tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
YouTube
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Dlaczego gracze nie chcą PŁATNYCH MODÓW?

154 528 wyświetleń 1 października 2017

Zbroja dla konia 2.0.

Firma Bethesda podjęła ostatnio drugie podejście do prób zmonetyzowania sceny modderskiej. Tym razem twórcy Skyrima i Fallouta 4 postanowili na rolę kuratora, który wspiera i finansuje produkty, które następnie lądują w sklepie. Gracze wyrazili dość jednogłośną opinię na ten temat: płatne mody to wciąć temat kontrowersyjny. Dlaczego tak jest?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
01.10.2017 21:47
MarucinS
65
Pretorianin

Pitu pitu a nawet HED nie raczył wspomnieć że jest już Skyrim Script Extender (SKSE64)
Current SE build 2.0.2 (runtime 1.4.2) / Current SE build 2.0.4 (runtime 1.5.3 beta)
Oczywiście wszystko wczesna alpha, ale to już coś. Mam nadzieję że to definitywnie pokarze Bethe$dzie środkowy palec i utemperuje ich zachcianki.

01.10.2017 21:48
5
odpowiedz
DanuelX
78
Kopalny

No wielka tajemnica! Dlaczego ludzie nie chcą płacić za coś co było do tej pory za darmo? To pytanie nie daje mi spokoju.

01.10.2017 22:15
odpowiedz
4 odpowiedzi
Apocaliptiq
132
Legend

A ja nie miałbym problemu z płaceniem za dobre, dopracowane mody.

Prawda jest taka, że 90% stworzonych modów to max. ciekawostki, często naszpikowane bugami i powodujące crashe.

post wyedytowany przez Apocaliptiq 2017-10-01 22:15:46
01.10.2017 22:26
1
Yarpen z Morii
22
missing gamer

Ale po co płacić za dobre, dopracowane mody skoro można je za darmo znaleźć na Nexusie? Wystarczą odpowiednie filtry wyszukiwania, są całe kanały na YT zajmujące się recenzjami modów do Skyrima. Myślisz, że gdybyś płacił to Bethesda by w jakikolwiek sposób "dopieszczala" te mody? Bo ja myślę, że nie i myślę, że krawaciarze w zarządzie Beth wywąchali dobry interes i spore pieniądze, które im uciekają bo ludzie mają za darmo coś za co można ładować kasę i to sporą. W dupie mają czy będą one dopracowane czy nie, ważne, że za Skyrim UI będziesz musiał zapłacić 9.99$.

Chcesz dopracowanych modów to je sobie na neksusie ustaw po popularności i ocenach.

post wyedytowany przez Yarpen z Morii 2017-10-01 22:28:03
01.10.2017 22:28
3
DanuelX
78
Kopalny

"Bethesda by w jakikolwiek sposób "dopieszczala" te mody"
Wystarczy spojrzeć jak dopieszczone są wszystkie TESY i fallouty przy premierze :D

02.10.2017 15:22
Legion 13
94
The Black Swordsman

Prawda jest taka, że 90% stworzonych modów to max. ciekawostki, często naszpikowane bugami i powodujące crashe.
Czyli prawie tak samo jak gry Bethesdy, tylko w tym przypadku trzeba zmienić to 90% na 100%. Bethesda nie stworzyła dobrze działającej gry od czasów Morrowinda.

02.10.2017 15:23
Arcadius
79
Konsul

Prawda jest taka, że 90% stworzonych modów to max. ciekawostki, często naszpikowane bugami i powodujące crashe.
Jedne mody kompletnie zmieniają grę, inne dodają jak to nazywasz "ciekawostki", dzięki czemu każdy może znaleźć coś dla siebie, co mu odpowiada. A odnośnie tych bugów to bzdury. Zarówno w Skyrimie i Fallout 4 miałem ponad 100 modów, żadnych większych problemów czy crashy. Wszystkie pojawiające się błędy są naprawiane. Wystarczy czytać co się instaluje i jak je zainstalować.

01.10.2017 22:45
odpowiedz
Cainoor
196
Mów mi wuju

Jak rozumiem Bethesda zleca wykonanie takiego moda, a potem odpowiada za jego umieszczenie w swoim sklepie? Każdy moder będzie miał wybór czy dalej tworzyć za darmo, czy też przejść na "ciemną stronę mocy"? Myślę, że jakiś procent moderów może się skusić, ale jednak scena moderska w dużym stopniu pozostanie niezależna.

02.10.2017 09:08
😜
odpowiedz
Arookun
80
Pretorianin

Super duper płatne mody,
Kupi je tylko naiwniak młody ;p

02.10.2017 10:36
👍
odpowiedz
JackXP
71
Pretorianin

Hed - pominąłeś jeden najważniejszy temat - konsole. Skupiłeś się na PC, gdzie cała ta inicjatywa zostanie zbojkotowana przez graczy, jednak konsole to zupełnie inny rynek. Tam modów nie ma i taka platforma dystrybucji jest jedyną drogą aby w jakiekolwiek zagrać. Podejrzewam, że również na PS4/XB1 cały ten pomysł płatnych modów nie odniesie wielkiego sukcesu, lecz podejrzewam, że większy niż na PC.

02.10.2017 10:55
odpowiedz
elathir
30
Generał

@MarucinS, tak tylko pewnie skończy się jak w F4 jak widać po tym jak teraz to działa dla SE. Mianowicie dodanie nowych płatnych modów do CC powoduje update wersji gry po to by mogła je ściągnąć na zapas na nasz dysk. A wiemy z czym się to wiąże, z koniecznością updatu SKSE. A, że większości teamu po wprowadzeniu CC odeszła z projektu może to być problemem.

02.10.2017 15:17
😜
odpowiedz
Arcadius
79
Konsul

Dlaczego ? A dlaczego mają płacić za coś co już jest dostępne za darmo ? I to właściwie kończy temat.

02.10.2017 15:29
odpowiedz
SpecShadow
58
Tetsuo_Real Iron Man

Oprócz tego że mieliby ludzie płacić za coś co od lat było za darmo to jest niemal pewne (a wręcz gwarantowane) że ta zmiana modelu na płatne mody nie przyniosłaby polepszenia jakości w żadnym calu.
Bez kitu, kto kojarzy Bethesdę z jakością?

post wyedytowany przez SpecShadow 2017-10-02 15:52:30
02.10.2017 15:30
odpowiedz
gnoll
113
Simple Man

Bo zwyczajnie nie ufamy dev'om, ze to nie przerodzi się w niebezpieczny trend. Jak z DLC - ze słynną zbroją dla konia mówiono że to będzie tylko kosmetyka, ze nikt nie będzie do niczego zmuszany. Co wyszło, sami widzimy.

Wydawcy sondują ten rynek już od dłuższego czasu, myśląc gdzie mogą postawić granicę. I ta będzie sukcesywnie przesuwana, jeżeli nie będzie oporu kupujących. Poza tym, skoro taka Bethesda martwi się o twórców modów, że nic nie zarabiają na swojej pracy - to dlaczego pobierają prowizje, i to często całkiem słone?

Mody to jedna z niewielu wysp wolności w grach, i wolę żeby tak zostało. I nie chcę usłyszeć "przecież nikt was (narazie) do niczego nie zmusza".

02.10.2017 21:11
3
odpowiedz
PrzemekYeti
9
Legionista

Skoro mody, które często łatają grę i robią coś co powinno zostać zrobione przez twórców, nagle stają się płatne to....
To po co robić dobrą grę. Lepiej wypuścić gniota, a później naprawiać go płatnymi modami. I najpierw będziemy musieli zapłacić np. 150 zł za nowy tytuł a później na kolejnych 10 modów które sprawią, że gra dopiero będzie się nadawać do satysfakcjonującej gry- kolejnych 400 zł.
Masa ludzi nie pójdzie na to ale zawsze się znajdzie jakaś gimbaza czy ludzie typu "zawód syn"- tatuś da pieniążki i szafa gra. To tacy developerzy i tak zarobią na ludziach z IQ poniżej przeciętnej więc po co się starać.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Cheaty, które stały się memami
9:04
17728684

Cheaty, które stały się memami

373 143 wyświetlenia 10 lipca 2018

Dlaczego w GTA nie ma dzieci?
12:19
14552371

Dlaczego w GTA nie ma dzieci?

2 875 wyświetleń 18 lipca 2018

5 miejsc, w których zawsze jest coś ukryte
8:34
13799145

5 miejsc, w których zawsze jest coś ukryte

1 043 wyświetlenia 16 lipca 2018

Najbardziej zgliczowane gry w historii
12:02
11380206

Najbardziej zgliczowane gry w historii

8 007 wyświetleń 16 lipca 2018