tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
YouTube
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Dlaczego gracze nie chcą być ŹLI?

298 170 wyświetleń 7 marca 2019

Dobro czy zło?

Wiele gier oferuje możliwość bycia złym lub dobrym. Dlaczego gracze tak rzadko chcą wcielać się w postacie negatywne?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
07.03.2019 15:59
hemik9
74
Pretorianin

Dlaczego nie chcą być źli? Pewnie dlatego, że zła ścieżka w grach najczęściej objawia się tym, że wykonamy mniej zadań i zdobędziemy mniej expa, złota, sprzętu. Po prostu nie opłaca się to finansowo zazwyczaj

07.03.2019 16:57
JackieR3
😃
odpowiedz
JackieR3
8
Senator

W realnym życiu jestem kanalia to przynajmniej w grach mogę sie stać kryształowo dobrym i szlachetnym.Tam jest moje alter ego.

07.03.2019 17:01
😐
odpowiedz
garett123#2
20
Przemytnik

To samo jest z zakończeniami gier/filmów itp. Ludzie którzy prywatnie są chamscy, opryskliwi, wulgarni itd często nie lubią gdy zakończenie nie jest pozytywne. Oczekują happy-endu mimo, że to złe zakończenia, a przynajmniej niejednoznczane są najlepsze.

post wyedytowany przez garett123#2 2019-03-07 17:01:29
07.03.2019 17:07
DanuelX
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

Bo tak mnie wychowali.

07.03.2019 17:28
SpecShadow
1
odpowiedz
1 odpowiedź
SpecShadow
70
Silence of the LAMs

Bo to nieopłacalne.
Bo możemy sobie tylko utrudnić przez to grę.
Bo twórcy nie postarali się napisać dobrze ścieżkę zła (słabe postacie, dialogi, scenariusz etc.).

08.03.2019 08:57
Sir Xan
Sir Xan
96
Legend

Bo twórcy nie postarali się napisać dobrze ścieżkę zła (słabe postacie, dialogi, scenariusz etc.)

To prawda, ale zdarzają się pewne wyjątki. Hitman, Thief, God of War itd.

Bo możemy sobie tylko utrudnić przez to grę.

A w niektórych grach przez to możemy sobie tylko za bardzo ułatwić grę np. BioShock i więcej punkty do rozwoju bohatera, albo nadmiaru pieniędzy w większości RPG.

post wyedytowany przez Sir Xan 2019-03-08 09:01:27
07.03.2019 17:30
Mr. JaQb
2
odpowiedz
Mr. JaQb
49
Diego

A po co być na siłę złym? Jeśli sytuacja w grze pasuje do bycia "złym" w danym momencie, to ok - na przykład wykonanie zemsty na kimś za coś, niekoniecznie jest czynem dobrym. Natomiast jeśli mamy sytuację, że na ziemi siedzi żebrak, i mamy 3 możliwości: dać mu coś, olać go, lub zabrać mu pieniądze, to kto by wybrał 3 opcję? Właśnie tak absurdalne jest zazwyczaj bycie "złym" w grach. Na siłę i przeciwko logice.

07.03.2019 17:53
Bezi2598
odpowiedz
Bezi2598
95
Legend

Zawsze gram złym. Ostatnio w Rimworld. Schwytanych więźniów karmiłem ludzkim mięsem, a następnie zmuszałem do pracy. Niektórzy wysiadają psychicznie więc trzeba ich zastąpić nowymi. Mało uzdolnionym jeńcom po prostu wycinałem organy dopóki nie umrą, i tak z nich żadnego pożytku nie ma, a organy mogą się przydać dla moich najlepszych osadników w razie potrzeby.

W Stellaris niewolnictwo, eksterminacje gatunków, czystki etniczne, nieetyczne modyfikacje genetyczne.

Ale tak to w większości gier bycie złym jest mało ciekawe.

post wyedytowany przez Bezi2598 2019-03-07 17:55:37
08.03.2019 08:28
Sir Xan
odpowiedz
Sir Xan
96
Legend

Często nie gram złym, ponieważ nigdy nie czuję z nim dobrze i nie ma w tym sensu, a w niektórych grach takich jak Baldur's Gate też jest mało opłacalny. Zwykle gram dobrym lub neutralnym.

Rzadko gram złym, ale tylko dla ciekawostki. Zdarzają się pewne wyjątki takich jak Thief, God of War i Hitman ze względu na scenariuszy.

post wyedytowany przez Sir Xan 2019-03-08 08:30:08
08.03.2019 12:48
Xartor
odpowiedz
Xartor
100
Konsul

Jeśli chodzi o gry rpg to bez możliwości wyboru złej ścieżki, dobra by nie dawała tyle satysfakcji i naturalnie nie było by żadnego wyboru.

A natomiast co z grami strategicznymi? Ile bilionów zostało zniewolonych? Holokaust całych gatunków, więźniów wymordowanych w czasie bitwy? A not tak, to tylko statystyka :P

Jak już to strategie odsłaniają nature człowieka, raczej dokonujemy świadomych zakupów, to też chyba osoby bardziej empatyczne kupią grę gdzie próbujemy ocalić życie dziecka. W ME też ratujemy przecież świat.

post wyedytowany przez Xartor 2019-03-08 12:57:31
08.03.2019 13:34
Cyber Rekin
odpowiedz
Cyber Rekin
111
So Fabulous

W wielu grach wybór pomiędzy byciem dobrym a złym to wybór pomiędzy robieniem dobrych rzeczy a robieniem dobrych rzeczy będąc dupkiem.

08.03.2019 23:14
WolfDale
odpowiedz
WolfDale
22
Poszukiwacz Małego Wansy

Ja grając przeważnie wybieram podobne decyzje jakie podjąłbym w prawdziwym życiu. Przykładowo w Skyrim nie podoba mi się to, że wiele zadań które można wykonać mają tylko jedną ścieżkę - czyli taką którą nie mam ochoty pójść. W poprzednich odsłonach (Morrowind & Oblivion) w większości wypadków podejmując się złego zadania było można wybrać mniejsze zło lub w ogóle odwrócić sytuację i doprowadzić do tzw. sprawiedliwości. Podobnie było w tytule Gothic czy choćby serii Stalker i Deus Ex.

Pomijam oczywiście tytuły typu Hitman czy God of War gdzie z góry mamy narzuconą ścieżkę człowieka niecieszącego się dobrą sławą. Lecz tam gdzie mam wybór zawsze wybieram to lepsze rozwiązanie. Nawet w takim zwyczajnym GTA zawsze robię wszystko, aby nie przejechać zwykłego zjadacza chleba. Natomiast jak wleci mi pod koła, to czuję niesmak bo po prostu nie sprawia mi to radości.

post wyedytowany przez WolfDale 2019-03-08 23:24:09
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Gra, w którą całe życie grasz źle
10:08
32041648

Gra, w którą całe życie grasz źle

424 218 wyświetleń 15 sierpnia 2019

Najdziwniejsze pytania, jakie gracze wpisują w Google
14:20
29459307

Najdziwniejsze pytania, jakie gracze wpisują w Google

452 299 wyświetleń 11 sierpnia 2019

Dlaczego ludzie naprawdę nie znoszą wiedźminów
12:17
22928760

Dlaczego ludzie naprawdę nie znoszą wiedźminów

280 810 wyświetleń 11 sierpnia 2019

7 największych map, które stworzono do Minecrafta
11:18
20303465

7 największych map, które stworzono do Minecrafta

6 200 wyświetleń 17 sierpnia 2019