tvgry.pl najnowsze popularne tematy zwiastuny gier zwiastuny filmów współpraca o nas
YouTube
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Jak stworzyć CAŁĄ PLANETĘ? Proceduralnie generowane światy

147 046 wyświetleń 9 września 2017

Ziarenko!

Czego potrzeba, żeby stworzyć największy świat w grze? Potężnego silnika, setek grafików i programistów? Nie - wystarczy tyko "ziarenko". W materiale o proceduralnie generowanych światach opowiadamy o tym jak przy pomocy algorytmów można otrzymać całe planety.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
09.09.2017 19:16
Zawodowiec_M
77
Pretorianin

Prześwietny materiał. Dziękuję Hed. Swoją drogą ciekawe czy powstanie kiedyś algorytm, który z pewnych elementów skleci proceduralnie generowaną fabułę i zadania. Już dziś są programy do pisania sceniariuszy wg. zasady że jest bohater, dąży do jakiegoś celu, i na jego drodze pojawiają się przeciwności. Z iluś takich klocków potrafił budować całkiem ciekawe historie. Ale chyba gry to jeszcze za skomplikowana sprawa.

09.09.2017 21:35
odpowiedz
<Rydygier>
21
Memento mori

Jedna z najciekawszych i najbardziej perspektywicznych koncepcji - zaprząc matematykę do generowania świata przedstawionego. W końcu onaż matematyka bangla światem rzeczywistym.

Proceduralne generowanie questów to nie problem. Ale tworzenie w ten sposób scenariuszy/spójnych, ciekawych i sensownych historii to stety-niestety dość odjechana SF spod znaku Elektrybałta Trurla. Chyba, że mówimy o fabule emergentnej, która gracz sobie dopowiada w wyobraźni osnuwając wokół proceduralnie generowanego szkieletu zdarzeń.

Fascynujące to wszystko.

10.09.2017 10:09
odpowiedz
Wrathtide
14
Chorąży

Naprawde porządny materiał. Polecam obejrzeć.

10.09.2017 11:39
odpowiedz
1 odpowiedź
Raistand
94
Legend

Dobry materiał.
Własnie latam w NMS i o planeta to zastanawiam się jak to było generowane, czemu tak minecraftowo wygląda i czy nie dało sie tego poprawić.

10.09.2017 12:16
<Rydygier>
21
Memento mori

czy nie dało sie tego poprawić

Nie wiem, jak z wyglądem, ale w generacji proceduralnej fajne jest to, że globalne poprawki nanosić można manipulując jednym wzorem, czyli to bardziej kwestia pomyślunku niż nakładu żmudnej pracy. To czyni gry pokroju NMS bardziej elastycznymi jeśli chodzi o poprawki. I szczerze liczę, że w kwestii złożoności tego wzoru i jakości rezultatów nie powiedziano jeszcze w NMS ostatniego słowa. Zwłaszcza na odcinku fauny i de facto nie istniejących ekosystemów.

post wyedytowany przez <Rydygier> 2017-09-10 12:34:33
więcej

Popularne na tvgry.pl

Słowiańskie brzmienie Wiedźmina 3
12:17
1030588

Słowiańskie brzmienie Wiedźmina 3

94 291 wyświetleń 16 września 2017

Gra z JEZUSEM, która ZABLOKOWAŁA Steama
10:23
9407728

Gra z JEZUSEM, która ZABLOKOWAŁA Steama

195 311 wyświetleń 14 września 2017

Czy da się STRASZYĆ bez JUMP SCARE'ÓW?
8:31
9103138

Czy da się STRASZYĆ bez JUMP SCARE'ÓW?

156 762 wyświetlenia 13 września 2017

To już cztery lata - dokąd zmierza GTA po piątce?
21:00
8844186

To już cztery lata - dokąd zmierza GTA po piątce?

16 672 wyświetlenia 17 września 2017