tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
YouTube
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Nowa definicja szaleństwa - wrażenia z Hellblade

183 098 wyświetleń 8 sierpnia 2017

Wariowanie na ekranie.

Hellblade to najnowsza gra studia Ninja Theroy, które jest znane między innymi z DMC: Devil May Cry. Tym razem zanurzymy się w obłąkany umysł celtyckiej wojowniczki, która wyrusza do piekła odnaleźć swojego ukochanego.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
08.08.2017 20:30
zadymek01
13
Chorąży

"(...)Ninja Theory. To developer charakterystyczny(...)Gry będące zazwyczaj połączeniem slashera z platformerem, z dosyć dużym naciskiem na wyrazistą historię oraz postacie."
Aha, już odruchowo się krzywię.

"Czym Hellblade nie jest:
-to nie jest slasher, choć walka odgrywa tu dosyć sporą rolę
-to też nie platformówka, ponieważ co najwyżej zeskoczymy sobie z jakiejś skarpy
-nie jest grą logiczną, ani przygodówką, choć rozwiązujemy w niej zagadki
-nie jest to również action erpeg z otwartym światem, bo ani systemu rozwoju postaci, ani tym bardziej otwartego, bądź pół-otwartego świata tu nie uświadczymy
"mechaniki są bardzo podstawowe, proste, okrojone"
"idziemy jak po sznurku, a interakcje wykonujemy tylko w miejscach, które uwidzieli sobie twórcy."

Aha, czyli to takie Call of Duty wśród slasherów. K, podziękował.

08.08.2017 21:18
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Agrelm
46
Pretorianin

@up No nie za bardzo. To że coś operuje prostą mechaniką i liniową rozgrywką nie znaczy od razu, że jest Call of Duty wśród slasherów. Z wrażeń wynika, że gra nastawiona jest na fabułę i to jest głównym elementem rozgrywki. W przeszłości powstawały już gry, które miały podobną strukturę i były bardzo dobre.

post wyedytowany przez Agrelm 2017-08-08 21:24:07
08.08.2017 23:26
zadymek01
13
Chorąży

@up No nie za bardzo.

Hmm. Albo
CoDy to nie płytkie mechanicznie FPS'y, nastawione na "filmowe" doświadczanie akcji i wtedy się nie znam (grałem, i takie mi się toto wydało).
Albo
"płytki mechanicznie FPS nastawiony na "filmowe" doświadczanie akcji" to nie to samo co "gra nastawiona na fabułę i to jest głównym elementem rozgrywki"
i wtedy ja mam coś z głową.

09.08.2017 19:45
Agrelm
46
Pretorianin

To nie to samo, nawet sam to napisałeś. CoD jest nastawiony na filmową akcję natomiast z tego co wynika z filmu, Hellblade jest nastawiony na fabułę i narrację. To są zupełnie dwie różne rzeczy.
Jeśli tego nie rozumiesz to można posłużyć się prostszym przykładem filmów. Mad Max czy John Wick to filmy nastawione typowo na akcję i próżno w nich szukać czegoś innego. Idziesz na nie z potrzebą doświadczenia mnóstwa wrażeń w krótkim czasie - wybuchów, strzelanin, pościgów, krwi - i to jest wypisz, wymaluj Call of Duty. Z kolei jeśli szukasz narracji i fabuły to idziesz na Skazanych na Shawshank czy Godfellas. Tam nie znajdziesz tylu efektów specjalnych czy strzelanin co w Johnym Wicku (a Godfellas to film o gangsterach), a zamiast tego twoją uwagę będą przykuwać dialogi, otoczenie, relacje oraz decyzje bohaterów. Taka sama różnica między Wickiem, a Godfellas jest pomiędzy CoDem, a Hellbladem. To dwie gry, które poza tym że są liniowe, mają zupełnie co innego przedstawiać i inne wrażenia wywołać w odbiorcy. To nie znaczy, że któreś z nich jest gorsze, po prostu są inne i nastawione na co innego. Akcja vs narracja.

09.08.2017 21:06
zadymek01
13
Chorąży

CoD jest nastawiony na filmową akcję natomiast z tego co wynika z filmu, Hellblade jest nastawiony na fabułę i narrację. To są zupełnie dwie różne rzeczy.
OK, płytki, filmowy FPS to nie to samo co płytki, filmowy slasher, wszystko jasne ;)

09.08.2017 20:42
odpowiedz
claudespeed18
126
error

Ta dziołcha przypomina mi dziewczynkę z Die Antwoord.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Po co grać na najniższych ustawieniach?
8:06
17863302

Po co grać na najniższych ustawieniach?

27 606 wyświetleń 15 października 2017

Czemu szyby wentylacyjne w grach są OGROMNE?
10:28
9563159

Czemu szyby wentylacyjne w grach są OGROMNE?

177 898 wyświetleń 10 października 2017

Gry, które gnoją gracza już na początku
9:40
9197220

Gry, które gnoją gracza już na początku

2 216 wyświetleń 16 października 2017

Największy świat twórców Gothica. Recenzja gry Elex
14:00
8602181

Największy świat twórców Gothica. Recenzja gry Elex

140 611 wyświetleń 13 października 2017