tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
Standard
Brak Premium HD

Rift - międzywymiarowe potyczki

21 741 wyświetleń 24 stycznia 2011

Wymiar, wymiarowi nie równy.

Kontynuujemy naszą przygodę w uniwersum Rift. Tym razem pokazujemy rozgrywkę w bardziej zaawansowanym stadium.

Komentarze Czytelników (47)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
17.01.2011 19:41
Ezio339
odpowiedz
Ezio339
23
Konsul

Fajny ten system wymiarów.

17.01.2011 20:16
odpowiedz
krzychu2k7
39
Konsul

"nie równy" i nikt nie wytknął :)

17.01.2011 20:51
😐
odpowiedz
rafalek97
6
Junior

runes of magic jest do dupy bo jest zniszczone przez mikro-płatności tak bym w to grał ale jak widzę ziomka który sobie kupił super rzeczy boosty do expa i jak mam te lagi (przynajmniej miałem) to mi się grac odechciewa... a to to może byc fajne tylko czy będzie w tym abonament?

17.01.2011 20:58
odpowiedz
dark5tu5
91
Konsul

abonament będzie.... 15$/ miesiąc lub jeżeli wykupisz od razu na pół roku wyjdzie po 10$/miesiąc.

17.01.2011 21:21
odpowiedz
jediwolf
30
Chorąży

A będzie typowo lecząca klasa??

17.01.2011 21:27
odpowiedz
dark5tu5
91
Konsul

tak... jest klasa: "cleric"

17.01.2011 22:41
jaxon
odpowiedz
jaxon
85
Infidel

07:07 i dalej nie dziala

18.01.2011 00:26
odpowiedz
yarodg
43
Centurion

bardzo podobna do warhammera age of reckoning z tymi public questami i skrzynkami (tutaj worki)

akurat jest to bardzo fajne rozwiazanie ciekawe jak sie ta gra rozwinie

18.01.2011 00:35
Adrianziomal
😉
odpowiedz
Adrianziomal
46
Samael

Chyba ja się już na razie znudziłem WoWopodonym grami MMORPG fantasy.

18.01.2011 01:00
odpowiedz
zanonimizowany639270
31
Generał

Troszkę za dużo "gadania żeby gadać" ale ogląda się fajnie :).

18.01.2011 09:19
combater
odpowiedz
combater
21
THE-EPIC-KILLER

no fajne 2 czensc
szkoda ze gra w nie moim typie

18.01.2011 14:53
😜
odpowiedz
zanonimizowany677778
22
Legionista

Strasznie podobne do World of Warcraft... Ale niestety lepsze nie jest :P

18.01.2011 14:59
odpowiedz
TobiAlex
144
Legend

Pirania122 a właśnie, że jest. I to pisze zagorzały fan WoWa. Subskrypcja anulowana na rzecz RIFT'a.

18.01.2011 15:15
Marecki_KG
odpowiedz
Marecki_KG
86
Konsul

Powtórze, jedyne słuszne MMO to Lineage 2

18.01.2011 15:51
👍
odpowiedz
MaG200pl
4
Junior

dajcie gry na ipoda/iphona .Pozdroo

18.01.2011 15:55
odpowiedz
koobon
82
Legend

"Strasznie podobne do World of Warcraft..."
Rozumiem, że WoW jest najpopularniejszym, ale do diabła nie jedynym MMORPGiem. Na pierwszy i drugi rzut oka Rift dużo bardziej przypomina WAR.

18.01.2011 16:29
👎
odpowiedz
Pawloos
3
Junior

Nie dam forsy za cos takiego nara zycze powodzenia w grze...

19.01.2011 08:25
odpowiedz
kubas246
67
Pretorianin

niby gierka ok ale bardzo podobna do wow'a szczególnie rozmieszczenie wszystkich okienek, ikonek i ich wygląd (taki sam chat, odpalenie mapy na pełen ekran wygląda tam samo, tak samo rozmieszczona i wyglądająca ikona postaci i ikona wroga z którym walczymy i tak samo rozmieszczone backpacki, takie samo rozwiązanie umierania, nawet drzewka talentów wyglądają prawie tak samo) Ogólnie wszystko i z rozgrywki i z zastosowanych rozwiązań przypomina WoW'a. nawet okienka przyjęcia q jest takie samo tylko w inny kolorze...

19.01.2011 09:17
odpowiedz
jackaroo
27
Chorąży

To jest juz troche meczace. Ludzie tylko w kolko ze podobna do WoW'a, ze kopia itp itd. Chcialbym tylko zauwazyc ze w samym WoW'ie tez niczego nowego nie wymyslili tylko skopiowali wczesniejsze rozwiazania ktore sprawdzily sie w innych grach tego gatunku. Chyba jedyna nowosc jaka wprowadzil WoW to wykrzykniki nad NPC z questami. Owszem interfejs w Rift jest podobny do tego w WoWie ale czy naprawde w kazdej grze chcielibyscie inny ktorego trzeba by sie uczyc od nowa? Nie wymysli sie od nowa kolo jak to mowia. Jesli cos sie sprawdza, jest wygodne w uzytkowaniu to jak najbardziej powinno sie takie rozwiazanie powielac.
Jesli mowa o UI to dla mnie np licza sie drobne roznice w dzialaniu, ktore wg mnie w Rifcie sprawiaja ze gra sie wygodniej niz w WoW'ie. Na przyklad podczas oddawania i brania questow nie trzeba klikac za kazdym razem zeby otworzyc okno, niby mala rzecz a w WoWie mnie to irytuje jak ma sie oddac czy wziasc kilka questow od jednej osoby.

19.01.2011 09:30
odpowiedz
ziomal3232
29
Centurion

Ja mam prośbę do tv-gry o zrobienie gramy z lord of arcana na psp:)

19.01.2011 14:21
😜
odpowiedz
badtouch
4
Legionista

Myślę że sprostuje pare informacji na temat RIFT oraz udziele kilku innych, dodatkowych, które pominął twórca ów gramy... który nie poświęcił chyba dostatecznie czasu na całą grę.

1. Podczas zamkniętych beta testów ujawniono 6 rodzajów riftów. Smierć, Woda, Ogień, Życie, Ziemia, Powietrze. Z 6 ujawnionych uświadczyłem 5 z nich. W tym 5 Gobal eventów z nimi związanych.

2. Global Eventy, eventy organizowane przez GM'ów na serwerach, wygląda to mniej więcej tak :
Event się rozpoczyna od gadki przywódcy naszej nacji i danego żywiołu (jakiegoś tam ich dowódcy), potem na mapie pojawiają się potwory i cele do zrealizowania (tak na całym jednym danym obszarze), na przykład, zamknięcie 50 riftów
2.1. Potem zaczynają się innego typu zadania do wykonania, np zabicie 5 okrutnie mocnych bossów, zwykle na tym etapie już uformowane sa 3 lub 4 rajdy współdziałające w celu wykonania zadania
2.2. Kolejna część eventu, lub ostatni boss na którego rzucają się wszyscy na danym obszarze.

3. Rozdział itemów z publicznych eventów, zależy od wkładu danej osoby w wykonanie go, liczy się : DPS, Tankowanie, Healowanie, nie jestem pewien czy debuffowanie tez sie liczy;p. Nagrody rzadko są przekazane w formie przedmiotów, dostajemy zwykle walutę za którą w specjalnych sklepach możemy kupić bardzo rzadkie przedmioy.

4. Guildie, jak wszedzie są questy dla calej guildii, około 10ciu rang do przekazania, oraz levele guildii razem z specjalnym drzewkiem skilli guildiowym do ulepszania.

5. Questy: cele questów zwykle są zaznaczone na mapie.

6. Rifty nie wypuszczają wędrujących jednostek. Jednie Footholdy (przyczułki jak to autor gramy! nazwał).

7. Instancje są bardzo fajnie wykonane, niczego im nie brakuje.

8. Grę trzeba kupic, a następnie płacić abonament.

9. Dostępny rozbudowany crafting.

10. Zaprzyjaźnianie się z róznego rodzaju frakcjami pozwala nam odblokować specjalnych handlarzy w głównych miastach, można także zaprzyjaźnić się z Zywiołami elminując ich rifty, co oczywiście brzmi bez sensu, a same żywioły posiadają własnych handlarzy w głównym mieście.

11. Autor zapowiedzi lub gramy, nie pamiętam który, napisal/powiedział o wyrzucaniu riftów na terenie wroga. Sprawa wygląda tak, rifty pojawiają się spontanicznie lub jako "tear" (czytaj jako wyrwa albo przedarcie a nie łża), spontanicznie pojawiają się natychmiast i atakują wszystko w miejscu powstania, "tear" nie koniecznie musi się przekształcić w rift, czasem "teary" znikają po jakimś czasie, ale można go wywołać odpowiednim skillem który się dostaje na poziomie bodajże 10.

11.1. Można wyrzucać własne oddziały defiantów lub guardianów na wrogie footholdy "przyczułki". Przybiega wtedy oddział mocnych defiantów lub guardianów zależnie od tego kim jest gracz i atakuje dane miejsce.

12. Rifty i inwazje są podzielone na wielkości, i levele. Levela komentował nie będę, ale wielkości które do tej pory widziałem to : Minor, Major i bodajże MASSIVE, którego uświadczyłem raz. Im większy rift/inwazja tym lepsze nagrody i sama skala public eventu.

Wnioski: Gra jest bardzo udana, z dużym potencjałem, ma wszystko to co world of warcraft, i przebija WoW'a samą ideą globalnych a także publicznych eventów, które sprawiają że gra jest mniej żmudna, mam nadzieję że gra odniesie sukces i nie zostanie stłamszona przez obecnych gigantów tego gatunku.

22.01.2011 14:29
odpowiedz
Exmister
19
Centurion

BETA VIP KEY

3FPE-MR9K-6H2W-ZR7E-Z6MF

Do wykorzystania dla pierwszych 25 osób, więc kto pierwszy ten lepszy!

23.01.2011 14:31
Nolifer
odpowiedz
Nolifer
123
The Highest

Gra wygląda super i jest lepsza od Aiona

23.01.2011 18:07
odpowiedz
Niosący Światło
32
Pretorianin

Koniu powiedz czy wciąż grasz w bete Rifta?

23.01.2011 22:00
odpowiedz
mikel21
19
Konsul

wyglada to ciekawie.

30.01.2011 02:42
👍
odpowiedz
B0REK
7
Legionista

Gra wyśmienita.

Właśnie jestem po skończeniu beta eventu 5. Wywarła na mnie takie wrażenie, że pokusiłem się o recenzję. Uwaga sporo tekstu.

Najpierw małe sprostowanie do listy badtoucha, gdyż Rift też wypluwa wrogie oddziały mobilne.

Co do porównania z WoW.
Gra jest bardzo dojrzała. Jakbym miał podsumować całość w jednej myśli:
Pewnie wielu z Was gra parę dobrych lat w różne MMO, poznaliście wszystkie najpopularniejsze (WoW, Lineage II, Warhammer Online, LOTR Online, DDO itp, GW itp) Jednak w każdym z nich coś było nie do końca tak jakby się chciało. Dla mnie najbliższy ideału był WoW - jednak parę rzeczy i tak bym zmienił. Jakiś braki w interfejsie, niepotrzebne marnowanie czasu na podróż do travel points itp. Zawsze jakiś zgrzyt. Więc w przypadku RIFT'a to wygląda tak, jakby ktoś przeczytał wszystkie uwagi graczy na temat powyższych gier i na każdym kroku przy tworzeniu swojego tytułu miał je na uwadze. W efekcie mamy grę, która niczym się nie różnia, ale tylko z pozoru. Jest to dobrze znane środowisko, w którym czujemy się jak w domu, ale na każdym kroku udoskonalone. Tak jakby ktoś w naszym domu zainstalował moduł AI. Do tego dodano wiele własnych rozwiązań. Dopracowanie szczegołów na prawdę powala, np:

1.) Głupia lista aktywnych questów - niby prosta rzecz, a każdy wie jak doskonale można to spieprzyć w prozaiczny sposób. W RIFT jest to ideał. Qusty są świetnie rozpisane, obszar występowania mobów, itemów itp na prawdę czytelnie pokazany na mapie. Jeśli trzeba użyć jakiegoś przedmiotu podczas questu, nie musimy go szukać w plecaku, obok nazwy questa jest mała miniaturka. Wystarczy kliknąć i hula. Jeśli w trakcie postępu w queście potrzebny będzie kolejny item, ikonka się uaktualni. Po prostu genialne

2.) Dynamiczne questy - świetna sprawa, nie wiem czy częstotliwość ataków będzie taka sama w retail, ale ma się pełne ręce roboty. Czasami aż przeszkadza to w qustowaniu. Na prawdę czuć, że jest to inwazja a nie piknik. Często olanie wezwania na rzecz questów kończy się tym, że nie ma komu tego questa oddać, bo obóz został wybity.

3.) Instancje, które grałem, są świetnie zaprojektowane, mają ten klimat, który znałem tylko z WoWa i D&D online.

4.) Crafting - prosty i skuteczny. Żadne śmieci, większość rzeczy się przydaje, przy czym nie trzeba brać tygodnia wolnego z pracy by wbić next rank skilla.

5.) Klasy - grałem wojownikiem, rogalem (melee i range) magiem i kapłanem. Powiem tak. Każdą klasę, dzięki 3 duszom można ustawić pod swój styl gry.

Kapłan może być i świetnym healerem, i bardzo udanym tankiem (heavy armor, magiczne osłony, skille do zwiększania aggro, stuny, sneary, CC itp). Można też pobawić się w DPS'a. Odpowiednio rozwinięty wali crity jak wojownik, lecz z mniejszy dmgem. Świetny caster, inkwizytor chyba moja ulubiona konfiguracja, razem z cabalistem.

Rogue - Największa niespodzianka, w WoW omijałem huntera jak długo się dało, i grałem nim na samym końcu. Taki easy mode (jak kiedyś paladyn). W RIFT właśnie w wydaniu range moja ulubiona postać, którą dobiłem prawie do max lvla. Co ciekawe olałem zalecany zestaw marksman, ranger, sabotuer. Jako dps genialny, na 25 lvlu waliłem crity po 650dmg z najlepszego skilla i około 300 average. Autoattack około 120. Dla odniesienia powiem, że miałem 1600hp, a lepsze mobki nie elity mają 3,5k. Więc raczej sporo. Pet od huntera, świetnie tankuje, nawet bez specjalnego inwestowania w te drzewko (peta miałem golca). Odpowiednie manewrowanie prosiakiem, pilnowanie jego HP i oddział elementali na swoim poziomie to żaden problem. Podobnie jak solo rozbijanie riftów. Dla mnie bomba.

W wersji melee kupa zabawy (blinki, invis itp), świetny dmg i dużo różnych skilli.

Mag - mnóstwo skilli, bufów, cc itp. W mojej ocenie wypada najsłabiej, ale pewnie dlatego, że nie ogarniałem. Dla mojego łucznika na 3 strzały :) Na szczęście w pełni wystarczalny i w odróżnieniu od warhammera nie potrzebuje lekarza za plecami by robić swoje.

Wojownik - tutaj wszystko pięknie, tank to tank, 2,5k armora, sporo hp i niezły dmg output, jak na tanka oczywiście. Do tego gra się nim bardzo ciekawie. Mnóstwo kombinacji skilli i taktyk do agrowania, a nie tylko pummel pummel pummel XD

Wojownik dps - dla mnie bomba, co do możliwości buildów na prawdę klasa światowa :) Granie male mathosian ze strony defiance, w ciężkiej zbroi, pełnym hełmie i z wielkim dwuręczniakiem to coś wspaniałego jeśli chodzi o estetykę.

I teraz najlepsza część - ROLE. W WoW'ie uwielbiałem grę shadow priestem w PVP, ale jakakolwiek inna forma zbiorowej rozrywki to porażka. Jak priest to tylko healer inaczej wypad.
Nie wiem kto wymyślił mechanizm z RIFTa, ale dla mnie nobel. Koniec z durnym statycznym buildem. Chce grać dpsem, gram dpsem. Team potrzebuje healera, jeden przycisk, podmieniają się dusze i mają healera. Parametry sprzętu (int, wis itp) są w zasadzie uniwersalne. Obie cechy niezależnie od czarów podnoszą spell power i crit rate. Ktoś powiedział, że jest RIFT to ewolucja MMO, jak dla mnie właśnie ten element to prawdziwa rewolucja. To nie jest bicie piany przez marketingowców z TRION. Dynamiczne klasy na prawdę działają, mają sens i co najważniejsze fabularnie są uzasadnione, co sprawia, że nie wali na kilometr tandetą.

Liczba ułatwień w interfejsie jest ogromna, i raczej nie da się ich wszystkich wymienić. O sensie rozwiązań gdyba się dopiero gdy coś człowiek się nie zastanawia - po prostu wszystko działa jak należy.

Grafika - gusta i gusty jak mówią. Osobiście przy średnim sprzęcie E8400, 4GB RAM, Radeon 5770 gra wygląda ślicznie w full HD (detali nie da się ustawiać) i nie spada poniżej 24 FPS (średnio 35-40). Świat ma prawdziwy klimat fantasy, paleta kolorów jakby żywcem wyjęta z dzieła blizzarda, jednak przy zachowaniu realistycznego wyglądu postaci i te refleksy światła na tarczy i zbroi :)

Podsumowując
Po wielu latach zmarnowanych na MMO, miałem nadzieję, że się uwolniłem od tego podłego nałogu. Niestety. Na samą myśl o premierze RIFTa boli mnie nadgarstek. Grę z czystym sercem polecam każdemu miłośnikowi MMO. To tak jakby ktoś wziął Waszą ulubioną gre i wywalił z niej niedociągnięcia. Jednak z całą pewnością polecam go hardkorowym graczom WoW'a, których ta gra po prostu już znudziła. Czas otworzyć okna i przewietrzyć pokój. Dla mnie nadchodzi nowy król.

ps. Jakby ktoś chciał się przyjrzeć skillom to wujek google podpowiada z zapytaniem "soul tree calculator".

30.01.2011 03:21
odpowiedz
B0REK
7
Legionista

Zapomniałem o battlegroundach.

W sumie w becie były dwie mapki. Każda bardzo dynamiczna i posiadająca swój klimat. Jedna to typowy capture the flagg (są nawet powerupy jak double damage oraz speed). Na drugiej mapce rozgrywka polega na przejęciu artefaktu, który pierwotnie znajduje się w centralnym punkcie. Drużyna dostaje punkty jeśli jeden z graczy do niej należący jest w posiadaniu tego artefaktu. Im bliżej centralnego punktu stoi, tym szybciej naliczają się punkty. Warto dodać, że artefakt korumpuje duszę co przejawia się wyciekaniem punktów HP, więc gracz ten wymaga konsultacji z "lekarzem".

Balans w PVP jak na betę jest bardzo dobry. Zmusza do gry drużynowej, bieganie samopas kończy się nagłą i bolesną śmiercią (nawet rogal nie pokozaczy). Trzymając się z tyłu drużyny moim łucznikiem bez problemu mogłem wybijać wszystko co nie miało prawie 3k armora i trzymane było za rękę przez 3 healerów. Jednak chwila nieuwagi i odseparowanie od grupy kończyło się szybką śmiercią gdy dostałem gwiazdką z nieba albo kosę pod żebro z rąk niewidzialnego dresa :)

Sorki za błędy, w postach. Pora późna, słów wiele a czasu na korektę po dodaniu posta stanowczo za mało.

30.01.2011 04:19
odpowiedz
mirasek
99
Generał

...Chce grać dpsem, gram dpsem. Team potrzebuje healera, jeden przycisk, podmieniają się dusze i mają healera. ...
Czyli co? Avatar moze miec wiecej jak 3 dusze?Moja podstawowa postac to Rogue i w razie potrzeby moze byc tez Cleric, czyli ma 6 dusz? Jak to dziala przeskakiwanie miedzy duszami.

30.01.2011 05:12
odpowiedz
zanonimizowany37078
100
Generał
Image

mirasek-->każda postać może wybrać sobie 4 bildy souli które sie przemienia 2 sekundowym castem możliwym do wykonania poza combatem. Każdy bild buduje się jako kombinacja 3 z 9 dostępnych dla każdej klasy souli. Ilość pkt wydanych w każdy soul jest prawie dowolna, możliwe są wszelkie hybrydy. Każda klasa ma osiem souli do pve, dziewiąty jest soulem pvp, odblokowywanym za ranking i pkt w pvp.

http://rift.zam.com/en/stc.html

30.01.2011 12:17
odpowiedz
Miszak
40
Konsul

Postac moze miec 4 role, a kazda rola moze miec 3 dusze (soule). Wszystko w ramach swojego callingu (klasy). Nie ma mozliwosci laczenia dusz roznych klas. Pierwsza rola jest oczywiscie darmowa, natomiast kazda nastepna kosztuje. Jak dobrze pamietam druga kosztuje 50g, trzecia kilka czy kilkanascie platyn, a czwarta jak sadze kilkadziesiat platyn. Wiec do czterech rol bedzie mozna dojsc pod koniec lvl 40-50.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze

więcej

Popularne na tvgry.pl

Teksty rodziców, które zna każdy gracz
14:10
26563317

Teksty rodziców, które zna każdy gracz

406 372 wyświetlenia 21 lutego 2020

10 gier, w których mordujemy tysiące wrogów
14:08
21548275

10 gier, w których mordujemy tysiące wrogów

379 375 wyświetleń 21 lutego 2020

Gra, której wstydzi się Blizzard
14:44
16247245

Gra, której wstydzi się Blizzard

365 031 wyświetleń 21 lutego 2020

Jak GTA IV spaliło pecety
10:20
13806175

Jak GTA IV spaliło pecety

285 130 wyświetleń 21 lutego 2020