tvgry.pl najnowsze popularne tematy zwiastuny gier zwiastuny filmów współpraca o nas
Standard
Premium HD

Posiadając Abonament Premium wyłączysz reklamy i pomożesz nam tworzyć nowe filmy.

Drobne zmiany, które mogą zupełnie zmienić charakter gry

439 wyświetleń 11 lutego 2017

Każdy detal się liczy!

Czasami twórcy wydają się z automatu zakładać, że jakieś rozwiązanie zadziała, bo jest już standardem. Ale co, jeśli tak oczywistą rzecz jak system zdrowia można wykonać na dziesiątki różnych sposobów? Jak na rozgrywkę wpłynie to, że musimy ręcznie podnosić amunicję, bo nie dzieje się to automatycznie? Dzisiaj o detalach, które definiują charakter gry wideo.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
12.02.2017 09:59
Valgard
27
Centurion

Bardzo dobry materiał, poproszę więcej analiz gamedesignu

12.02.2017 10:38
odpowiedz
Irek22
80
Grzeczny już byłem

Na miejscu twórców Bloodborne i najnowszego Dooma zacząłbym się bać, że ktoś może sobie przywłaszczyć pomysły na "dobre zmiany" w ich grach...

12.02.2017 17:23
1
odpowiedz
Raiden
69
Generał

Kolejny świetny materiał. Kolejny duży plus dla TVgry i Kacpra.

Nie do końca zgodzę się z apteczkami - to jest trochę tak, że jeszcze większe znaczenie (kiedy w grze są już apteczki) ma to, jak często się one pojawiają. Gdy weźmiemy na tapet inną grę z apteczkami niż DOOM, to zobaczymy, że to właśnie mała liczba apteczek zmusza nas do chowania się, czy nawet unikania starć (bo nie wiemy, kiedy będzie następna apteczka). W grach z automatyczna regeneracją chowamy się, bo otrzymaliśmy obrażenia, a nie bo chcemy unikać starcia/wystawiania się na obrażenia. Wniosek - twórcom naprawdę łatwiej zastosować autoregenerację, niż zaprojektować dobry system oparty na apteczkach, osłonach itd.

post wyedytowany przez Raiden 2017-02-12 17:24:28
12.02.2017 19:51
odpowiedz
MrocznyWędrowiec
37
aka Hegenox

Dobry materiał ;)

12.02.2017 19:54
odpowiedz
Flondi
4
Chorąży

Myślę że to standard na TVGRY że wszystko co od nich wychodzi jest świetne, nic dziwnego że i tym razem ogląda się to tak przyjemnie że jak się kończy odcinek to jest smutno że już go obejrzałeś... takie filozoficzne gadki :D

12.02.2017 21:00
odpowiedz
1 odpowiedź
GoliatE52
21
Centurion

Dishonored to świetna gra, byłaby jeszcze lepsza, gdybym mógł się skupić na wykonaniu zadania i fabule, a tu muszę/nie muszę myszkować po różnych zakątkach/rurach w poszukiwaniu złota.

W grach brakuje mi trybów rozgrywki tzn. oprócz wyboru poziomu trudności przydałaby się możliwość wybrania ile czasu na daną produkcję pragnę poświęcić. Weźmy na przykład takiego Far Cray-a 4- gra się przyjemnie, Kyrat jest przepiękny a przejażdżka na słoniu daje niesamowitą frajdę, wyłączyłbym jednak przeróżne znajdźki albo ograniczyłbym ich ilość do zebrania i tym samym zaliczenia gry na 100%.

10.05.2017 12:18
Matysiak G
111
bozon Higgsa

Nie chcesz, nie zbierasz. Proste.

10.05.2017 11:38
odpowiedz
CheshireDog
53
Desk jockey

Bardzo dobra robota, więcej takich materiałów :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
więcej

Popularne na tvgry.pl

Najgroźniejszy wróg każdego gracza
12:00
11955163

Najgroźniejszy wróg każdego gracza

223 575 wyświetleń 16 lipca 2017

Największe SEKRETY gier, które okazały się ROZCZAROWANIEM
10:35
9532224

Największe SEKRETY gier, które okazały się ROZCZAROWANIEM

274 265 wyświetleń 16 lipca 2017

Powrót do Najmroczniejszego Lochu. Gramy w Darkest Dungeon: Crimson Court
14:30
7956299

Powrót do Najmroczniejszego Lochu. Gramy w Darkest Dungeon: Crimson Court

203 612 wyświetleń 28 czerwca 2017

W tej grze widać nawet siniaki - realistyczne obrażenia w Gorn
14:23
7159136

W tej grze widać nawet siniaki - realistyczne obrażenia w Gorn

13 974 wyświetlenia 24 lipca 2017