Przepraszamy.
Minimalny rozmiar ekranu dla tej strony to 320x240px.

Fallout 4 na pierwszych gameplayach z E3 2015 - wrażenia i komentarz tvgry.pl

Filmy w wersji HD są dostępne na naszych serwisach dla posiadaczy Abonamentu Premium.

Abonament dla Ciebie Zobacz film w wersji SD
Zagłosuj: 295 22

Fallout 4 na pierwszych gameplayach z E3 2015 - wrażenia i komentarz

Wojna się nie zmienia, ale seria Fallout jak najbardziej.

Fallout 4 to długo wyczekiwana kontynuacja postapokaliptycznej serii RPG. Co przyniesie najbliższa jesień? Co spodobało nam się w najnowszym trailerze, jak wypada walka, zarówno ta zręcznościowa i pseudoturowa w systemie VATS? Co nas czeka w systemie tworzenie postaci? Podziwiamy także crafting, nowego Pip-boya, nowych przeciwników i moduł... tower defense.

Materiał wideo przedstawia pierwsze refleksje po zaprezentowaniu przez firmę Bethesda Softworks gry Fallout 4 – niezwykle oczekiwanej przez graczy kontynuacji świetnej serii gier RPG osadzonych w postapkaliptycznych realiach. Fragmenty rozgrywki zostały przedstawione na konferencji Bethesdy, która miała miejsce podczas targów E3 2015 odbywających się w Los Angeles. Autor filmu zwraca uwagę na walkę, która mocno różni się od poprzednich odsłon serii: Fallout 3 oraz Fallout New Vegas – twórcy gry starają się znacznie bardziej ulepszyć system strzelania oraz zdynamizować potyczki, jednocześnie wykorzystując osławiony system V.A.T.S. Ponadto mowa tutaj o rozbudowanym systemie craftingu, dzięki któremu będziemy w stanie odbudować miasteczko czy też stworzyć nowe rodzaje broni czy elementach rozgrywki typowych dla gatunku tower defense. Nie zabrakło także komentarza dotyczącego postaci psa, który będzie wiernym kompanem naszej podróży oraz kilku słów o Pip-Boy’u, którego postać w Falloucie 4 zostanie mocno wyeksponowana, zwłaszcza za sprawą edycji kolekcjonerskiej gry. Nie sposób także nie zwrócić uwagi na rozbudowany, otwarty świat gry i wysoką jakość oprawy wizualnej.

Fallout targi E3 2015 RPG akcji

Link do filmu: http://tvgry.pl/?ID=5449 Dodano: 15 czerwca 2015, 13:26 Czas trwania filmu: 7:12

Zobacz komentarze

Zobacz więcej:

Bombowe błędy Fallouta 4 – postapokaliptyczne Liczę na Glicze

Takie glicze tylko u Bethesdy!

Bombowe błędy Fallouta 4 – postapokaliptyczne Liczę na Glicze

Jak marne dialogi pogrążyły Fallouta 4 - porównanie z New Vegas i Fallout 2

Nieważne co masz do powiedzenia. Zrobisz i tak jedno.

Jak marne dialogi pogrążyły Fallouta 4 - porównanie z New Vegas i Fallout 2

Sims postapo - po co komu budowanie w Fallout 4?

Zarządzamy na pustkowiach.

Sims postapo - po co komu budowanie w Fallout 4?

Krytycznie o Fallout 4 – czy Bethesda zepsuła system rozwoju SPECIAL?

Nowy pomysł niespecjalnie nam się podoba.

Krytycznie o Fallout 4 – czy Bethesda zepsuła system rozwoju SPECIAL?

Bractwo Stali kontra Szpon Śmierci – przywdziewamy Power Armor w Fallout 4

Gotowi do służby? Technologia przyszłości czeka.

Bractwo Stali kontra Szpon Śmierci – przywdziewamy Power Armor w Fallout 4

Fallout w klimatach noir – świetny detektywistyczny wątek Fallouta 4

Piękne kobiety, drogie alkohole i widmo syntków – o questach, dialogach i postaciach.

Fallout w klimatach noir – świetny detektywistyczny wątek Fallouta 4

Świat przed apokalipsą – otwieramy schron w prologu Fallout 4

Prolog, tworzenie postaci i pierwsze easter eggi.

Świat przed apokalipsą – otwieramy schron w prologu Fallout 4

Testujemy Fallouta 4 na PC - pierwsze wrażenia po zarwanej nocce

Ciężka, ale owocna noc

Testujemy Fallouta 4 na PC - pierwsze wrażenia po zarwanej nocce

Wideozapowiedź gry Fallout 4 - co Bethesda zrobi lepiej od czasu Fallouta 3?

Więcej tekstu, więcej WSZYSTKIEGO

Wideozapowiedź gry Fallout 4 - co Bethesda zrobi lepiej od czasu Fallouta 3?

Call of Fallout - krytyczna opinia pokazu Fallouta 4 na targach gamescom 2015

Arasz tak się wkurzył, że aż krzyczy

Call of Fallout - krytyczna opinia pokazu Fallouta 4 na targach gamescom 2015
Zobacz komentarze

Komentarze Czytelników (47)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
15.06.2015 15:41
odpowiedz
Wachu_90
12
Legionista

Sporo komentarzy jest dość surowych lub sceptycznych, ja osobiście nie mogę się doczekać. Sandbox, crafting, budowanie oraz RPG czegóż chcieć więcej? Zjechane jest to z z innej gry? No i co z tego? Assasinowi nikt tego nie wypomina, a on to już grubo przesadza. We wcześniejszej części (3 lub NV nie pamiętam) też można było mieć psa więc nie widzę w tym plagiatu. Z poprzednich cześć pamiętam ze straszną radochę sprawiało wchodzenie do jakiś stacji benzynowych lub innych budynków nie powiązanych questem tylko po to by je ograbić, bo czułem ze muszę to zrobić by przetrwać,a bunkry to już wymiatały(grając w skyrima nie miałem takiego odczucia, a wręcz przeciwnie, byłem znudzony ciągłym przekopywaniem ruin które były zamknięte od setek lat a i tak płonęły w nich pochodnie).

Super by było gdyby zrobili z tego jeszcze hardcorowy survival, czyli jak w poprzednich częściach (picie jedzenie,sen itp) tylko żeby to było na prawdę hardkorowe, żeby pójście na wyprawę zmuszało nas do zgromadzenia zapasów na drogę bo widmo odwodnienia, choroby lub głody bardziej by nam zagrażały niz bandycie czy bestie. Grafika spoko, nie każda gra musi wyglądać jak wiedźmin, grunt by ta część miała lepszą fabułę niż 3 i new vegas bo na tym polu byłem zawiedziony (super by było gdyby jeszcze frakcje były jakieś normalne, współcześni rzymianie,byli słabi)

15.06.2015 15:48
odpowiedz
standby
39
Cebula Electronics Corp

@Marcus64 [post 16] gdybyś łaskawie jeszcze napisał cóż to za "pojęcia" mylę w tych kilku zdaniach wyżej ;)
Ja grając w Fallout 3 nie używałem żadnych modów i nic o nich nie wiem. Mimo tych przeciwności bawiłem się zacnie, tak jak złe "zagraniczne portale" i ludzie z zachodu którzy mają kisiel w majtkach ^^ (nasz rodzimy GOL dał 9/10).
A co do Fabuły to mój ulubiony Fallout 2 można było ukończyć w 15 minut (bez żadnego oszukiwania). Fabuła w dwójce polega na znalezieniu GECK, a całą fabułę można zmieścić w kilku zdaniach (napisałbym tu jak jest bezsensowna, ale daruje innym spoilery). W Falloutach nie chodzi o fabułę, ale o świat, który przyjdzie nam przemierzać, setki historii, sekretów, itd. Bardziej niż cel liczy się sama podróż (tak jak w życiu).

15.06.2015 15:59
odpowiedz
Zoomix82
20
Chorąży

Kto oglądał konferencje bethesdy na żywo

15.06.2015 16:07
odpowiedz
Marcus64
35
Pretorianin

było ukończyć w 15 minut
Można było a nie trzeba było, to obyło opcjonalnie. Tak jak Hardkorowego Dartk Soulsa na 40H możesz skończyć w 1 godzinę, albo Far Cry 4 którego możesz skończyć też w 10 minut.

Fallout 1 i 2 miał świetną fabułę , dobrze napisane Questy poboczne, jak i zadanie główne/poboczne które mogłeś ukończyć na kilka sposobów.
Fallout 3 miał wszystko skopane, mały świat,bardzo słaby wątek fabularny,zadania poboczne były byle jakie (lepiej to już wypadało w New Vegas) do tego brak klimatu falloutowego było gwoździem do trumny.

Jak pisałem wcześniej F3 zdobywał dobre oceny bo był dobrym przejściem z widoku izometrycznego na widok pierwszo osobowy. Jak i jaranie się jak na 2008 rok dobrą oprawą graficzną, do tego F3 był skierowany pod nowych graczy a nie starych wyjadaczy pamiętających F1 i F2.
Reszta leżała i kwiczała
z New Vegas było nieco inaczej a mimo wszystko zdobył gorsze oceny(nie jakieś bardzo złe ale słabsze gdzie F3 dostawał 9/10 i 9,5/10 tam New Vegas dostawał 8/10,8,5/10 i kilka 9/10) od F3 gdyż był już bardziej ukłonem w stronę fanów z nowymi rozwiązaniami (Fallout 3)

Kto oglądał konferencje bethesdy na żywo

Chyba nikt bo za późno.

15.06.2015 16:22
odpowiedz
TheCerbis
18
Wilk

Jakość wideo kiepska, zwłaszcza w ruchomych scenach. Błędna wymowa Fallout trochę mnie razi.

Co do samej gry, myślę że będzie naprawdę dobrą częścią.

15.06.2015 17:12
odpowiedz
messias
34
Konsul

craftingu i tworzeniu domku, co to są Simsy czy gra Post-Apo ??

Dla mnie jedno nie wyklucza drugiego, podoba mi sie taka koncepcja, brakowalo mi tego typu elementow w Fallout 1/2

15.06.2015 17:15
odpowiedz
Droogon
13
Legionista

Zapomniałeś o takim ku*wa małym szczególe jak udźwiękowianie postaci, poza tym źle wymawiasz nazwę Fallout. Słabo Arasz ...

15.06.2015 18:19
odpowiedz
dendriche
41
Chorąży

Nie wiem czy ktoś jeszcze to zauważył, albo to ja już mam jakieś halucynacje, ale ten pierwszy zwiastun był na starym silniku zrobiony, prawdopodobnie już dawno temu. Takie przynajmniej ja odniosłem wrażenie, podczas gdy ten gameplay wygląda już o niebo lepiej. Poza tym muszę powiedzieć, że Bethesda miło mnie zaskoczyła swoją konferencją. Podczas gdy Ubisoftom, Microsoftom i innym softom (+Sony) cały czas coś wycieka, a kilka minut później znika z Internetu, Bethesda zdołała utrzymać w tajemnicy to nad czym pracowała, co jest godne podziwu. Nie wiem jak wy, ale ja osobiście wolę jak grę ogłasza się na niedługo przed premierą, zamiast ogłosić 50 lat wcześniej i później jeszcze przesuwać 15 razy premierę (to była celowa przesada mająca na celu podkreślenie ostatniego trendu wydawniczego). Jestem bardzo ciekaw, czy tegoroczny Fallout podbije świat tak samo jak Skyrim. Sądzę, że są na to duże szanse. Poza tym widzę pewną całkiem dobrą tendencję ze strony Bethesdy, bo widać, że wzięli bardzo dobre rozwiązania ze Skyrim i wrzucili do post apokaliptycznego świata jeszcze zwiększając skalę (w Skyrimie był crafting - w Falloucie 4 będzie jeszcze lepszy crafting, w Skyrimie było budowanie domu - w Falloucie 4 będzie można zbudować całe osiedle). Na koniec dodam, że zauważyłem w trakcie prezentacji gameplayu Fallouta, deweloper powiedział fajne zdanie zaraz po wyjściu z Krypty 111, a mianowicie mówiąc o tym, że nie trzeba robić głównego questa fabularnego, spojrzał w stronę gór i powiedział, że nic nie stoi na przeszkodzie by się tam udać, jeśli mamy ochotę. Dokładnie taka sama sytuacja miała miejsce z tego co pamiętam w trakcie prezentacji Skyrima, kiedy to deweloper powiedział, że nic nam nie stoi na przeszkodzie, żeby udać się w widoczne w oddali góry. Taki mały smaczek :)

15.06.2015 18:51
odpowiedz
Hefarius
38
Chorąży

New Vegas dostał słabsze oceny za grafikę niezmienioną od F3...

Jestem ciekaw czy w tym symulatorze budowy osiedla i opieki nad psem będzie tak przedstawiona polityka jak w NV.

15.06.2015 19:20
odpowiedz
szympek1818
43
Generał

Tak sobie wygląda dupy nie urywa :)

15.06.2015 20:17
odpowiedz
Mastyl
159
Za godzinę pod Jubilatem

Co ja myślę? Myślę, że do tej pory Bethesda zawsze dawała mi to, czego od gier oczekuje - wiarygodnego świata, zamiast kartonowych dekoracji.

I sądze, że tym razem też to dostanę.

Podoba mi się nowa koncepcja Power Armoru, zwłaszcza że będzie można go craftować, i składać z samodzielnych elementów.

Nie podoba mi się nowy system dialogów. Mimo pewnych smaczków, typu implementacji dźwiękowej popularnych imion, i pełnej ścieżki dialogowej protagonisty, to jednak pewnie będzie dialogowo biedniej niż w New Vegas. No i gdzie tu miejsce na znane nawet z F3 skillchecki dialogowe? Oby tego nie uprościli.

15.06.2015 20:18
odpowiedz
LordSettlers
71
Generał

fajnie, podoba mi sie crafting i budowanie bazy ...piesek też :).

15.06.2015 20:20
odpowiedz
Kriszo
82
Konsul

I na tym koniec, mnie jako gracza nie obchodzą zagraniczne portale i jak ludzie którzy mają kisiel w majtkach bo "ŁOOOOO ŁOOOOO Fallout 3 z pierwszej osoby WOOOOO WOOOO!!!

Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że to działa w obie strony, i innych nie obchodzi Twoja opinia? Każdy ma swój rozum, swój gust, i tak na przykład, ja totalnie nie zgadzam się z Tobą, co do całkowicie skopanego Fallouta 3. Mnie ta gra się podobała, a że nie jest taka, jak jedynka i dwójka? No nie jest, bo nie taki był zamysł, Bethesda miała swoją wizję na kontynuowanie serii. Nie pasuje? Pretensje do tych, co uśmiercili projekt Van Buren, bo to miał być, zdaje się, prawowity następca.

15.06.2015 21:00
odpowiedz
Mastyl
159
Za godzinę pod Jubilatem

Dokładnie tak jak napisał przedmówca. Wcale nie jestem pewien, czy van Buren wyszedłby lepiej, ale tego się nigdy nie dowiemy.

15.06.2015 21:08
odpowiedz
Bramkarz
130
Legend

Podczas gdy Ubisoftom, Microsoftom i innym softom (+Sony) cały czas coś wycieka, a kilka minut później znika z Internetu, Bethesda zdołała utrzymać w tajemnicy to nad czym pracowała, co jest godne podziwu.

Lokalizacja wyciekła wcześniej, podobnie jak główne frakcje od byłego pracownika B.

Boston potwierdzony, gameplay potwierdza częściowo resztę (syntetyki).

15.06.2015 22:53
odpowiedz
Cichy_C
1
Junior

Z jednej strony cieszę się że seria idzie do przodu, zmienia się, ale z drugiej boję się czy te zmiany nie pójdą za daleko. Jestem ciekaw, czy to budowanie i obrona osiedla będzie tylko interesującym dodatkiem czy koniecznością która zostanie wyjaśniona w fabule. Mam też nadzieję, że ci którzy pisali scenariusz tej gry nie popełnili żadnej, nie mającej sensu, gafy, jak to zrobili scenarzyści Fallouta 3. Pożyjemy, zobaczymy.

15.06.2015 23:43
odpowiedz
legolas93
33
Konsul

Ktoś tam pisze, że sporo jest komentarzy krytycznych. No a jakby inaczej? Nadchodzi killer, który pewnie wygra z patriotycznym Wiedźminem to komentarzy krytycznych ma nie być? Na zagranicznych portalach gra już robi furorę, po tak krótkim czasie jest większe zainteresowanie niż Wiedźminem 3. Bethesda pozamiata jak zwykle, a głupki z CDRed niech się nauczą, żeby nie przekładać premier, chcieliście uciec przed Dragon Age, to teraz macie swoich ulubieńców, od których ponownie dostaniecie w cztery litery jak w 2011. Takie błędy są domeną uczniaków.

15.06.2015 23:54
odpowiedz
MichałPolak
80
Generał

Ej nikt nie zwrócił uwagi na to, że chyba 1 raz w historii Falloutów i Elder Scroolsów główny bohater umie mówić i tu mam na myśli to, że ma głos. Dziwne, ja to już zauważyłem w zwiastunie a teraz mamy na to dowód a nikt na to nie zwrócił uwagi? Jak dla mnie bomba.

16.06.2015 01:05
odpowiedz
RaphaelOne
23
Digital Warrior

Widok chodu bohatera z TPS nadal sztywny ale gra zapowiada sie bardzo obiecujaco.

16.06.2015 09:12
odpowiedz
Rewo
77
Generał

Wygląda drewnianie i wydaje mi się, że seria nie idzie w najlepszym kierunku i nie mam za grosz zaufania do Bethesdy.

16.06.2015 10:37
odpowiedz
Baalnazzar
104
Generał

legolas93 -> Bez przesady. Narzekania raczej zwykle są ze strony fanów pierwszych dwóch odsłon i tych, którym przeszkadzają pewne charakterystyczne problemy związane z grami Bethesdy. Bez izometrii to nie to, drewniane animacje itp.

Gry Bethesdy kojarzą mi się w pewnym sensie z grami Piranha Bytes. Mają swoje problemy, ale też i swój urok. Przy F3 bawiłem się dobrze. W F4 liczę głównie na ciekawe misje poboczne i dobrą fabułę. Wiedźmin mógł trochę rozpasać w tym aspekcie. O resztę się jakoś nie martwię. Będzie co zwiedzać, crafting nie powinien zawieść. Budowanie osady może być ciekawe, no i podoba mi się że bohater ma głos :) Nie każdy to lubi ale ja akurat tak. Jednak nie ma co bawić się we wróżkę. Oceni się jak gra już wyjdzie.

16.06.2015 13:40
odpowiedz
aro15arti
14
Centurion

Mi gra w tym stanie bardzo podoba się mogę jej w oczekiwaniach dałem jej po tym trailerze 10/10.

16.06.2015 14:14
odpowiedz
M3t4l_Slut
33
Chorąży

te budowanie osiedli jest bez sensu, znaczy co gramy inzynierem budownictwa za ktorym chodzi ekipa budowlana? to bedzie zupelnie psulo imersje... takie elementy sa dobre w mmo a nie w grach single player, szczegolnie falloucie ktory powinien byc az gesty od klimatu.

16.06.2015 18:41
odpowiedz
JaspeR90k
53
ONE MAN ARMY

I niech ktoś mi teraz powie że Fallout 4 będzie miał słabą grafikę. Co prawda animacje nadal pozostawiają sporo do życzenia, ale całość prezentuje się znakomicie można by nawet powiedzieć że wygląda jak Skyrim z ENB. Bardzo mnie cieszy to że system dialogowy przypomina ten z Dragon Age Inkwizycja i że kamera podczas konwersacji nie jest statyczna. O stronę artystyczną i mechanikę rozgrywki można być już spokojnym zarys fabuły nie jest jakoś specjalnie oryginalny ale kto wie możne to tylko zasłona dymna i z całości wyjdzie jakaś grubsza i wciągająca intryga. Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony prezentacją Fallout 4.

16.06.2015 18:50
odpowiedz
Marcus64
35
Pretorianin

Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że to działa w obie strony, i innych nie obchodzi Twoja opinia? Każdy ma swój rozum, swój gust, i tak na przykład, ja totalnie nie zgadzam się z Tobą, co do całkowicie skopanego Fallouta 3. Mnie ta gra się podobała, a że nie jest taka, jak jedynka i dwójka? No nie jest, bo nie taki był zamysł, Bethesda miała swoją wizję na kontynuowanie serii. Nie pasuje? Pretensje do tych, co uśmiercili projekt Van Buren, bo to miał być, zdaje się, prawowity następca.
\

Widzisz jakoś New Vegas był o niebo lepszy na starcie od Fallouta 3, a wystarczyło poprawić parę rzeczy których nie miał F3 i już był lepszą grą, ale gorzej ocenianą.

I nawet mnie New Vegas się podobał bo.... Miał klimat Fallouta, a F3 w ogóle go nie miał.

16.06.2015 19:40
odpowiedz
Mastyl
159
Za godzinę pod Jubilatem

A co do głosu głównego bohatera - mi on jest niepotrzebny. Lepiej w zamian za tę kase i na tym miejscu nagrać więcej kwestii NPC.

16.06.2015 21:06
odpowiedz
Bramkarz
130
Legend

I niech ktoś mi teraz powie że Fallout 4 będzie miał słabą grafikę.

To będzie pewnie ktoś kto widział model przedstawiciela VaultTec w prezentacji na E3.

Nie to żebym nie odnotował ogólnej poprawy w stosunku do F3 i FNV, które jednak dało się na siłę odpalić na jednordzeniowym procu :P

16.06.2015 22:47
odpowiedz
Mastyl
159
Za godzinę pod Jubilatem

Bramkarzu, ten dziwnie przypominający Todda Howarda model akwizytora Vault Tec ma wystarczającą liczbę wielokątów. To, że jest Twoim zdaniem brzydki, to jest odczucie estetyczne, ale to raczej efekt zamierzony.

Ja natomiast przyjmuje to, że Fallout nie idzie w stronę fotorealizmu, tylko nabiera lekko kreskówkowej maniery (trochę jak SW: TOR albo Bureau: X-Com declassified).

Fotorealizm w F4 zapewnią Ci po premierze mody. Tak samo zresztą jak w innych grach Bethesdy. Ostatnio ściągnąłem kilka modułów, dzięki którym Ne Vegas wygląda jak Battlefield (ten nowy).

17.06.2015 08:25
odpowiedz
ollbrzym
38
Pretorianin

Pies był w Falloutach gdy jeszcze samego CoD-a w planach nie było, a co mówić o psie w CoD. Ochłap pojawiał się w 1,2,3 w NV nie zwał się ochłap lecz też był pies, którego dostawaliśmy od Króla.
Rozumiem, że gimbusy mogą nie widzieć świata poza samo-przechodzącą się grą, lecz wy "dziennikarze" nie powinniście majaczeń powtarzać.

17.06.2015 09:31
odpowiedz
Adrianun
107
Senator

Przekonamy się, czy te zmiany wyjdą serii na dobre.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze