpowiedz
zanonimizowany1015479
23
Generał

Ok, dzięki :)

08.11.2015 15:16
odpowiedz
komenty
66
Senator

Zaprzeczanie temu, że jest problem to zaprzeczanie rzeczywistości. Wiele innych gier nie ma tak niskich ocen graczy nawet na początku istnienia.

08.11.2015 15:28
Sasori666
odpowiedz
Sasori666
137
Korneliusz

A.l.e.X [30]
Wyskakuje błąd o braku pamięci, mimo że raz nie dojdzie do 5GB, a innym razem do 7GB. Jak już odpali to zużywa maks 7,3GB. Jest to pierwsza gra z takim błędem.

08.11.2015 15:45
Sajmon154
odpowiedz
Sajmon154
45
SSR

@sasori666 a bierzesz pod uwagę to że gra powiedzmy zjada te 6-7GB, ale sam Windows pochłania od 1 do 1,5Gb? , dodaj do tego parę programów działających w tle, które zabiorą przykładowo jeszcze 200-400 Mb pamięci i wychodzisz z sumą 8,5 -9 GB.
Twoja sygnaturka natomiast mówi że masz 8 GB.

PS; to też zależy od profilu pamięci.
Bo osiem giga, ośmiu giga nierówne.
Możesz mieć pamięci o taktowaniach 1333, 1600, 1866, 2133 i 2400 MHz, oraz o klasie opóźnień CL8 czy CL9 czy CL10.
Różnice w wydajności potrafią byś nawet rzędu (przyrostu) 10-15%, lub (w przypadku tańszych i niższych klas ram) spadkom takim że gra się zadusi bo pamięć nie nadążny z przetworzeniem informacji.

08.11.2015 17:39
odpowiedz
zanonimizowany1101535
23
Generał

Nie wiem w czym problem, zmniejszyc ustawienia i bedzie chodzic dobrze. Zawsze to tak dzialalo. Jak za moich czasow wychodzil Unreal czy Quake 2, to trzeba bylo kupic nowy komputer, bo na starym gra w ogole sie nie odpalila, albo byl pokaz slajdow. I jakos ludzie zyli, a dzis sie widze od dobrobytu w dupach przewraca.
Dzisiaj dostaja gre i placz bo chrupie na ultra i trzeba 3 wartosci w configu zmniejszyc. I wielki lament w internecie, ze co to sie dzieje z ta branza.
Pc master race, ta jasne, predzej dzieciarnia grajaca na laptopach starych.

08.11.2015 18:01
Henrar
odpowiedz
Henrar
94
Generał Whiskas

Ludzie z kartami z VRAMem o pojemności 2GB i 8GB RAMu w kompie (bo przecież gry wymagające więcej nie powstaną! :D) mają problem, bo myślą, że na ultra ich sprzęt da radę, reszta sobie radzi. RAM się kończy wszędzie, trzeba dane przepchać przez wąskie szyny PCI/SATA i FPSy lecą na szyję.

Chryste, a pamiętam, jak wszyscy mówili przed premierą konsol, że GF570 i 580 wystarczy na całą generację xD

EDIT: a jak ktoś narzeka, że w grze PCtowej coś trzeba zmieniac lub ustawiać, by działało to płynnie na jego konfiguracji... Może pora zwyczajnie zainwestować w konsolę?

08.11.2015 18:55
odpowiedz
darek79r19
72
Pretorianin

Na moim FX 8350 i 2x GTX970 i 16 GB RAM jedynie tekstury zmniejszyłem z extra na wysokie i gra śmiga w 60 klatkach cały czas, a jest to konfiguracja słabsza od tej na filmie.

08.11.2015 19:46
mackal83
odpowiedz
mackal83
121
Konsul

Na takim mocnym sprzęcie się tnie?
Przecież ta gra na średnich ustawieniach powinna śmigać przy 8gb ramu, radeon 7700 hd 1 gb i procesorze 4 rdzeniowym 3ghz.Paranoja jak korporacje sztucznie zawyżają wymagania gry.Popatrzcie na cof4 modern warfare .Tragedia to co się dzieje z optymalizacją gier na pc.

08.11.2015 19:52
aope
😜
odpowiedz
aope
143
Corporate Occult

Nie rozumiem tych narzekań... Przecież - co można wywnioskować z komentarzy pod niemalże każdą informacją o rozdzielczości/klatkach na konsolach - PCMR już od lat gra we wszystko na pełnych detalach w 4k i minimum 60 kl/s. No to chyba na tych Titanach X jakoś działa? Ktoś się w ogóle zorientował odnośnie jakiegoś przycięcia. Dziwne. No i przecież rok (dwa?) temu komputer za 2k miał wystarczyć na całą generację, a porty błyskawiczne i proste w zrobieniu bo ta sama architektura według specjalistów forumowych. Coś jednak nie tak? Sprzęt za 5k nie daje rady - kolejnemu - portowi z konsoli za 1.4k? Przecież to powinno niezależnie od jakości portu wręcz latać. Bardzo dziwne, pewnie spece od krytyki zachodzą w głowę, no ale "da się grać" nie? ;)

08.11.2015 20:27
😁
odpowiedz
zanonimizowany549081
43
Konsul

Wiadomo, to konsole hamują rozwój, słaba optymalizacja to też wina konsol. Hahahahahahaha! Najlepsze jest to, surprise, że przeszło rok temu ktoś mi powiedział że za rok to 4K już ma być dostępne dla każdego. A tu się okazuje że PISI EKSTRA MASZIN nawet nie jest w stanie obsłużyć dobrze FHD na ultra :))))

08.11.2015 20:37
👍
odpowiedz
zanonimizowany812014
30
Konsul

Ładnie was wydomali xD

08.11.2015 21:19
odpowiedz
komenty
66
Senator

Głupotą jest sugerowanie po takim materiale, że pecety są słabe albo słabsze od konsol. To raczej słaba jest optymalizacja gier pod nie. Nie jest problemem zrobienie kiepsko wyglądającej gry, która zarżnie praktycznie każdą maszynę.

08.11.2015 21:41
odpowiedz
power xxl
49
Pretorianin
Wideo

Hejka jak to zobaczyłem to się załamałem oczywiście to nie świadczy o tym że konsole śa mocniejsze od pc , bo wiadomo żę nie są tylko o tym że producenci kładą lache na optymalizacje na pc , sam posiadam i5 haswella i gtx 970 ale kupiłem coda na ps4 i z tego co widze to dobrze zrobiłem , niech producenci się ogarną :) bo na razie średnio wyglądający Cod działa gorzej od super wyglądającego battlefronta w wersji beta :)
a tak działa Black Ops na Ps4
https://www.youtube.com/watch?v=QrbrI-cJFwQ
a tak zombi na podzielonym ekranie
https://www.youtube.com/watch?v=6cF555AoXeM

08.11.2015 22:52
odpowiedz
Amaneon1
1
Junior

Dziwne bo ja gram na i5 2300, gtx 970, 10gb ramu i jestem w stanie grać w BO3 na ultra na 2560x1080 i mam całkiem stałe klatki poza cutscenkami bo przy nich to wszędzie spadają klatki. Nigdy nie maiłem takich przycinek jak jest na filmiku. Może to dlatego że zmieniłem parę ustawień w configu... Przed tym to nawet w menu nie potrafiłem kampanii włączyć bo miałem jakieś 2fps. Ale jak zmieniłem jedną rzecz w configu to od tego momentu nie mogę na nic narzekać.

08.11.2015 22:53
odpowiedz
Amaneon1
1
Junior

Nie wiem z czego to wynika.

09.11.2015 00:27
Tórek
odpowiedz
Tórek
54
Konsul

'' dosyc poteznym sprzecie " ??? coz za skromnosc ;p

09.11.2015 09:46
n0rbji
odpowiedz
n0rbji
73
Siedzący Byk

Problemem gry jest to że w ogóle powstała w tak niesłusznej koncepji

09.11.2015 11:09
odpowiedz
kartofelek007
57
Pretorianin

U mnie jak wyłączyłem jakieś transparency i dałem ambienc oclusion na medium to gra śmigała bez praktycznie żadnych chrupnięć (naprawdę super mini przy cutscenkach). A nie mam najnowsego kompa

09.11.2015 11:33
odpowiedz
four_fun
7
Legionista

Cóż, gram na gtx980, 3770k - stałe 127 klatek na sek. non stop (ukończyłem kampanię, gram też MP) Po premierze gry wyszedł pacz, który poprawia m.in. optymalizację na niektórych komputerach. Nie widzę żadnych problemów.

10.11.2015 10:45
odpowiedz
Assassinek06
53
Centurion

Porównywać ilość fps bez porównywania jakości wyświetlanego obrazu jest po prostu idiotyzmem. Jak wiele osób w tym wątku zauważa, wystarczy wyłączyć jedną czy dwie opcje (które na PS4 są i tak niedostępne, dlatego mamy tam większą płynność) i gra śmiga. Chcecie coś realnie porównywać, to zróbcie na PC ustawienia równe tym z PS4 (no ale musielibyście umieć potrafić rozpoznać, które efekty zostały na PS4 obcięte). Niestety przy porównaniu takim jakie robicie teraz najnowszy PC przegra nawet z PS3, bo tam może być płynniej (to przecież nic, że 80% efektów została z tej wersji wykastrowana). :D
To tak jakby porównywać dwóch biegaczy i narzekać, że jeden słabiej biegnie ale nie brać pod uwagę, że ma na nogach dodatkowo 3kg obciążniki. Zdejmijcie z PC dodatkowe "obciążenie" i wtedy porównujcie, bo inaczej nie ma to najmniejszego sensu.

13.11.2015 14:51
Adrianun
odpowiedz
Adrianun
118
Senator

Z tego co pamiętam, to zarówno pierwszy jak i drugi Black Ops miał tego typu problemy, ale szybko było to naprawiane poprzez patche. W tym wypadku będzie pewnie podobnie.

14.11.2015 17:21
topyrz
odpowiedz
topyrz
75
rotfl

i7 490K?

23.11.2015 13:18
odpowiedz
Lordani66
5
Legionista

Ojej, czyzby kolejny zryty porcik dla piss sea? Prawie mi przykro xD.

suckmyjoystick[kropka]blogspot[kropka]com - wchodzic, czytac i sie douczać.

17.06.2016 17:29
odpowiedz
EmErDogi2
1
Junior

Mi tam na kompie za 2,5k działa 120+ fps

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze

więcej

Popularne na tvgry.pl

Najgorsze Gry z kosza, na które cię nie stać
21:00
37384468

Najgorsze Gry z kosza, na które cię nie stać

593 266 wyświetleń 23 marca 2020

Najlepsza gra, którą zobaczy tylko 1% graczy
11:48
28749265

Najlepsza gra, którą zobaczy tylko 1% graczy

8 973 wyświetlenia 30 marca 2020

Najprostszy przeciwnik, który zabije cię tysiące razy
10:10
24529243

Najprostszy przeciwnik, który zabije cię tysiące razy

356 346 wyświetleń 23 marca 2020

Kiedy twórcy crapów robią dobrą grę
10:01
20438199

Kiedy twórcy crapów robią dobrą grę

396 102 wyświetlenia 23 marca 2020