tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Tak dobrze jeszcze na konsolach nie było - graficzne smaczki Uncharted 4

779 wyświetleń 15 maja 2016

Detale, szczegóły, precyzja!

Uncharted 4 robi wrażenie przede wszystkim ze względu na ilość detali, jakie znajdują się w tej grze. Zabrudzenia na ubraniu głównego bohatera, drobne animacje, sposób w jaki prezentują się twarze postaci. Jest tu sporo rzeczy, na których można zawiesić oko. Naughty Dog udowadnia, że duża skala czasami nie równa się rozmiarowi, tylko precyzji gry.

Komentarze Czytelników (107)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
15.05.2016 21:18
odpowiedz
2 odpowiedzi
BlowUP
36
Pretorianin

Będzie wideorecenzja ?

post wyedytowany przez BlowUP 2016-05-15 21:19:11
15.05.2016 21:35
odpowiedz
reqqq
19
Chorąży
10

Najpiękniejsza gra w jaką w życiu grałem, z moim smiesznym GTX 970 w piecu nie znajde takie gry na pc ... a szkoda bo jestem graczem i jednak wole 60+fps, co nie zmienia faktu ze na PS4 i tak sie gra bardzo przyjemnie nawet w tych 30fpsach szczerze nawet mi to nie przeszkadzało, a sama gra już ukończona i co tu gadać, graficzny kamienmilowy od czasów farcry 1 a sama gra genialna ... :)

15.05.2016 21:51
odpowiedz
Rvn10
56
Generał

Naughty Dog które uwielbiam za serie z Crashem B. ma o tyle lepiej, że oni robią grę tylko na konsole Sony i mogą się w pełni skupić na tym. Tak czy siak są wśród najlepszych developerów gier na świecie.

15.05.2016 22:33
odpowiedz
juz_sam_nie_wiem
90
Pretorianin

Realistyczna animacja - samoskładająca się lina...
Ale gra i tak wygląda kapitalnie:)

15.05.2016 22:41
odpowiedz
1 odpowiedź
assassin47
79
Konsul

Grafa jest MEGA. Na prawdę były momenty gdzie po prostu szczęka opada. Aż sie zatrzymujesz, podziwiasz i chłoniesz klimat. Jak dla mnie 10/10 za całość.

Sami zobaczcie (link yt, zero historii ale jest pewna osoba i lokacja)

spoiler start

Czyli dżungla przed New Devon https://youtu.be/9VBt0mNfebg?t=21m37s

spoiler stop

15.05.2016 23:34
odpowiedz
3 odpowiedzi
ajax34
32
Porucznik

Wow grafika w tunelowej grze. W GTA to jest sztuka.

16.05.2016 00:00
odpowiedz
2 odpowiedzi
mgr. Kuba
71
-

Gra może i ładna, szkoda tylko że słychać w niej policjanta z "Rodziny zastępczej", biorą go wszędzie a jest tragiczny, może poza lemurem.

16.05.2016 00:54
odpowiedz
yadin
93
Senator

Jakby nie patrzeć to "Uncharted 4: A Thief's End" jest małym arcydziełem i grą na miarę własnych czasów. To ostatnie to utarty zwrot, ale "Uncharted 4" kumuluje w sobie to, co w tej chwili w grafice gier jest na najwyższym poziomie, a większość studiów ledwo nadąża za taką czołówką, jak Naughty Dog czy Kojima Productions.

Załóżmy, że ta część jest tylko tak dobra graficznie, jak poprzednia. To co wtedy? A no nic. Gra zebrałaby niezłe recenzje, ale oberwałaby za liniowość, wtórność i odcinanie kuponów. To właśnie grafika i animacje dają tej grze najwięcej nadzwyczajności. Fabuła jest naciągana, przeciwnicy zbieraniną super żołnierzy, a niektóre elementy gry to zwierciadło najlepszych pomysłow Naughty Dog, jakie do tej pory mogliśmy podziwiać.

16.05.2016 04:41
odpowiedz
inc0gnito7
12
Legionista

Swietny material

16.05.2016 08:42
odpowiedz
Medico della Peste
23
Generał

A do tego trzeba dodać, że sama gra, podobnie jak poprzednie części, jest poskładana (w mistrzowski sposób) z klocków obecnych w innych grach. Twórcy wzięli to co najlepsze z Assassins Creed, Tomb Raider, Gears of War i połączyli w jedno. W zasadzie nie ma w niej nic oryginalnego ale gra się świetnie.

16.05.2016 10:22
odpowiedz
1 odpowiedź
Absolem
50
Pretorianin

Niech mi ktoś więc powie, na jaką cholerę robić takie PS Neo, skoro da się wyciągnąć taką grafikę z PS4? Czy na prawdę ludziom potrzeba więcej?

16.05.2016 10:35
odpowiedz
3 odpowiedzi
koobun
39
wieszak

Niech mi ktoś więc powie, na jaką cholerę robić takie PS Neo, skoro da się wyciągnąć taką grafikę z PS4?
Nie każdy jest takim mistrzem jak ND. Poza tym, wyżyłowali tę biedną PS4 do granic możliwości. Za każdym razem gdy uruchamiałem U4 miałem wrażenie, że konsola próbuje odlecieć.

16.05.2016 12:04
odpowiedz
4 odpowiedzi
maciokoki
31
Konsul
9.0

chyba jedyna sensowna gra na ps4... cala reszta to albo slabe-sredniaki albo mozna pograc w nie na pc

16.05.2016 12:32
odpowiedz
1 odpowiedź
pioleo
7
Legionista

nie jestem posiadaczem PS4 ale ta gra jest wizualnie piękna po prostu, brawa dla twórców, brawa też dla aktorów podkładających oryginalne głosy, gdzieś tam w odmętach internetu widziałem oryginalną scenkę z Eleną i Drake'm, cud miód i orzeszki :), niezmiernie cieszy mnie to, że są jeszcze kreatywni ludzie którzy potrafią zaskoczyć i wycisnąć ostatnie soki ze sprzętu na którym operują

16.05.2016 16:59
odpowiedz
16 odpowiedzi
Ogame_fan
85
Senator

Potwierdza się to co pisałem jakiś czas temu. Konsole mogą sobie być przestarzałe ale to pecetowe ekskluzywy wyglądają jak kupy sprzed 3 generacji.

Najładniejsze gry są na konsolach.

Sama gra to geniusz w czystej postaci.

16.05.2016 17:42
odpowiedz
3 odpowiedzi
sich
35
Centurion
9.0

To teraz pomyśleć jak GTA 6 będzie wyglądało :D

16.05.2016 19:50
odpowiedz
1 odpowiedź
szympek1818
45
Generał

Mam nadzieje, że inni twórcy wyciągną jakieś wnioski z Uncharted 4.

16.05.2016 21:33
odpowiedz
topyrz
47
pogodnik duchnik

Normalnie uncanny valley.

16.05.2016 21:57
odpowiedz
widzeczolgi
7
Legionista

To że przy cutscenach opada szczęka nie znaczy że w grze jest zaje**sta grafika. Osobiście widzę ogromną różnicę pomiędzy przerywnikami a samym gameplayem- Nic specjalnego

16.05.2016 22:51
odpowiedz
10 odpowiedzi
Shiro D. Ace
34
Centurion

Jedna gra na PS4 wygląda lepiej niż inne gry na PC (bo na PC nie wyszła, więc nie da się porównać jakby wyglądała na nowej generacji kart graficznych które będą na dniach). Konsolowy dostają orgazmu. Brawo. Nigdy nie hejtowałem za platformę na której się gra. Ale teraz już nie mogę... odnoszę wrażenie, że fani konsol mają jakieś kompleksy... JEDNA gra wygląda lepiej i od razu "buuu pc to gówno" "buuu konsole lepsze" "buuu konsola za 1000zł lepsza niż PC za 5000zł".

Trochę to żałośnie brzmi. Zdecydowanie to świetna gra i najlepszy ex na PS4. Jednak zadajmy sobie pytanie, czy gdyby ta gra wyszła na PC i wykorzystała by moc nowej serii GTX 1000, to czy nie pozamiatała by wersji z PS4? Ja się cieszę, że gry na konsolach wyglądają tak dobrze, bo to daje nadzieje, że na nowej generacji kart zobaczymy jeszcze lepsze.

PS: Cienie rzucane przez rzęsy to jedno, ale tekstury z minecrafta to też widać ;)

17.05.2016 07:41
odpowiedz
4 odpowiedzi
lordpilot
134
Senator

Jednak zadajmy sobie pytanie, czy gdyby ta gra wyszła na PC i wykorzystała by moc nowej serii GTX 1000, to czy nie pozamiatała by wersji z PS4?

^^ Przy odpowiednim budżecie (ważne!) i zdolnych deweloperach (jeszcze bardziej ważne!) niewątpliwie tak. IMO jednak na PC kuleje jedno i drugie z naciskiem na drugie. Nie pamiętam w ostatnich latach exa, który na rydwanie urwałby dupę grafiką i był przy tym nieźle zooptymalizowany. Kojarzę za to sporo takich, które wyglądały przeciętnie/kiepsko, przy czym działały jeszcze gorzej ;-).

Honor rydwanu ratują IMO deweloperzy multiplatformowi - Wiedźmin 3, GTA V, Alien:Isolation (śliczna gra, zajebiście dobrze zooptymalizowana), Wolfenstein The New Order, Battlefront - to tak na szybko lista tytułów z ostatnich lat, które wyglądają lepiej niż na konsolach i przy tym świetnie działają.

Naughty Dog? Gameplaye z U4 powodują u mnie opad szczęki - a często już mi się to nie zdarza. Odpowiedni budżet, MEGA ZDOLNI deweloperzy i na stosunkowo słabym sprzęcie (po tych 3 latach PS4 "bebechami" nikogo nie szokuje) mamy technologiczny przełom - próżno szukać takiej grafiki, takiej fizyki i takiej dbałości o detale w innych produkcjach (no tu jeszcze Rockstar dałby radę) - bez znaczenia czy mówimy tu o tytułach konsolowych czy tych na mocne blaszaki. Całość działa bezproblemowo na "zabawce", która kosztuje 900 zł. (używana). IMO to dokładnie i boleśnie pokazuje jakimi beztalenciami w stosunku do ND są inni deweloperzy, z naciskiem na deweloperów, którzy robią exclusiwy na PC :D.

W przypadku ND to zresztą nie pierwszyzna. Ja we wrześniu zeszłego roku na pożyczonej PS3 ograłem w końcu TLOU. Fabularnie i gameplayowo to arcydzieło, tutaj już nie będę się powtarzał. Ale gra dawała radę także jeśli idzie o oprawę - pamiętam nawet poprawnie zaimplementowany efekt "głębi pola", co (teoretycznie) na PS3 i X360 nie powinno się zdarzać, gdyż te maszynki na coś takiego były po prostu za słabe. Cóż, widać zdolna ekipa nie ma w słowniku słowa "niemożliwe", a bariery technologiczne nie stanowią przeszkody nie do obejścia.

17.05.2016 15:46
2
odpowiedz
K.A.R.O.
22
Centurion
10

Normalnie animacja super realistyczna. Powiedziałbym że jak z filmu gdyby aktorzy tak dobrze odgrywali swe role, a w szczególności minike twarzy. A realizm graficzny i fizyczny trudno skrytykować by było. Normalnie miód i kasztanki. ;]

17.05.2016 15:48
odpowiedz
3 odpowiedzi
Wrathtide
15
Chorąży

Kto wgl porusza tak idiotyczny temat ....? Gdyby zrobić materiał o tytule czego nie zobaczysz na konsoli to mogło by wam braknąć czasu antenowego w tym miesiącu... Tak bardzo konsolowcy potrzebują podbudować swoje ego że chociaż 1 gra wygląda ładniej na konsoli bo jest.... tylko na konsole? xD GG Kacper - naprawde GG WP.

17.05.2016 16:14
odpowiedz
1 odpowiedź
Rentag_nr1
8
Legionista

Afera związana z niską oceną Uncharted 4
CZY UNCHARTED 4 ZASŁUGUJE NA OCENĘ 4/10?
https://www.youtube.com/watch?v=LZAa2V3mabA

18.05.2016 13:45
odpowiedz
14 odpowiedzi
mario1088
49
Pretorianin

Grafika ogólnie jak w każdej grze, detale jednak robią różnice ale..... Detale o których mówił Kacper to efekt nie możliwości sprzętu a twórców. Animacje to efekt technologi motion capture obecnej generacji. Wyglada genialnie, ale nic to nadzwyczajnego - poprostu brawa dla twórców za ambicje, nie olanie tematu i stosowanie najlepszych narzedzi. Jungla? Lepsza bylaw Crysis, nic specjalnego z dalekiego planu. Konsolowcy nie rozumieją że kluczowe są decyzje szefow firm. Ta gra miala imponowac wiec imponuje detalami. Zaden, absolutnie żaden problem uzyskac kilkakrotnie lepszy efekt na PC. Tylko nikt tam za to nie zaplaci.

post wyedytowany przez mario1088 2016-05-18 15:09:07
18.05.2016 17:00
odpowiedz
PePe PL
91
Pretorianin

Widać niezły ból dupy niektórych. Btw po co to PeCetowe łajno się tutaj zleciało? Przecież chyba ich nie interesują dziecinne, liniowe gry na przestarzała konsolę. Zresztą są zajęci graniem w Crysis w 4k 120fps, a przynajmniej marzeniem o tym bo raczej 90% z nich nie ma sprzętu nawet o mocy ps4, nie mówiąc już o sprzęcie umożliwiającym grę w tak chętnie przez nich przywoływanym 4k czy 120fps.

post wyedytowany przez PePe PL 2016-05-18 17:01:11
20.05.2016 08:41
odpowiedz
mackal83
98
Pretorianin

Jestem pod wrażeniem artykułu jak i samej gry.To pokazuje także,że gry na PC mają zawyżone wymagania.Szkoda wielka,ze nigdy ta gra nie wyjdzie na PC.Trzeba będzie chyba sobie sprawić PS4 , pod warunkiem,ze wyjdzie więcej takich dobrych gier jak Uncharted...

21.05.2016 12:00
odpowiedz
2 odpowiedzi
;-p
20
Centurion
9.5

Niech mi ktoś teraz pierdolnie tylko, że konsole hamują rozwój gier to chyba pierdolnę ze śmiechu :p

21.05.2016 18:02
odpowiedz
2 odpowiedzi
str1111
17
Pretorianin

Żeby nie było, uprzedzam że uwielbiam U4, jednak troszkę was tu ponosi. U4 nie jest czymś czego by nie było już wcześniej (proszę doczytaj do końca, zanim mnie zjesz), świetne animacje to domena Ubisoftu i w ich asasynach są one również niesamowite. Oświetlenie w U4 jeśli się nie myl jest statyczne, więc żre znacznie mniej niż taki cykl dobowy (co oczywiście nie jest minusem) i w takim Unity (pomijając jak zabugowana ta gra nie była) również wyglądało świetnie. Widać że ND wyciągnęło z konsol wszystko co się dało i wpakowało w mapy (przez co to co jest wokół nich wygląda znacznie gorzej) i to się chwali, ale nie przesadzajmy już.
To co winduje graficznie U4, jest wymienione w materiale i są to głównie detale, które w niektórych przypadkach rzeczywiście są znacznie większe niż w innych grach (choćby to wlewanie się wody za koszule). I głównie to jest w U4 najważniejsze. Dla przeciwwagi dam tu nowego Wiedźmina, w którym również detale są na wysokim poziomie (ale nie o to chodzi). W U4 mamy detale w skali mikro, natomiast w Wiedźminie detale w skali makro, wszystko to jest w zasadzie uzależnione od skali świata, czy samej specyfiki gry. Dlaczego zestawiłem te dwie gry choć różnią się tak bardzo? z prostej przyczyny, bo obie te gry są na podobnym poziomie jeśli o te detale chodzi, tyle że w obu tych grach skupiono się na czymś innym (dlatego pisanie komentarzy w stylu "pokaż mi grę na PC z taką grafiką jak U4" nie ma sensu - choć i tu można by rzucić np. Ryse, pomijając to jaka ta gra była). Otóż w U4 mamy np to wlewanie wody za kołnierz, a dla przeciwwagi w W3 mamy wspaniale zrobiony cykl pogodowy (chodzi mi tu o to że burze można zobaczyć gdy jest jeszcze daleko od nas i być świadkiem jej nadejścia). Podobnie jest z animacjami, Drake jest świetnie zanimowany i Geraltowi naprawdę daleko do tego, jednak w W3 prócz animacji Geralta, dochodzą też animacje innych NPCów, którzy mają swoje unikalne animacje, to samo z potworami itd. przez co gdyby RED poświęcił tu czas na animowanie samego Geralta i inne NPCe oparł o jego animacje (wydaje mi się że ND zrobiło coś podobnego w przypadku towarzyszy Natana), to mielibyśmy podobny skutek. To samo w przypadku wnętrza domu którym ktoś się zachwycał, tu widać to najlepiej, gry składają sie z presetów (stoły, szafki, itp.), które później wypełniają świat, w U4 presetów może być tyle samo co w W3, może być mniej (nie wiem ile ich jest), ale dzięki temu że gra jest pod względem powierzchni znacznie mniejsza, unikalnych presetów można upchać więcej, niż w W3, gdzie te presety muszą wypełniać znacznie większy obszar, przez co łatwiej zauważyć ich powtarzalność.
Wiem, wiem, może być to trochę (na pewno jest) chaotycznie napisane, jednak chcę tu pokazać że ND i RED wykonały kawał dobrej roboty, na podobnym poziomie, jednak U4 przez to że jest to gra mniejsza, może wyglądać lepiej, co nie znaczy że ma więcej detali niż Wiedźmin, a zerojedynkowe podejście do tematu grafiki (czyli tylko poprzez wizualny efekt) nie ma sensu, przez co niektóre komentarze, które robią z U4 coś czym nie jest mijają się z celem (bo to fanbojstwo, a nie zdrowe podejście do tematu).
I nie, nie pokazuję tu wyższości jednej gry nad drugą, ani nic z tych rzeczy, po prostu nie zgadzam się z twierdzeniem że jedna gra winduje tu wszystko i jest znacznie lepsza niż wszystkie inne, bo szeroko pojęta grafika składa się z masy tych małych detali, ale żadna gra nie ma ich wszystkich. Gracz musi sobie wybrać czy woli grę bardziej zamkniętą jak U4, czy nowy Tomb Raider, czy większą jak Wiedźmin czy Skyrim.
Chyba tylko Rockstar mógłby sobie pozwolić na wydanie gry łączącej oba te aspekty i wiedzieć że się zwróci.

post wyedytowany przez str1111 2016-05-21 18:03:08
17.07.2016 13:34
odpowiedz
Adrianun
108
Senator

Po prostu opad szczęki!

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Po co grać na najniższych ustawieniach?
8:06
18504307

Po co grać na najniższych ustawieniach?

29 998 wyświetleń 15 października 2017

Czemu szyby wentylacyjne w grach są OGROMNE?
10:28
9598159

Czemu szyby wentylacyjne w grach są OGROMNE?

177 898 wyświetleń 10 października 2017

Gry, które gnoją gracza już na początku
9:40
9522233

Gry, które gnoją gracza już na początku

8 079 wyświetleń 16 października 2017

Największy świat twórców Gothica. Recenzja gry Elex
14:00
8687186

Największy świat twórców Gothica. Recenzja gry Elex

140 611 wyświetleń 13 października 2017