tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
YouTube
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Jak stworzyć CAŁĄ PLANETĘ? Proceduralnie generowane światy

183 587 wyświetleń 9 września 2017

Ziarenko!

Czego potrzeba, żeby stworzyć największy świat w grze? Potężnego silnika, setek grafików i programistów? Nie - wystarczy tyko "ziarenko". W materiale o proceduralnie generowanych światach opowiadamy o tym jak przy pomocy algorytmów można otrzymać całe planety.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
09.09.2017 19:16
👍
Zawodowiec_M
85
Konsul

Prześwietny materiał. Dziękuję Hed. Swoją drogą ciekawe czy powstanie kiedyś algorytm, który z pewnych elementów skleci proceduralnie generowaną fabułę i zadania. Już dziś są programy do pisania sceniariuszy wg. zasady że jest bohater, dąży do jakiegoś celu, i na jego drodze pojawiają się przeciwności. Z iluś takich klocków potrafił budować całkiem ciekawe historie. Ale chyba gry to jeszcze za skomplikowana sprawa.

09.09.2017 21:35
odpowiedz
zanonimizowany1074990
29
Generał

Jedna z najciekawszych i najbardziej perspektywicznych koncepcji - zaprząc matematykę do generowania świata przedstawionego. W końcu onaż matematyka bangla światem rzeczywistym.

Proceduralne generowanie questów to nie problem. Ale tworzenie w ten sposób scenariuszy/spójnych, ciekawych i sensownych historii to stety-niestety dość odjechana SF spod znaku Elektrybałta Trurla. Chyba, że mówimy o fabule emergentnej, która gracz sobie dopowiada w wyobraźni osnuwając wokół proceduralnie generowanego szkieletu zdarzeń.

Fascynujące to wszystko.

10.09.2017 10:09
👍
odpowiedz
Wrathtide
17
Chorąży

Naprawde porządny materiał. Polecam obejrzeć.

10.09.2017 11:39
odpowiedz
1 odpowiedź
Raistand
103
Legend

Dobry materiał.
Własnie latam w NMS i o planeta to zastanawiam się jak to było generowane, czemu tak minecraftowo wygląda i czy nie dało sie tego poprawić.

10.09.2017 12:16
zanonimizowany1074990
29
Generał

czy nie dało sie tego poprawić

Nie wiem, jak z wyglądem, ale w generacji proceduralnej fajne jest to, że globalne poprawki nanosić można manipulując jednym wzorem, czyli to bardziej kwestia pomyślunku niż nakładu żmudnej pracy. To czyni gry pokroju NMS bardziej elastycznymi jeśli chodzi o poprawki. I szczerze liczę, że w kwestii złożoności tego wzoru i jakości rezultatów nie powiedziano jeszcze w NMS ostatniego słowa. Zwłaszcza na odcinku fauny i de facto nie istniejących ekosystemów.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2017-09-10 12:34:33
więcej

Popularne na tvgry.pl

Jak wygląda gracz według polskich seriali
10:45
17082185

Jak wygląda gracz według polskich seriali

6 868 wyświetleń 20 czerwca 2018

Widzieliśmy Cyberpunka 2077! Wszystko, co wiemy
19:00
12053334

Widzieliśmy Cyberpunka 2077! Wszystko, co wiemy

275 717 wyświetleń 13 czerwca 2018

Dlaczego Polakom nie podoba się Cyberpunk 2077?
15:00
11130551

Dlaczego Polakom nie podoba się Cyberpunk 2077?

219 555 wyświetleń 11 czerwca 2018

Absurdalne przypadki cenzury gier
9:00
10129397

Absurdalne przypadki cenzury gier

4 325 wyświetleń 20 czerwca 2018