Po co mi fabuła, skoro mogę stworzyć własną? Narracja emergentna w grach wideo (12:34)
Historie lepsze niż największe scenariusze.
Niektóre gry upodabniają się do filmów, inne do książek, a jeszcze inne robią coś zupełnie nowego. Generowanie opowieści w locie, poprzez rozgrywkę i różne losowe systemy, to coś, czego mogą doświadczyć tylko gracze. Przy odrobinie wyobraźni, jedna gra jest wstanie stworzyć setki różnych opowieści, unikalnych dla gracza. Kacper Pitala bada to zjawisko, znane jako narracja emergentna, czy też oryginalnie, emergent narrative. Co jest lepsze: historia z Shadow of Mordor, czy z The Last of Us?
TPP vs FPP - czy widok z oczu bohatera jest lepszy niż zza pleców?
19 081 wyświetleń 28 sierpnia 2016
Tajemnice zakończenia Batman: Arkham Knight - analiza finału
62 972 wyświetlenia 11 lipca 2015
Dark Souls II vs Dark Souls - dwójka lepsza i łatwiejsza? - komentarz
24 551 wyświetleń 17 marca 2014
Komentarz: New Vegas > Fallout 3
40 518 wyświetleń 28 października 2010
Drugie życie Diablo III - jak Blizzard uratował swojego hack'n'slasha?
65 772 wyświetlenia 6 marca 2014
30 FPS vs 60 FPS - po co nam 60 klatek na sekundę w grach?
78 891 wyświetleń 6 sierpnia 2014
Popularne na tvgry.pl
10 gier, w których można zniszczyć wszystko
598 521 wyświetleń 4 sierpnia 2020
Kogo wkurzy GTA 6?
40 734 wyświetlenia 22 kwietnia 2024
Dlaczego dorośli grają w gry dla dzieci?
1 354 wyświetlenia 22 kwietnia 2024
Dlaczego kusza jest NAJLEPSZĄ bronią
729 995 wyświetleń 6 września 2021