tvgry.pl Najnowsze Tematy Zwiastuny gier Zwiastuny filmów Współpraca
Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Gdy musieliśmy przegrać, żeby grać dalej

5 362 wyświetlenia 23 kwietnia 2017

Przegrasz!

Gry bardzo często rzucają graczom wyzwania i zwykle chodzi o to, by je pokonać. Czasem jednak twórcy sięgają po specyficzny środek narracyjny, który pomaga w stworzeniu dramatycznego wprowadzenia, zwrotu akcji albo epilogu. Chodzi o walki, starcia, sytuacje, w których gracz jest skazany na porażkę i musi przegrać, żeby popchnąć do przodu fabułę.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
23.04.2017 16:17
1
BosKi
29
Legionista

NFS:Most Wanted 2005 :D

23.04.2017 16:37
👍
odpowiedz
mohenjodaro
52
Chanandler Bong

Brakuje mi motywu z Tormentów (nowego i starego), gdzie śmierć od czasu do czasu jest generalnie dość istotnym elementem fabuły i popycha akcję do przodu.

23.04.2017 17:20
1
odpowiedz
1 odpowiedź
EG2006_1441474
10
Legionista

Jako, że jestem absolutnym fanbojem Mass Effecta(TRYLOGII), to dwa male przykłady:
- ME 2 - Śmierć komandora w prologu. Poczułem się jakbym dostał kopa w twarz. Tak polubiłem tę postać, a tu mi ją już na początku uśmiercili. Muszę dodać, że samą grę kupiłem długo po premierze i jakimś cudem ominęły mnie spoilery reklamowe. Niemniej jednak coś tam do mnie dotarło ale starałem się jak najmniej śledzić informacje i nie miałem pojęcia że tak pojadą chłopcy i dziewczęta Bioware'owcy. Na szczęście komandor został ożywiony
- ME 3 -

spoiler start

Zakończenie. Szczerze mówiąc, te kilka lat po premierze nie zmieniło, że jest ono wkurzające nawet po poprawkach, choć można było się tego spodziewać, że Komandor tak skończy. Pomijam już tutaj kwestie rozwiązań jakie wybrano do ich realizacji. Ale dlaczego do cholery nie było choć troszkę bardziej rozwiniętego zakończenia z oddechem Shepa? Wielu fanów, takich jak ja na pewno byłoby zadowolonych.

spoiler stop


Deus Ex HR - Jensen zostaje ostro poharatany i wraca, na końcu może zastosować podobny motyw jak w ME.
Bioware ostro zerżnęło pomysł od Square Enix.

post wyedytowany przez EG2006_1441474 2017-04-23 17:20:50
23.04.2017 18:53
Crod4312
89
Generał

Tak szczerzę to Shep sam wiedział, że tego nie przeżyje na co mogą wskazywać liczne dialogi z członkami załogi (np. Garrus) więc wystarczyła chwila refleksji i można było się tego domyśleć (tak jak wspominasz). Też ME2 ogrywałem długo po premierze bo aż 6 lat po (całą trylogię po raz pierwszy ogrywałem w 2016) i byłem zaskoczony początkiem. Jak widać jak mnie coś nie interesuje to można całkiem sprawnie uniknąć spoilerów :D

23.04.2017 18:46
1
odpowiedz
mirra893
75
hikikomori

Mi się jeszcze przypomina Jedi Knight: Mysteries of the Sith. W ostatniej walce możemy walczyć z Kylem Katarnem ile tylko chcemy ale i tak go nie pokonamy. Możemy też Podłożyć się i wtedy przegrywamy. Jedynym rozwiązaniem jest wyłączyć miecz świetlny i się poddać. Konia z rzędem temu, kto na to wpadł.

23.04.2017 23:29
1
odpowiedz
zanonimizowany1066120
28
Pretorianin

Od siebie dodam The Elders Scrolls III Morrowind, w jednej z pobocznych misji w mieście Vivek, musieliśmy utopić swoją postać, aby dotrzeć do sekretnego pomieszczenia.

24.04.2017 02:00
odpowiedz
EMILL
76
8 bit

Hed, na co Ci ten telefon przez caly film? Czyzby malo dyskretny product placement od Sony? A co do Top 10 - "Top 10 najbardziej 'suchych' momentow w Twoich filmach" ;]

24.04.2017 09:59
👍
odpowiedz
Arookun
81
Pretorianin

Nom.. nigdy nie zapomnę tego momentu z Chrono Triggera... szok, niedowierzanie, uczucie rezygnacji, smutek..... cokolwiek chcieli osiągnąć twórcy tym zabiegiem udało im się ;)

24.04.2017 21:09
odpowiedz
Sadentrue
13
Legionista

Hed. W który dzień Pyrkonu, od której i gdzie Cię można spotkać? O autograf raczej nie chodzi ale może pójdziemy na piwo.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Minecraft 10 lat później
15:58
19188329

Minecraft 10 lat później

6 818 wyświetleń 11 lutego 2019

Gdyby twoim sąsiadem był Adolf Hitler
13:00
14736212

Gdyby twoim sąsiadem był Adolf Hitler

6 668 wyświetleń 13 lutego 2019

7 błędów, bez których gry byłyby gorsze
12:34
14448374

7 błędów, bez których gry byłyby gorsze

12 262 wyświetlenia 11 lutego 2019

Oto najgorszy Far Cry od lat
21:57
13240451

Oto najgorszy Far Cry od lat

1 429 wyświetleń 15 lutego 2019